Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camper maken, maar dan net even anders?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Voor het inparkeren is er een achteruitrijcamera gemonteerd. Als ik de versnelling in zijn achteruit zet gaat het schermpje van mijn radio automatisch naar de achteruitrijcamera.
Het rijden gaat prima zonder de achteruitspiegel. (Het inparkeren ook trouwens)
Het zijn grote zijspiegels met prima zicht, in het begin was het wel even wennen want ik zag steeds enkel het interieur achter!
Als ik dat wil kan ik de achteruitcamera ook constant aan zetten maar dat zicht levert geen enkele meerwaarde op tijdens het rijden.

Ik ben zeer tevreden over de Ex-tent het geeft veel meer ruimte in de camper, juist als het regent en ook s’morgens als ik mijzelf aankleed. :-}
Tijdens het reizen hebben we twee fietsen achterin staan, goed vastgezet.
We hebben dus geen fietsenrek nodig en in de stad valt het dan toch minder op als camperzijnde.
Koken doen we zoveel als mogelijk buiten, maar binnen kan ook staand achter het aanrechtje.
We gebruiken het spoelbakje uiteindelijk eigenlijk niet, maar dat is wel nodig voor de campervoorschriften.
We hebben als drinkwater vooral flessenwater en de afwas doen we buiten in een afwasbakje.
Als we op een camping staan is doen we de afwas bij het washok, vaak ook wel gezellig als sociaal gebeuren.
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Camper is klaar! :jumpklap
Ik heb inmiddels mijn lijstje met mogelijkheden in deze camper afgewerkt.
Het houtwerkonderhoud is gedaan.Het reisgereedschap is aangevuld (met dank aan jvd Pal, voor het advies)
Ik weet niets meer te verzinnen :huilen
Aan iedereen mijn dank voor de adviezen en de ideeën.

Nu de Coronacrisis even rustig uitzitten (hoop ik dan maar) en dan kunnen we weer op pad :driveT5
Tot binnenkort op een bijeenkomst.
Groet Rene
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Of hebben jullie nog wel tips en ideeën :adhd
Rene
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Al surfend op het net kwam ik onderstaand voorruit verduistering systeem (California-style) tegen.
Heeft iemand van dit forum zoiets al geïnstalleerd in zijn (of haar, hun) zelfbouw T5?

https://www.serial-kombi.com/en-GB/tran ... gs-n319783#

Ik ben benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van installeren en gebruikerservaringen.
Groet en blijf gezond,
Rene
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Multivan Generation »

Ik ben benieuwd hoe goed het afsluit en hoe donker het er mee wordt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Het tafeltje voor onderweg werkt zoals gedacht.
We kunnen er ook een tweepits kooktoestelletje op plaatsen en dan buiten koken.
De camper is nu zelfvoorzienend volgens de geldende normen.
We zijn inbezit van een porta potti,(We hadden altijd een toilet bril op een emmer met care bags en dat mag op dit moment niet) een grijs water tank een drinkwatertank (we hadden altijd flessen water en een afwasteiltje, mag op dit moment ook niet) en een buiten douche. Gemaakt van zo’n 10 Ltr hoge druk plantenspuit. (Nog geen gebruik van gemaakt)
Hoe vergaat het jullie, al aan het plannen?
René
Bijlagen
A17B7A32-22B5-4B82-9DC4-517B8FA19CBA.jpeg
A436A144-FFAE-48FA-8CD9-D98DD5402393.jpeg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door krekwakwol »

