Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

vragen over de T6
Jimmy77
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:55

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Jimmy77 »

kameel30 schreef: 12 mei 2021, 21:33
Jimmy77 schreef: 06 mei 2021, 21:58
Snap je hoor qua dak, het is ook een flinke investering die voor de deur staat. Wij hadden dat bij onze vorige bus ook wel een beetje. De bus is zo mooi en dan ga je er iets op ( laten) monteren.
Onze T5 leek wel beetje op jouw bus ( ook type highline zwart met chrome strip en lederen bekleding) maar eenmaal af ben je er vast blij mee.
Ik begrijp dus dat je nu duur tarief rijdt ?( personenauto) dat is dan nog ff af zien tot aug/ sept.)

Wij hebben dan alleen ( goede) ervaring met het atriondak maar de airco unit iets naar achter is eigenlijk wel fijn. Maar misschien hangt dat ook van je indeling achter af. En hoever naar achter zal ook verschillend zijn per type dak.
Wij hadden dus 7 zits en dan de 2e rij stoelen contra. Het keukenblokje stond tussen de stoelen.
De unit zat in dit geval mooi in het midden van de achtercabine. Onze ervaring is dat de meeste bij instappen op de bank dus helemaal achterin gaan zitten en fus de airco goed zelf kunnen bedienen.
Dat je een unit moet inleveren is idd een nadeel van het hefdak, maar tja het is kiezen of delen.

Veel plezier van je mooie bus
Ik ga precies dezelfde indeling toepassen als jij hier schetst, dus 7 zits en compact keukentje, die ik naar verwachting niet vaak zal gebruiken.
Ja, ik ga er wel aan geloven hoor, dus de ombouw en dakje komt er wel, maar inderdaad, het voelt wel s een soort heiligschennis, zo'n puntgaaf dak openscheuren ;-).

Ja we rijden nu even op vol tarief, niets an te doen. Maar eerlijk gezegd beleef ik er zoveel plezier aan, het is het me dubbel en dwars waard. Vandaag voor het eerst een lange rit gemaakt voor mijn werk, leek wel vakantie!

Toevoeging: zijn jullie al wat verder eigenlijk met de zoektocht?
Ja dat volle tarief is echt niet grappig.
Dat is een van de redenen dat we ook een beetje zijn blijven hangen in onze zoektocht. Omdat de bus dus nog niet volledig op camper kan ivm duur van plaatsing hefdak.
We twijfelen dus nu nog steeds een nederlandse grijs kenteken te kopen en na de vakantie om te bouwen, maar nadeel is dan wel de zeer kleine dubbele cabine.
Ook wordt het allemaal wat kortdag met nieuw kenteken aanvragen voor onze vakantie. Wij hebben wel eens 6 weken op ons nieuwe kenteken moeten wachten. Stel dat het nog langer duurt, dan heb ik geen vervoer die ik juist zoek ( ook ivm caravan)

Tijdelijk grijs kenteken is voor ons nog optie omdat mijn man zzper is. We zetten 'm dan we op prive dus dan moet minimaal 10% zakelijk zijn. Dat moet te doen zijn.

Andere reden was dat Duitsland gewoon moeilijk te bereiken is door de corona ( pcr test ed.) En dat uit handen geven hebben we overwogen maar is toch nog een dingetje.
Maar ook daar niet echt DE bus gevonden.

We zijn dus nu in serieuse overweging/ onderhandeling over een multivan in Nederland. We moeten het nog eens worden over een paar zaken. ( en prijskaartje daarvan)
Wordt deze niets dan wordt het iig een grote personenauto voor deze zomer.
Ik laat nog weten wat het geworden is.
Jimmy77
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:55

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Jimmy77 »

Ik kan iig laten weten dat we een deal hebben met de autoverkoper. :jumpklap
Binnenkort zijn wij ook (weer) in het bezit van een zwarte Multivan T6 150 pk. Comfortline uit 2017 met 72000 op de teller. Binnenkant ( dashboard) en bekleding ( leer/alcantara) is als nieuw.
Het gaat nog wel om een grijs kenteken die dan na de vakantie ( september/ oktober) omgebouwd gaat worden. Gelukkig was alles nog aanwezig, de bank zat er nog in en de 2 stoelen en het raam waren ook nog erbij.
Wij hebben 2x eerder grijs omgebouwd dus daar zijn wij geen probleem in, de cabine was gelukkig ook niet gekit.

Nu nog ff wachten op APK, dsg olie vervangen/ nieuw filter en een controlebeurtje.
Dit is de eerste keer dat we zoveel geld uutgeven aan een bus. Toch wel ( gezonde)spanning hoor...
Nu idd nog ff info inwinnen en uitzoeken qua ( extra) beveiliging
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Multivan Generation »

Welk hefdak gaat je voorkeur naar uit?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Jimmy77
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:55

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Jimmy77 »

Multivan Generation schreef: 27 mei 2021, 12:29 Welk hefdak gaat je voorkeur naar uit?
Wij gaan weer voor het atriondak. Deze hebben wij 3x eerder gehad ( 1x zo gekocht, 2x zelf laten plaatsen) de service was de vorige keren goed. Je krijgt leenauto mee en de bus wordt ( als je dat wenst uuteraard) ook meteen gekeurd bij de RDW en de BPM wordt geregeld.
Wij gaan niet voor een slaaphefdak omdat dat voor ons geen toegevoegde waarde heeft.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Multivan Generation »

kameel30 schreef: 12 mei 2021, 21:27
Multivan Generation schreef: 06 mei 2021, 14:56 Knappe bus met mooie kleur.
Zuinig op zijn :toppie

Welk dak wil je laten inbouwen en waar/bij wie?
Ik ga het dak laten inbouwen door FSL/CMC in Lith. Contact met Frans gehad en langs geweest. Erg mooi dak, goede garantie en prima prijs. Al met al wel een goed gevoel bij!
Zit je dak er al in, en kun je daar dan wat foto's van plaatsen?
Hoe zijn je ervaringen?

Alvast dank
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Remco_T5 »

Goeie keuze voor het hefdak :toppie
Ik ben benieuwd naar de foto's.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie