Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schade bus kopen ???

vragen over de T6
Plaats reactie
T5GP-Amsterdam
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2017, 14:29

schade bus kopen ???

Bericht door T5GP-Amsterdam »

Ik kwam de onderstaande bus tegen en vroeg me af wat jullie mening is?

M'n T5 GP 2010 tikt de 3ton aan en ben op zoek naar een nieuwe

Ik heb me vorige bus ook met werk gekocht, voor een prikkie en nu een ton verder was dat een goeie deal.

Zo'n schade auto heb ik nog nooit opgeknapt, maar zolang het frame recht is en de motor draait kan dit toch niet spannend zijn?

https://www.schadeautos.nl/nl/schade/be ... /o/1202743
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: schade bus kopen ???

Bericht door raf_construct »

Mijn advies : een schadewagen kopen kan, maar dan liefst eentje die er eerlijk uitziet. Deze heeft een pak schade wat netjes gemaskeerd wordt door er alvast een nieuwe bumper op te monteren :bonk . Niet doen.

Ik heb trouwens net mijn T6 stilgezet, ik wacht nog op de herstelling van de radio, daarna komt die te koop. Stuur maar een pb bij interesse.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: schade bus kopen ???

Bericht door luisenbos »

Ik zou zeggen doen heb ik ook gedaan als je een beetje handig bent en de schade goed bekijkt kun je voor relatief weinig een goede auto kopen .
ik rij zelf ook nog met een achter schade rond :toppie en stoort me minder dan de pijn in mijn portemonnee .

ziet er uit als een goed te maken schade :vraagteken op afstand .
En de vriendelijk groetje Frits
T5GP-Amsterdam
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2017, 14:29

Re: schade bus kopen ???

Bericht door T5GP-Amsterdam »

Klopt en dacht ik ook. Heb ze gebeld en hadden het erover dat dit de originele schade is. Kan natuurlijk als je achterop een vrachtwagen komt en probeert uit te wijken. Dan zit je er aan de bestuurderszijde vol in en een beetje vanaf deze hoogte.

Na wat doorvragen vertelde ze wel dat de motorsteun door hun was vervangen... motor heeft dus wel een tik gekregen

Eens prima om zelf wat te klussen en dan ook te weten wat je rijd plus wat geld in de portemonnee te houden ))

Als ik naar mijn t5 kijk zitten er links boven niet echt duren onderdelen. denk de koplamp het duurste? Rest luchtfilter huis paar sensoren, stuur bekrachtiging reservoir etc. Wat jullie? is dat bij een t6 anders?
Gebruikersavatar
luisenbos
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:53
Locatie: Noord--Holland ongeveer

Re: schade bus kopen ???

Bericht door luisenbos »

ach kijk hem wel goed na beetje uitdeuken kan geen kwaad mits je techniek met hout en hamer een beetje kunt hanteren kom je een heel end .
of je zoekt er 1 met zij of kont schade .

Voor mij maakt een deukje meer of minder niet uit hoeft van mij niet super strak te zijn .

Deze zoiets bedoel ik waarschijnlijk iets makkelijker mits :vraagteken de deurstijl niet naar binnen staat schuifdeur en rechter vernieuwen .

https://www.schadeautos.nl/nl/schade/be ... /o/1211820
En de vriendelijk groetje Frits
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: schade bus kopen ???

Bericht door raf_construct »

T5GP-Amsterdam schreef: 03 okt 2020, 19:06 Klopt en dacht ik ook. Heb ze gebeld en hadden het erover dat dit de originele schade is. Kan natuurlijk als je achterop een vrachtwagen komt en probeert uit te wijken. Dan zit je er aan de bestuurderszijde vol in en een beetje vanaf deze hoogte.

Na wat doorvragen vertelde ze wel dat de motorsteun door hun was vervangen... motor heeft dus wel een tik gekregen

Eens prima om zelf wat te klussen en dan ook te weten wat je rijd plus wat geld in de portemonnee te houden ))

Als ik naar mijn t5 kijk zitten er links boven niet echt duren onderdelen. denk de koplamp het duurste? Rest luchtfilter huis paar sensoren, stuur bekrachtiging reservoir etc. Wat jullie? is dat bij een t6 anders?
Ik zou deze auto toch echt met een vergrootglas gaan bekijken voor je deze koopt. Zowel de airbags als de motorsteun gaan beide niet kapot van de blikschade die ik op foto zie. Als het enkel de radiator en wat plaatwerk zou zijn, dan is 9900 voor een nieuwe bus een beetje verdacht weinig.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
peetjeadhdtje
Berichten: 1001
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: schade bus kopen ???

Bericht door peetjeadhdtje »

Indien je alvast wil weten hoe men hier zo een beetje denkt over schade busje effe op deze link klikken.

Hoe die airbags werken weet ik niet maar mijn t4 california zat aan 5 kanten in elkaar en geen enkele airbag eruit.

Ik ging "stiekum" met mijn baas zijn t5 doka restpartij tegels ophalen en die werden door torenkraan een beetje hard op laadbak gezet. 2 airbags eruit.

Waar ik me ( als amateur) meer zorgen over zou maken is de afgebroken motorsteun. Dat zal echt geen materiaalfout zijn geweest of gaan die vaker stuk bij zo een lichte aanrijding?
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: schade bus kopen ???

Bericht door jos_br »

Motorsteun en/of airbags liggen er tegenwoordig behoorlijk snel uit. Wel is het zaak iedere auto bij een schadeboer goed te bekijken, ze proberen de boel vaak te maskeren. Al ziet deze er niet heel erg spannend uit. Dat deze niet heel duur lijkt heeft ook te maken met de basic uitvoering incl. motor en 5 bak.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
T5GP-Amsterdam
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2017, 14:29

Re: schade bus kopen ???

Bericht door T5GP-Amsterdam »

Ik ga volgende week kijken met een maatje die vaker dit soort schades hersteld. Zeker even goed kijken

Denk id dat het niet spotgoedkoop is, maar ongeveer wat het moet zijn als er niet extreem meer mis is dan op de foto.

Iemand ervaring met het verschil tussen een t5 gp en t6 en de onderdelen links voor bij de schade?

Wat kost zo'n airbag verhaal? bij de dealer kopen of 2de hands?

Hey Jos, alles goed?! Wat zouden jullie uit dit blokje kunnen persen? De oranje bus uit Amsterdam rijd nog steeds lekker hoor met jullie tune!
Plaats reactie