Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruitrij camera aansluiten

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: achteruitrij camera aansluiten

Bericht door Angelo-anneveld »

Jschijven schreef: 01 jun 2020, 13:32 Vandaag er een relais tussen gehad maar geen verschil radio schakelt we om maar krijg nog steeds zwart beeld ook andere camera geprobeerd maar ook deze krijgt spanning maar geeft ook zwart beeld

Weet er iemand nog een oplossing

Mvg jack
Als hij canbus gestuurd moet je hem toch echt coderen of ben ik nou gek?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achteruitrij camera aansluiten

Bericht door Multivan Generation »

Angelo-anneveld schreef: 01 jun 2020, 15:26
Als hij canbus gestuurd moet je hem toch echt coderen of ben ik nou gek?
Nee niet gek...






















Hooguit prettig gestoord :knipoog
Kan in radio wellicht aangevinkt worden, maar normaal gezien als hij in het can circuit gehangen worden, dan op zijn minst aanmelden bij de can-gateway..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Jschijven
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2020, 11:51

Re: achteruitrij camera aansluiten

Bericht door Jschijven »

Van can bus systeemen heb ik verder geen verstand dus dat gaat iets zijn wat ik dan zou moeten laten doen.
Weet niet of er toevallig iemand op het forum is die dat kan en die uit zeeuws Vlaanderen komt of Zeeland.

Heb ook nog een idee als ik de camera zo aansluit dat hij constant aan zou zijn en dat ik hem via een losse schakelaar aan en uit zou zetten ipv via de achteruitrij verlichting zou ik dan het canbus systeem niet kunnen omzeilen?

Mvg jack
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achteruitrij camera aansluiten

Bericht door Multivan Generation »

Ik kom uit Zeeland.. maar heb andere prioriteiten..
Je kunt het bij AC parts in Kapelle vragen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
vegeta
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2020, 00:22

Re: achteruitrij camera aansluiten

Bericht door vegeta »

Hello
Ik heb toevallig gisteren een 3de remlicht met ingebouwde camera geinstalleerd. Aan de radio zelf heb ik geconecteerd met een gele tulp. Ook is er nog een rode (+) en zwarte (-) kabel die beiden uit diezelfde kabel komen van die gele tulp. Rood heb ik aangesloten op een rood kabeltje (waarvan ik niet weet waarvoor het dient... zal ik nog nazien.) die los achter mijn radio hing. Zolang er maar 12v opzit... zit je goed. En zwart op mijn chasis (aarding). En alles werkt gewoon! :sjaal
Ik weet niet of jou camera een duur of goedkoop exemplaar is.. maar ik heb me laten wijsmaken dat die goedkope cameras soms programma aanpassingen in de radio vereisen. Ik heb 99€ betaald bij audiovolt.
En ik ben er heel tevreden mee.
Veel succes. Grtz
Plaats reactie