Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Retro Yellow

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Retro Yellow

Bericht door Retro »

IMG_2230.jpg
IMG_2231.jpg
IMG_2232.jpg
Ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat in met een leuk VW project ben gestart. Ik heb sinds een week een T5.1 uit 2013. Kanarie gele LWB.
Ik heb een hele to-do list maar het moet een retro geïnspireerde surfbus achtig voertuig worden. Multifunctioneel voor tripjes naar mooie MTB locaties of racefiets toertochten.
Eerste stappen zijn gemaakt, ik ben aan het wassen en poetsen geslagen. Ik heb hem gekocht met de reigerschijt op de motorkap en ruiten....
bus is super onderhouden.

Na het poetsen ben ik aan de gang gegaan met het plakken van de ontdreuningsmatten en de geluidsisolatie. Heb gelijk maar een handig elastiek netwerk gemaakt op de achterdeur waar ik eenvoudig wat achter kan proppen. Next step is de standaar radio vervangen door een Kenwood Din2 met nav, tel en achteruitrij camera.
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Alles geïsoleerd. Nu keuze bepalen voor bekledingstof.

Ik heb 3 Westfalia stalen. 1 valt er sowieso af omdat het geel te flets is. Blijven over de geel/oranje of de geel/groene stof. Beide matchen perfect bij de lak.
Wat zouden jullie doen?
IMG_2243.jpg
IMG_2238.jpg
37155635_328519574389280_3158925184665124864_n.jpg
(82.29 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Retro Yellow

Bericht door Snautzer »

1 ste foto de rechter staal is voor mij de winnaar.
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Retro Yellow

Bericht door MGA1600 »

Ik zou ook de rechter doen!
Langbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: Retro Yellow

Bericht door Langbeest »

yup Geel Oranje ......helemaal te gek
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

smoothie-silver-600x450.jpg
Hier thuis is de geel oranje ook topfavoriet.

Nog even mijn lijstje:Wat staat er op de todo lijst?
Ontdreunen en isoleren. Done
tankklep veer vervangen. Done
radio vervangen voor een entertainment systeem met achteruit rij camera en navigatie
kleine plekjes schade en 2 roestplekjes bijwerken
Smoothie velgen 18 inch plus nieuwe Nokian banden all weather. Besteld, komen 20 september aan.
verlagen 30 to 40mm Alleen veren of Bilstein
trekhaak monteren
tussenschot verwijderen
Chippen van 102 naar 140 of 170 ik twijfel nog
Retro roofrack monteren
Lelijke dakventilator vervangen voor een Le Mans dakventilator
Dak zwart laten spuiten
retro sunshine striping op de zijkant
Transparante zonneband op de voorruit
veel poetsen. Bezig.....
Misschien de achterbumper vervangen als ik hem niet mooi genoeg krijg. Nog niks aan gedaan.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Retro Yellow

Bericht door Multivan Generation »

Leuk idee met die westfalia bekleding :yes

Wel vind ik het een enorme stijlbreuk en daar moet je van houden. Tijd-correct is het zeker niet, maar het kan misschien leuk uitpakken.. zo'n 40 jaar verschil..

Persoonlijk zou ik het omwille van bovenstaande niet doen en in Engeland een lederen interieur in een mooie kleurstelling laten aanmeten.
Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.
Ik laat me graag verrassen..

Denk je met die velgen ook nog even aan de remmen koeling ? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Thanks.

Tijdcorrect trek ik me nooit zo veel van aan. Ik heb ook een neo-retro racefiets in mijn collectie.

De stoelen worden ook deels van leer met alleen de zitting in Westfalia stof.

De velgen: zou de koeling echt een probleem opleveren? Als ik circuit opga pak ik wel setje LM met luchtgeleiders :gekte

Ik verwacht met mijn rijstijl, pittig maar niet extreem weinig problemen en anders gaan ze weer.

Ze zien er wel geweldig uit.
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Retro Yellow

Bericht door schnarf »

Ja, alles is goed aan jouw ideeen , gewoon doen :toppie :yes

Misschien zie ik het effe anders met je stofje, ik zou de groene kiezen, die wijkt af van de bus (als tweedekleur) maar het geel daarin herhaalt de carr. kleur net genoeg , misschien wordt hel anders allemaal veel geel haha.

Die velgen vind ik ook helemaal leuk, smoothies hahaha, met babymoon hupcaps of witte streep op de band en klaar. (of misschien al iets te veel)

succes met je bus !!