Plannen al wel, busje is nu bijna in de eindfase qua afbouw.
En straks maar kijken waar we heen mogen/kunnen.
Ik begreep dat half juni weer meerdere grenzen open gaan, dus dat bied weer een beetje uitzicht.
Die douche met zo'n Gloria (druk) spuit is wel een oplossing, misschien moeten we die ook nog maken voor het geval dat. Een douche kop met een klem er aan die zo aan de deur geklemd kan worden.
Een Porta potti kan bij ons in de voorste lade, dus dan zijn we ook zelfvoorzienend.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Ook een plekje voor de porta potti gevonden.
Het past precies onder het bed
9510C45E-E0A4-4076-96C3-F1292E6D4391.jpeg
9510C45E-E0A4-4076-96C3-F1292E6D4391.jpeg (30.17 KiB) 5399 keer bekeken
Nu moet ik weer een goede,bij de hand plek voor het gereedschap vinden.
Voorlopig in een gedeelte van de kledinkasr waar ik altijd rommelspullen had liggen. (Schoenen en zo)
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Afgelopen weekend volgens de coronavoorschriften gecamperd. Dat is goed bevallen, behalve het wassen met een washandje😢
Dat zijn we niet meer zo goed gewend!
Ik heb nu een douche gemaakt van een pompsproeier voor de tuin, ik dacht dat het wel een flink gepuzzel zou worden voor de juiste aansluitingen maar dat valt uiteindelijk flink mee, 1 slangklemmetje en wat ducktape. Dat was alles.
82AE0FAC-ACC3-47DA-BF06-FC568DE087E4.jpeg
Je moet niet verwachten dat het een volwaardige douche kan vervangen, maar je kan je haren en je lijf er gerieflijk mee wassen.
Ik denk dat ik de watertank nog zwart ga maken dan warmt het water in de zon lekker op.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door krekwakwol »

Ze zijn ook in het zwart leverbaar.
Maar deze heb je al, een grote krimpkous er omheen zou een mooie oplossing zijn, maar ik weet niet of dat spul in die maat te krijgen is.
Anders een autobinnenband er om trekken met zeep.
Mogelijkheden genoeg.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

In het kader van gadgets toevoegen :-)
Hebben wij een Reimo Plissé aangeschaft. Ik moet zeggen dat het net even van makkelijker de inkijk naar binnen bemoeilijkt.
D4A58A70-5165-4E7B-820F-A2DF54DF6EC3.jpeg
D4A58A70-5165-4E7B-820F-A2DF54DF6EC3.jpeg (24.79 KiB) 5151 keer bekeken
Bij mij kwam de eerdere raamverduistering (met zuignapjes) na korte of langere tijd los en zakte de verduistering weg. Het plaatsen en weghalen was ook net even wat vervelender. (Zeker niet onoverkomelijk, maar toch.
En het scheelt weer losse spullen in de bus, die gezekerd moeten worden. (Ook niet overkomelijk, maar toch)
Ziet er netjes uit vind ik.
CC910708-42A6-4AFC-8E5E-C62A93F5CE6E.jpeg
CC910708-42A6-4AFC-8E5E-C62A93F5CE6E.jpeg (16.16 KiB) 5151 keer bekeken
E0AEE3BD-5F00-4213-8D71-6C04E624F846.jpeg
E0AEE3BD-5F00-4213-8D71-6C04E624F846.jpeg (21.12 KiB) 5151 keer bekeken
Weet iemand hoe ik de foto’s in de tekst goed gedraaid in de tekst kan zetten vanaf een iPad??

En.... Ik heb nu 2 raamstijlen over, zie mijn topic “zolderopruiming”.
Iemand interesse?
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door peetjeadhdtje »

Dat gordijn is dat alleen voor privacy of verdonkert het ook?
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Nee, de gordijnen verduisteren niet.
Persoonlijk houd ik ook niet van dat hele donkere en we staan zeer zelden onder een lantaarnpaal of op een parkeerplaats/camperplek.
Gezien de indeling van onze camper met zo'n ex-tent heeft het camperen in de natuur of op een camperplek met gras en wat ruimte om ons heen onze voorkeur.
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Camper maken, maar dan net even anders?

Bericht door Renew »

Ik ben bezig om (achteraf) een gasbun te maken in mijn camper. Dat is nog een heel gedoe om een plekje te vinden.
Inmiddels het plekje wel gevonden, maar nu ben ik op zoek waar ik een haakse drukregelaar kan vinden, ik ben op zoek geweest via Google maar kan niets vinden die ook in NL leveren.
Weten jullie waar ik een haakse drukregelaar, geschikt voor campinggaz, kan bestellen?

Missen jullie nu ook de bouwmarkten of de vakhandel waar je de spullen zelf fysiek kan vasthouden en in elkaar kan puzzelen?
Plaats reactie