Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
nicotdi
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mar 2017, 23:31

T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door nicotdi »

Ik heb even een gedeelte van mijn voorsteltopic gepakt, omdat mijn bus inmiddels ook een project(je) is geworden.

Gekocht als Duitse 9 persoons (ex taxi?) bus. Weinig kilometers en leuke basis.
Hieronder het laatste bericht uit mijn voorsteltopic.

Huidige plannen, wellicht dat iemand mij hier nog tips over kan geven:
  • Mistlampen aansluiten: ik heb via Kufatec een kabelboom besteld die op mijn boordnet aangesloten kan worden. Boordnet is geschikt ben ik al achter. Ik moet enkel nog een schakelaar hebben met mistlampfunctie. Ik wil dan ook meteen lichtsensor inbouwen. Op Aliexpress zie ik voor weinig lichtschakelaars met losse sensor. Wie heeft hier ervaringen mee? Ik zie o.a. op mistlampen.nl dezelfde schakelaars voorbij komen voor veel meer geld, maar die heeft een aansluiting voor een kleine stekker (stekker achterop mijn lichtschakelaar is net zo groot als de schakelaar zelf).
  • Ik wil andere speakers. Zie veel mooie sets langskomen, maar wil ook speakers achterin. Waar plaats ik deze het beste bij een caravelle? Ik zie geen plaatsen in de originele zijpanelen. Voor de voorzijde overweeg ik een Gladen set. Evt nog andere tips?
  • Sidebars.... doen of niet doen??
  • Heb een Novero HT3 bluetooth module liggen. Zoek een kabelboom om deze op mijn RNS510 aan te sluiten. Tips?
  • Ik wil erg graag die vreselijk oncomfortabele bijrijdersbank kwijt. Omdat een losse stoel lastig vindbaar is met de juiste bekleding denk ik er over om een compleet ander interieur te zoeken/te ruilen. Iemand tips voor een goed adres met redelijke prijzen? (Bij Boomkamp in Almelo moest ik 200,- ex btw bijbetalen wanneer ik mijn bijrijdersbank wilde inruilen voor een stoel.... vind ik veel)
  • Multivan deurpanelen en dashboardlijsten wil ik graag
  • Trekhaak ligt klaar.... nu nog een passende kabelset :nuts
Ondertussen een hoop aan de bus gedaan;
Kort na mijn laatste bericht helaas een trekker tegen de bus aan gehad. Ik haalde in, waarbij de bestuurder van de trekker besloot naar links te gaan terwijl ik er naast zat.
Gaf een mooie striping op de zijkant :huilen
Van de nood maar een deugd gemaakt en direct mistlampkappen besteld met chrome ringen, chrome strip voor de grille en mislampen.

In de weken daarna een Bilstein B14 set geplaatst, BBS wielen gekocht en een leder MF stuur geplaatst.
De wielen heb ik best geluk mee gehad; stonden met een erg vage omschrijving op marktplaats. Ze kwamen onder een BMW F30 vandaan, echter de ET-waarde kwam absoluut niet overeen met wat normaal onder een F30 zit (ET 40 voor, 45 achter). Voor de bus is dat echter wel een prachtige waarde.
Centreerringen gekocht, en alles past perfect. Moet zeggen dat ik er zelf erg tevreden over ben. De huidige banden maar snel afrijden en dan de juiste maat er onder, afwijking is nu ca. 4%.
Met de stuurtjes zie je ook al snel door de bomen het bos niet meer. Inmiddels heb ik 4 sturen liggen, 5 kabelboompjes en 2 airbags. Van alles heb ik nu 2 (als het goed is) werkende setjes kunnen maken.
Enige wat mij nu nog te doen staat is het geheel (mistlampen en stuur) aansluiten op de boordnet module. Daar maar even een vrije zaterdag voor zoeken.
Verder de bus laten chippen bij VVT in Marum, ook een enorm verschil! Kan nu tenminste een beetje vlot naar de 100. Racemonster zal het nooit worden, maar vind het nu wel acceptabel.
Verder met wat geluk tegen leder dsg pook met chrome randjes aangelopen, lijkt toch weer iets luxer

Plaatje bij het praatje.

Afbeelding

Nog 'to do':
- Webasto T91 aansluiten
- Omvormer inbouwen
- Ander interieur zoeken met bijrijdersstoel i.p.v. bank
- Kabelset zoeken om mijn originele vw bluetooth module op de rns aan te sluiten
- Blijven twijfelen over sidebars
- Trekhaak installeren
- Fatsoenlijke speakers

Nieuwe wensen:
- Multivan deurpanelen en dashboard-lijsten (iemand??)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door ktmkrik »

schakelaar hebben met mistlampfunctie.... Ebay.de al geprobeerd?
Kijk hier eens tussen, staan er wel wat op... http://stores.ebay.de/kfzteilekoellnick/
nicotdi
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mar 2017, 23:31

Re: T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door nicotdi »

Bedankt voor de tip!
Ik zat eigenlijk aan dit te denken: https://mistlampen.nl/producten/vw-tran ... -home.html
Deze heeft wél dezelfde stekker als achterop mijn huidige schakelaar zit.
Echter heb ik hier volgens mij voor veel minder geld exact hetzelfde: KLIK HIER
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door Ralph Bakker »

Lichtsensor zit in de binnenspiegelhouder. Wil je deze functie als OEM inbouwen zul je een andere voorraam moeten.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door heemskerk »

Ralph Bakker schreef: 08 aug 2017, 15:17 Lichtsensor zit in de binnenspiegelhouder. Wil je deze functie als OEM inbouwen zul je een andere voorraam moeten.
Voor zover je die al niet hebt: neem dan meteen een voorruit waar ook de regensensor in kan.
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door chrisjemol »

nicotdi schreef: 07 aug 2017, 23:18 Bedankt voor de tip!
Ik zat eigenlijk aan dit te denken: https://mistlampen.nl/producten/vw-tran ... -home.html
Deze heeft wél dezelfde stekker als achterop mijn huidige schakelaar zit.
Echter heb ik hier volgens mij voor veel minder geld exact hetzelfde: KLIK HIER
die van mistlampen.nl heb ik er ook in zitten
werkt perfect, lichtsensor zit er al aan en heb ik voorop het dashboard zitten.
als het donker wordt/in tunnels gaat licht automatisch aan in de auto stand
goede koop!
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
nicotdi
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mar 2017, 23:31

Re: T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door nicotdi »

@chris; bedankt! Dat is wat ik wilde weten. Heb het er niet voor over de voorruit ook te vervangen, dit lijkt mij een mooie tussen oplossing. Mocht de ruit ooit vervangen moeten worden kan dat altijd nog (en dan ook dimmende spiegel erbij)

Vanmiddag de installatie van mijn mf-stuur klaargemaakt. Coderen had ik tijdje terug al gedaan (toen het stuur er nog niet in zat), dus alles werkte meteen. Positieve meevaller! Als ik vooraf wist hoe alles zat was de volledige ombouw wel in een uurtje te doen geweest.
Ben er erg blij mee, heb stuurbediening laatste maanden erg gemist!
Heb nu ook nog een stuur met flippers liggen, dat wordt de volgende stap (zodra ik daar een airbag voor heb).

Mochten er mensen zijn die nog tips of uitleg willen hoor ik het gaaaarne
Japio1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2020, 12:26

Re: T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door Japio1958 »

Nico hallo met Jakob heb zelf ook een t5 go en ook bezig met mf stuur kun jij met uit leggen wat ik moet doen kwa aan sluiten? Bvb dank Gr Jakob
Laatst gewijzigd door Japio1958 op 30 jun 2020, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door Beckontheroad »

Nico was hier t laatst actief mei 2018...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Japio1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2020, 12:26

Re: T5GP 140PK DSG 2013 Toffeebraun - Nico

Bericht door Japio1958 »

Oké thanks voor de info Beckontheroad
Plaats reactie