André

p.s. de ontdreuning is van een heeeeel goed merk, :adhd
ik zou het pyramide schuim niet in de ruimte gebruiken die vochtig kunnen worden hoor.
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: Retro Yellow

Bericht door luisenbos »

Leuk dan gaat een beetje hier op lijken :knipoog succes met de verbouwing .
Bijlagen
bdf6446ab905c35d5d0495fb26973483.jpg
En de vriendelijk groetje Frits
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

Vanavond tussenschot verwijderd (als iemand er nog belangstelling voor heeft...) en laatste stukje ontdreunt en geïsoleerd. Over vocht maak ik me geen zorgen. In de bus wordt niet gekookt en er zit hele goede aan- en afvoer van lucht in.

Ook nog een setje extra wielen gekocht. Originele 17inch VW wielen met bijna nieuwe winterbanden.
De smoothies worden morgen in the UK bij een vriendin afgeleverd die ze binnenkort meeneemt naar Nederland, scheelt heel veel verzendkosten.

Morgenavond de radio vervangen door mijn Kenwood en overmorgen het hout lakken. Nog even de vloer eruit om die te isoleren met extreme isolatie.

Wat betreft de Westfalia stof zie de foto die mij inspireerde die stof te zoeken. Ik had dit ook al bij Singer Porsche gezien en ik vind het heerlijk retro.
37155635_328519574389280_3158925184665124864_n.jpg
(82.29 KiB) Nog niet gedownload
37155635_328519574389280_3158925184665124864_n.jpg
(82.29 KiB) Nog niet gedownload
Bijlagen
IMG_2268.jpg
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

schnarf schreef: 02 sep 2019, 17:17 Ja, alles is goed aan jouw ideeen , gewoon doen :toppie :yes

Misschien zie ik het effe anders met je stofje, ik zou de groene kiezen, die wijkt af van de bus (als tweedekleur) maar het geel daarin herhaalt de carr. kleur net genoeg , misschien wordt hel anders allemaal veel geel haha.

Die velgen vind ik ook helemaal leuk, smoothies hahaha, met babymoon hupcaps of witte streep op de band en klaar. (of misschien al iets te veel)

succes met je bus !!

André

p.s. de ontdreuning is van een heeeeel goed merk, :adhd
ik zou het pyramide schuim niet in de ruimte gebruiken die vochtig kunnen worden hoor.
Dankjewel.
De kleur van mijn bus heeft iets oranje in zich. Ik ben ook wel weg van de groene stof.
Die white wall banden zou te gek zijn maar ik kan ze niet vinden in de juiste maten.
Ik ga niet koken in de bus dus vocht maak ik me niet zo'n zorgen over. Dit Pyramide schuim absorbeert trouwens niet echt, water loopt er van af. Is speciaal dempingsspul. Niet van dat slaapmatjes materiaal.
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

luisenbos schreef: 02 sep 2019, 20:40 Leuk dan gaat een beetje hier op lijken :knipoog succes met de verbouwing .
Zoiets, maar dan mooiere kleuren.... :yes
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Retro Yellow

Bericht door schnarf »

Ha, nou, als je een Singer Porsche als stijlidee hebt komt het wel goed met je bus.

Over dat pyramide schuim, ik bedoelde eigenlijk de voorportieren , daar kun je beter een gesloten celstructuur zoals Noise Isolator 6 of 10 in plakken.

Ben benieuwd hoe je T5 er straks uitziet.

Dan zijn deze spiegels toch wel een 'must have' knipoog naar vroeger he ?

Afbeelding
Retro
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:35

Re: Retro Yellow

Bericht door Retro »

18 inch smoothies zijn echt onderweg! Ze staan nu bij een vriendin in de UK.

Net even bezig geweest met de radio, niet mijn ding die draden wirwar. Ga deze week langs een vriend om dat op te lossen en tevens een elektriciteit plan te maken voor aansluiting op 220, omvormer, 2de accu, aansturing ventilator en wat extra verlichting.

Ander ding; ik wil de lelijke ventilator eraf halen en heb al een andere, Le Mans met af- en toevoer functie, die ik wil monteren. Jammer genoeg is het bestaande gat in in het dak 10cm te klein. Moet ik er zelf de zaag in zetten :ie
wheels.jpg
wheels.jpg
wirwar.jpg
wirwar 2.jpg
Plaats reactie