Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor switch 2.4D / 2.4D

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Bob Carthago
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 nov 2020, 09:56

Motor switch 2.4D / 2.4D

Bericht door Bob Carthago »

Hallo, nieuw hier en meteen al met vragen.

Ik heb een '91 Carthago met 2.4D motor (zonder olie gedraaid),
om deze te vervangen heb ik een '97 met 2.4D gekocht die afgekeurd ging worden door rot aan de hoek RA en onder de schuifdeur.
Is een LWB met hoogdak van Westfalia en zal nadien in onderdelen gaan...

Mijn bedoeling is om gans het subframe te verplaatsen, maar heb nu gezien dat de torsieassen moeten losgemaakt worden, en daarvoor moet de brandstoftank eraf... zit ik juist?

Ook heb ik gezien dat de alt/servo riem verschillend is, gewone V-riem bij '91, multi V bij de '97 (Deze heeft ook een digi teller).
Alsook koppeling, '91 Hydraulisch, '97 met kabel (De '91 is wel aan de pedaal voorzien voor een kabel)

Wat raden jullie mij aan, alles ineens zoals boven vernoemd,
Of enkel motor (en bak) alleen versteken en aanpassen naar de '91 betreft aanbouwdelen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Motor switch 2.4D / 2.4D

Bericht door Multivan Generation »

Alle onderdelen van de 97-er overzetten,
dus motor, versnellingsbak, subframe, kabelboom, zekeringenkast (zal ook anders zijn vermoed ik), en tellerunit.

Zo zou ik het doen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Motor switch 2.4D / 2.4D

Bericht door odorf »

Bob Carthago schreef: 27 nov 2020, 17:26
Mijn bedoeling is om gans het subframe te verplaatsen, maar heb nu gezien dat de torsieassen moeten losgemaakt worden, en daarvoor moet de brandstoftank eraf... zit ik juist?
Ja inderdaad je zit juist. Zonder verwijdering tank wordt het erg lastig.
Meteen goede gelegenheid om de tankbevestigingsbanden te conserveren want die roesten nog al eens door.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie