Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 Caravelle

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

T4 Caravelle

Bericht door red devel »

Ik ben ook, sinds ca 2 mnd, bezig om een VW T4 Caravelle 2.5 TDI, bouwjaar 1997, aan te passen naar een bruikbare buscamper.
Ik heb de T4 gekocht met een hefdak en keukenblok erin. Maar wij willen hem toch meer gebruiken als buscamper waar we lekker een paar daagjes of weekendjes mee weg kunnen.
Ik heb dus de binnenbekleding er uit gehaald en ben momenteel bezig met de betimmering.
Hiervoor heb ik de bodemplaat gerepareerd want de bus is vroeger gebruikt als rolstoelbus! Volgens mij zijn de rails er toen gewoon uitgesloopt!
Overal gaten in de vloer.
IMG-20200806-WA0011.jpg
Daarna de bodem aan de onderkant blank gemaakt en in de primer gezet. Komende winter behandelen met ML Tectyl.
Aan de binnenkant isolatie en elektra aangebracht.
20200826_143033.jpg
Om ook te zorgen dat de auto motorisch en technisch in orde is, is ook het pakket distributieriemen/krukaspoelie enz. vernieuwd.
Zaterdag heb ik achter nieuwe remblokken en remschijven gemonteerd.
remschijf.jpeg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 Caravelle

Bericht door Snautzer »

Lekker Bezig!
Gebruikersavatar
soraxroxas
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:45
Locatie: Weert, Limburg
Contacteer:

Re: T4 Caravelle

Bericht door soraxroxas »

Ziet er goed uit
T4 liefhebber. Heeft nog geen rijbewijs. Meelezer op dit forum
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: T4 Caravelle

Bericht door red devel »

Gisteren van de bus de olie en oliefilter ververst.
Ook gelijk de luchtinlaat enz. eens schoon gemaakt. Ik zag deze week door het rooster dat er mos groeide in mijn bus! Na demontage bleek het daar behoorlijk sponzig te zijn. Alles maar eens goed droog en schoon gemaakt. De spadbord rand eronder goed in de coating gezet.
En vandaag, omdat ik toch lekker bezig was, de onderkant van de bus (achterste deel) ook goed in de coating gezet. Deze had ik voor een poos terug al in de primer gezet. Vooral de (lompe) trekhaak eens goed ontroest in weer netjes zwart gemaakt. De bumper moest er toch af, want die wil ik ook nog zwart spuiten. De vorige eigenaar had het ondergedeelte, incl. bumpers, zilverkleur gespoten. Vindt ik niet mooi.
Als iemand een tip heeft hoe ik die lelijke zilverkleur er af krijg zodat ik hem weer kan spuiten, dan hoor ik dat graag.
Vandaag ook het reparatieplaatwerk binnen gekregen om de linker dorpel en rechter instaplijst onder de schuifdeur te herstellen.
20201031_142440[28615].jpg
20201031_144508[28617].jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 Caravelle

Bericht door Multivan Generation »

Lijkt mij een zilveren stickerfolie, en dat kun je met een föhn prima los krijgen om het te verwijderen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: T4 Caravelle

Bericht door red devel »

Ik denk niet dat het folie is.
Bij de hoeken van mist achterlicht bladert de verf er af.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 Caravelle

Bericht door odorf »

Er bestaan zogenaamde caramelschijven. Dit zijn schijven om stickers en sommige zachtere verflagen weg te krijgen.

En anders met een stripschijf. (Ze worden ook wel Clean&stripschijf genoemd) Dit is een harde open structuur zoals een uitvergroot Scotchbrite matje.

Van zacht naar hard;
-Met een caramelschijf beschadig je het onderliggende verfwerk niet zo snel,

-met een stripschijf ga je tot op het metaal.

-(En met bijvoorbeeld een lamellenschijf slijp je het metaal ook mee)


Mooie coatinglaag op de achterbalk. Wat heb je hiervoor gebruikt?
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: T4 Caravelle

Bericht door red devel »

De achterbalk , trekhaak dus, heb ik behandeld met een primer die ik gekocht heb bij de schilder.
nelfaprime-multiprimer-ZF-300x195.png
nelfaprime-multiprimer-ZF-300x195.png (18.74 KiB) 1916 keer bekeken
Hier heb ik ook de onderkant van de bodem mee behandeld voor een poosje terug. De bodem nu afgewerkt met Motip Butimen UnderCoating.
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: T4 Caravelle

Bericht door red devel »

Denk je dat er klein gaatje in de R binnenscherm zit :bonk
Toch maar eens de bak van de R instap los gedraaid. Kom ik een eerdere reparatie tegen die, volgens mij, door een BH is gedaan!
Een en al bak werk en nog roest. Dus alles maar eens goed blank gemaakt en nieuw stuk ingelast.
R instapbak_edited.jpg
r instap_edited.jpg
Plaats reactie