Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan opknappen

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Multivan opknappen

Bericht door offline »

Na jaren van afwezigheid weer op weg terug. Voor 2 jaar geleden ook nog een poging gewaagd maar nu gaat het echt gebeuren.
In 2007 een 2004 multivan highline gekocht met de juiste motor :knipoog een 174pk en dan ook nog laten chippen :yes
Succes verzekerd kun je zeggen...
Heel veel jaren plezier van gehad en voor 5 jaar terug in een hoek van de oprit beland. Idd, het verstuiver probleem. Tel daar een kapot l voorwiellager en links voor raammechaniek, een achterklepslot en een lekke airco bij op en je hebt wat te doen zullen we maar zeggen.
Nooit afscheid kunnen nemen en nu besloten om hem een nieuwe ronde te laten maken.
Ik wil in dit topic de vorderingen delen en mijn vragen stellen.

Afgelopen zaterdag op de trailer gezet en naar het werk gebracht. De washal ingeduwd en er flink op los met de hoge druk reiniger, stofzuiger en wat andere middelen. Resultaat viel niet tegen. Niet meer groen van de viezigheid maar de originele groen metallic kleur is weer zichtbaar. Binnen de stofzuiger erdoor en een zak gevuld met afval.

Morgen na het werk voorbumper etc demonteren om zo gemakkelijk bij de motor te komen en de bumper opnieuw te spuiten.

Welke kop adviseren jullie? Er zijn verschillend alternatieven maar ik denk dat hier wat ervaringsdeskundigen zijn die een goede tip kunnen geven of de oude kop laten verbussen?

De bedoeling is om er een heel eenvoudig campertje van te maken zonder hefdak. Ik woon in Zweden en de bus zal "geel" blijven. Belasting wil ik van april t/m september betalen dus hij hoeft niet winterproef geisoleerd te worden.
Dus indien met meerdere personen weg stoelen en/of bank erin, samen weg een simpele slaapplaats op hoogte zodat daar onder spullen kunnen.
Wij kajaken veel en deze gaan dan op het dak mee. Dus in de trant van vrijdag avond ergens naartoe, plat en dan de volgende dag vroeg in de kajak.
Ik heb onlangs een thule omnistar moeten vervangen voor een klant (werk bij een schade bedrijf) met een beetje stormschade. Ik weet dat je losse onderdelen kunt krijgen maar vondt het een beter idé deze te vervangen, dan hou je nog eens wat over...
Ik wil dan ook kijken voor een imperial waar ik de luifel op monteer en de kajaks op kwijt kan.
Dat is echter plan 2. Eerst de bus rijdend maken.

Marco
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Multivan opknappen

Bericht door edjeraketje »

Suc6 met de reparaties. 174 pk is een fijne motor :lach Ik heb ook een 174pk van 2004. doordeweeks rijd ik in een 180 pk biturbo met grotere turbo maar 's avonds en weekends lekker met de 2.5 op pad.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie