Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Retro Yellow

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Retro Yellow

Bericht door MGA1600 »

Staat ‘m zeker goed!
Maar ik heb wel een vraag: springen de vullingen nu niet uit de kiezen vanwege de stugge vering?
[Ik vraag het omdat ik zelf ook in gesprek ben over andere banden en wielen. Omdat ik comfort voor ‘t campertje belangrijker vind dan ‘n superstrak weggedrag werd mij dringend afgeraden naar grotere wielen te gaan].
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Gisteren 380km gereden met de nieuwe set-up ruim 300km door België met de extreem beroerde weg, vandaag mijn vullingen gecontroleerd en ze zitten er allemaal nog!

Comfort is eigenlijk beter dan voorheen. Alleen op hele slechte wegen wanneer ik stevig doorrijdt zijn de banden wat "harsh" Ik had ruime belading achterin.

Als je heel veel comfort wilt kun je wellicht beter maximaal 17" rijden. Maar de kwaliteit en van de band en de souplesse van de wang van de band doen echt heel veel. Ik kocht de bus met 16" Vanco bandjes en dat was echt verschrikkelijk. De 17" velgen met Hankook winterbanden zijn extreem comfortabel zelfs met de aangepaste vering.

Hij stuurt veel fijner en ik ben blij met de stap. Nu optisch nog wat werk en de tuning. Daarna ga ik verder met de bekleding en de rest van het interieur.
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Eerste plaatjes met mijn nieuwe winterwielen. Ik vind ze wel goed smoelen..
Bijlagen
IMG_2847.jpg
IMG_2849.jpg
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

IMG_2883.jpeg
Inmiddels weer een stapje verder. Old Yellow is inmiddels een tikkie sneller geworden door een tuning van VAG techniek. Professionele zaak daar! Eerst een proefrit, data analyse etc.

Terugrit naar huis was een feestje en dag erop naar België gereden totale rit van dik 400+ km. waarbij de souplesse in 4 en 5de versnelling een echt genot is. Wel wat meer uitkijken voor verbruik en rijstijl.....

Ik had 102PK nu 170 met een koppel van 350nm (meer kan de 5 bak niet aan, helaas)
IMG_2885.jpeg
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

jan2009 schreef: 12 jan 2020, 15:58 Mooi busje met dat sunny yellow
:toppie

Die velgen staan wel mooi.
Ben nog wel benieuwd naar plaatjes van het interieur.
Interieur is de volgende stap. Ik heb inmiddels een bekleder gevonden. Een bijrijdersbankje ipv stoel is ook gemonteerd dus dat is een kwestie van plannen. Laat dat het liefst doen als ik een paar dagen weg ben zodat ze rustig de tijd hebben.

De lelijke Fan moet er ook nog af! Maakt ook een pokken herrie.
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Eindelik weer eens wat gedaan:
Andere radio/navigatie unit erin. Veel prettiger bellen en mijn achteruitrijcamera kan nu ook aangesloten worden. Moet alleen nog uitzoeken op welke draad in het dashboard ik hem aan moet sluiten??

Ik heb gelijk ook een dode hoek camera geïnstalleerd in de spiegel. Een forum idee wat ik gekopieerd heb omdat ik geen ruiten in mijn laadruimte heb. Werkt echt briljant.

Ik zoek nu nog wel een nieuw dashboard frame rond mijn radio omdat hiet wat gaatjes van de voormalige Parrot inzitten en dat vind ik toch wel storend.

Ventilator is er ook af en het gat heb ik uiteindelijk dicht gemaakt met carbonfiber. Plaat gelamineerd op het dak voor de vorm daarna vastgezet met sikaflex. Zelf best tevreden met het eindresultaat. Zal daar ook nog een foto van maken. Dit is nog op de pvc folie om te lamineren.
IMG_3621.jpg
IMG_3618.jpg
camera1.jpg
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

IMG_3623.jpg
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

3650E786-5050-4A1A-AB32-136D1228DF05.jpeg
DB9EF5CF-5866-4496-917A-19320027FC2E.jpeg
IMG_3503.jpeg
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Retro Yellow

Bericht door hugopoley »

Mooie updates weer!!
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Thanks! Ik de mijn best.
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Weer wat gedaan aan de Old Yellow. De bumper vervangen voor een 2014 model bumper omdat die net wat zwarter is dan de 2012/2013 modellen. Past daarom beter bij de rest van het commerciële plastic.

Wieldoppen die ik bleef verliezen van de smoothie velgen aangepast door het "verdikkings" randje eraf te frezen. Tot nu toe zitten ze al 2 weken op zijn plek. Had ik eerder moeten bedenken......
Bijlagen
IMG_4237.jpeg
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Projectje waar ik nu mee bezig ben dankzij Edje Raketje.
Upgrade naar de iets grotere en betere remmen van VW. Nadat we erachter kwamen dat de remmen echt te zwaar waren om te versturen heeft een andere VAG liefhebber de remmen meegenomen uit het hoge noorden naar Rijswijk omdat ik daar toch in de buurt moest zijn kon ik ze makkelijk ophalen. Tevens de 2 prachtige Transporters bekeken van Joey
IMG_4335.jpg
IMG_4288.jpg
IMG_4287.jpg
waaronder een heerlijk T1 met Porsche motor.

Ondertussen de remmen flink schoongemaakt en fris in de verf gezet. Binnenkort tijdens de wielwissel naar winterbanden gelijk laten monteren.
Achter mijn verbrede stalen velgen zie tenminste ook iets van de klauwen.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: Retro Yellow

Bericht door Tricolore »

Leuk om iemand zo enthousiast bezig te zien en wat een resultaat :toppie . Maarre, die bumper, verdiend die niet een mooie nieuwe (luxe) kentekenplaat :lach ?
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Tricolore schreef: 06 okt 2020, 23:41 Leuk om iemand zo enthousiast bezig te zien en wat een resultaat :toppie . Maarre, die bumper, verdiend die niet een mooie nieuwe (luxe) kentekenplaat :lach ?
Nah, Dan komt er toch een 2tje bij te staan? Die kentekenplaat heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. De hele bus lijkt al op een luxe kentekenplaat in deze kleur :bifun
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Retro Yellow

Bericht door Snautzer »

Lekker bezig. :zwaai
Plaats reactie