Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Busje inrichten/verbouwen als camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,
20200508_115545.jpg[/attachment Lekker weg. Nu het sanitair gesloten is komen die po-zakken goed van pas. Grappig en eigenlijk ook logisch dat meerdere dit al ontdekt hadden. [attachment=1]20200509_151956.jpg
Douchen doen we nu ook met behulp van de zon.
20200508_111007.jpg
Blij met de extra ventilatie roosters.
Groeten,

Walter
Bijlagen
20200509_151956.jpg
20200508_115545.jpg
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door de Viking »

Nu hebben wij een porta poti voor de kleine boodschappen, maar voor die grote- lijkt mij het niet zo comfortabel.
Lijkt mij niet zo comfortabel, is een veronderstelling, ooit geprobeerd?
Maar die care bag, waar zit je dan op?
Ik had voorheen op de zeilboot voor nood een cactus droogtoilet, nooit gebruikt, kon ook in de puts/emmer :)

Je moet er even aan wennen maar de grote boodschap kan prima op de porta potti, wij gaan daar niet wat anders voor aanschaffen.
En al die campers en caravans, hebben ook allemaal een prota potti van Tetford met cassette en die moet ook geleegd worden.
Tja, wij doen dit nu ook alleen omdat het niet anders kan, maar het valt ons wel mee.
Laatst gewijzigd door de Viking op 26 mei 2020, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door krekwakwol »

Een cactus droogtoilet, daar krijg ik wel wat pijnlijke ideeën bij :knipoog
Maar met een beetje creativiteit kom je heel ver, ik zag trouwens ook een douche met pomp van de Decathlon, die is opvouwbaar en kan naast je staan tijdens het douchen.
https://www.decathlon.nl/p/zonnedouche- ... mc=8513657
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Toen ik comfortabel schreef doelde ik niet op het zitten, maar wel op het spoelen. In onze caravan hadden we ook een ingebouwde tetford, maar de spoel mogelijkheid daarvan was beter dan die van de porta poti, vandaar de zakken. Deze doe je in de porta poti en na gebruik knoop je ze dicht en doet ze in de vuilcontainer. Alles blijft schoon. Het bevalt ons prima. WC was trouwens gewoon open op de camping de afgelopen dagen, wel alleen voor dag recreatie dus tussen 08:00 en 20:00.Toch weer makkelijk.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door J vd Pal »

krekwakwol schreef: 24 mei 2020, 10:42 Een cactus droogtoilet, daar krijg ik wel wat pijnlijke ideeën bij :knipoog
Maar met een beetje creativiteit kom je heel ver, ik zag trouwens ook een douche met pomp van de Decathlon, die is opvouwbaar en kan naast je staan tijdens het douchen.
https://www.decathlon.nl/p/zonnedouche- ... mc=8513657
Zo'n douche heb ik nu ook besteld, komt komende week binnen als het goed is.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Na een vijftal lange weekenden weg dit jaar door een toeval wat langer weg. Ik moest afgelopen woensdag een dag voor mijn werk in Zwitserland zijn en omdat ik vliegen op dit moment niet zo zie zitten had ik besloten met de bus te gaan, de reis wordt tenslotte betaald. Toen ik dat thuis vertelde hebben we besloten om er dan maar gelijk een vakantie van te maken. Vrijdag 14 augustus na het werk weg en via Keulen en het Zwarte woud bij de watervallen in de rijn aangekomen en zo door Zwitserland heen met elke dag een nieuwe bestemming.
Vlak voor dit reisje een tweede scooterbike gekocht en dus ook de zwaardere gasveren voor de achterklep. Gelukkig net op tijd geleverd uit Duitsland en kunnen plaatsen voor vertrek.
Vanmiddag weer thuis na een heerlijk trip met werkelijk schitterend weer. Zwitserland is een aanrader kan ik stellen.
fietsjes op klep.jpg
fietsjes.jpg
wc in stal.jpg
Zwitserse boeren camping, wc in de stal.

Groeten,

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

En zo veranderen je plannen.... Na ontzettend veel plezier te hebben beleeft aan het bouwen van de bus en de korte en lange reizen en de heerlijke weekenden toch besloten dat we een iets grotere bus willen met een vast bed en iets meer verblijfsplek bij mindere weersomstandigheden. Dus de bus te koop gezet op marktplaats en 2 dagen later heeft een goede bekende hem gereserveerd. Intussen heb ik ook al een andere bus gekocht, het is een Iveco Daily geworden uit 2016 met 76000 km op de teller. De bus heeft een 3 Ltr motor en een acht traps ZF automaat, het rijd prima. De bus is 5,6 meter lang met een wielbasis van 352 cm, natuurlijk wel wat breder en hoger dan de T5. Nu weer plannen maken voor de inrichting dus vandaag een hoop gemeet en gedenk.
Iveco.jpg
Dit is hem.
Mijn werk T5 hebben we nog

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door krekwakwol »

Da's even wat anders, wel een mooie bus, maar veel succes met de ombouw, maar daarvoor zul je nu wel naar een ander forum verhuizen :zwaai
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door moosev »

Dat is zeker wat anders! Mooie bus hoor, daar kan je wel wat mee. Succes met de ombouw, maar dat gaat vast wel lukken.
Bedankt voor je eerdere bijdragen, altijd erg van genoten.
gr
René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Multivan Generation »

Wauw wat een grote verandering.
En ik kan me wel voorstellen dat je groter zou willen..
Mooie nieuwe aanwinst..
Zou ook wat voor mij zijn :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Bedankt voor de positieve reacties. En dan hier maar verder https://camperforum.nl/viewtopic.php?f= ... 4#p1958389.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door krekwakwol »

Fijn dat je even een linkje geplaatst hebt, kunnen we het toch stiekem blijven volgen :knipoog
Nogmaals heel veel succes met je nieuwe bus.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Chiel
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2007, 08:50
Locatie: Woudrichem

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Chiel »

Hoi Walter,
Lang niet gezien.
Erg leuk project geworden en mooi uitgevoerd!
Ik kijk ook altijd naar groter maar ben er nog niet aan toe.
Ben er erg benieuwd naar wat je hier van maakt.
Hopelijk weer snel weer eens samen brainstormen.

Groeten,
Michiel C
Chiel 1040
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda »

Hoi Michiel,

Dat is zeker een tijdje terug, moeten gouw maar eens bijpraten. Ja, was een moeilijke keus deze overstap, je bent net klaar met ontwerpen en bouwen en dan afscheid nemen en opnieuw beginnen. De T5 heeft gelukkig een heel goed thuis gevonden. Nu iets groter. De Iveco is qua lengte t.o.v. de T5 L2 met trekhaak maar heel weinig langer, maar nu wel met permanente sta hoogte en wat breder natuurlijk. Het oogt veel groter dan het in de praktijk blijkt. De bus past qua lengte prima in gewone parkeervakken, qua breedte moet er wel wat meer plek zijn. We gaan het meemaken.

Groeten,

Walter
Plaats reactie