Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

20200916_095926[1].jpg
20200916_204216[1].jpg
20200916_184614[1].jpg
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

20200916_184514[1].jpg
Bijlagen
20200916_184410[1].jpg
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Vandaag heel even tijd gemaakt om te zien hoe we de carbon look in de grill van de voorkant mooi kunnen laten samen gaan met de al gewrapte kentekenplaathouder, spiegelkappen en sidebars . Makkelijkste gedeelte om te wrappen, en vind je het niet mooi dan is het er ook zo weer af.

De voorzijde van deze BULLI edition heeft best wel veel variatiemogelijkheden. Ik heb geprobeerd een chroom accent te behouden. Eens kijken of dit bevalt.

20200917_142824[1].jpg
20200917_182845[1].jpg
20200917_163621[1].jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Chroomstrip en 4-motion logo er af en ook laten wrappen, evenals de blauwe strip, dat maakt er een homogener geheel van..

Just my 2 cents.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Vrij recent na het ontdekken van het WJW forum ook het Engelse VW T6 forum ontdekt. Nou, als je ziet wat díe allemaal met een T6 uithalen :groteogen. Zoonlief & ik hadden beide (een verschillend) plaatje in onze hoofden (en dankzij @Schnautzer loop ik met vader Abraham en het smurfenlied in m'n hoofd) van hoe die moest gaan worden, maar daar in de UK hebben ze alle mogelijke en onmogelijke varianten van de T6 al rondrijden zeg :groteogen .

T6 is in de UK wel een dingetje en leeft daar enorm. Prachtig wat die jongens ervan maken vaak, vooral ook de interieurs. Maar zoals altijd.....zoveel mensen, zoveel meningen en zoveel smaken. De één lust geen Islay whisky want 'dat ruikt en smaakt naar een medicijnkastje' en de ander wil niks anders. Sommige T6'en op het UK T6 forum vind ik echt dik en andere soms 'over the top' en ook veel modellen die echt een tweekleur zijn van zwart/donkergrijs wat ik net weer ietwat saai vind. En dat maakt het zo mooi. Ik vind de Pure Grey op zich een mooie kleur maar wilde hem niet saai maken dus een klein beetje spelen met zowel de veilige kleuren zwat/carbon en een 'twist' met blauw. Benieuwd wat ik hier voor reacties had gehad als ik voor de kleur geel was gegaan...en ik heb al een idee (beetje visueel ingesteld type ik :lach ).

Ik rijd er eventjes mee zo. Kijken hoe alles nog bevalt na wat tijd en gaat het tegenstaan dan verzinnen we wat anders. Maar nu zijn we best wel tevreden. Over 2 weken zien hoe het leder interieur eruit komt te zien. We hebben een two tone combi samengesteld met wat details.

Trouwens, mooi blauw is niet lelijk he, en matcht ook prachtig toch met het blauwgeel van Bilstein, vinden jullie ook niet ? :toppie :knipoog

20200916_130426[1].jpg
20200916_143742[1].jpg
20200916_144006[1].jpg
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Onze rijervaring tot nu met onze VW T6.1 Bulli 4Motion

Olietemperatuur 2.0 TDI. Inhoud 7.4 liter olie ?

Uitsluitend met een snelheid rond de 50-60 km. per uur is er sprake van een ideale olietemperatuur van ca. 90 graden. Al bij een snelheid rond de 70-80 km. per uur, buitemperatuur 18 graden/onbeladen bus, loopt de olietemperatuur op tot ca. 98 graden. Bij 100-120 km. per uur, buitentemperatuur ca.18 graden/ onbeladen bus, loopt de olietemperatuur op tot 102-110 graden. Met harder rijden (140+) over lange afstanden met belading zal de temperatuur, nog los van hoe hoog de buitentemperatuur is, makkelijk oplopen richting de 120-130 graden ?

Dit is verre van ideaal. Het liefst zie ik de olietemperatuur rond de max. 90-95 graden.

Vraagje ; zijn er hier mensen die iets aangepast/geupgrade hebben v.w.b. oliekoeling aan hun T6 ? Benieuwd of er iemand is die misschien een custom made oliekoeler gemonteerd heeft zitten ?

Ik weet dat het kan qua olie temp (synthetische olie van goede kwaliteit smeert -in een aflopende curve- tot een graadje of 130) maar ideaal is het niet, en de kwaliteit en eigenschappen van de olie lopen sterk terug na blootstelling aan dergelijke hoge temperaturen. Wil hier dan ook wat aan doen en benieuwd naar de ervaringen of meningen van anderen hier :proost
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Pascal-141 »

Bij mijn T6.1 komt de olietemperatuur op de snelweg bij een 100km lange rit met snelheid tussen 130 en 135 km/u niet boven 105graden, meestal blijft hij zelfs rond de 100graden op de snelweg.
Boven 140km/u ben ik nog niet geweest , ben nog aan het inrijden.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Snautzer »

Multivan Generation schreef: 17 sep 2020, 19:11 Chroomstrip en 4-motion logo er af en ook laten wrappen, evenals de blauwe strip, dat maakt er een homogener geheel van..

Just my 2 cents.
Plus 1

Just my 2 cents + 1 = 3 cents. Het is een mooi project en ga vooral door met wat je mooi vind. Maar 1 ding... niemand, althans dat hoop ik, zal de onderkant van je bus zien. Dat smurfen blauw van die grill stijl is je bijna vergeven. Bijna....
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door mettesboy »

Mijn olietemperatuur volgens de sensor zit afgezien van het warmrijden, voor 95% tussen 90 en 105°.
Maar ik houd me aan de toegelaten snelheden :bifun
Enkel tijdens vakanties in Alpen of Dolomieten durft de temp. hoger op te lopen bij lange bergpassen. Maar denk zelfs niet dat ik al aan 120° ben geweest.
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

@Tricolore was je bus al gechipt?

Dan zou het goed door een verhoogde thermische belasting van het blok komen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Nee, is nog niet gebeurt. Eerst wat kilometers op de teller zetten, kijken hoe alles zich houdt.

Rijden we rond de 100-120 km. per uur dan zit de olietemperatuur zomaar + 105 graden. Ivm inrijden hebben wij met de bus ook nog niet harder dan ca. 130 km. per uur gereden maar het ligt in de lijn der verwachting dat de olietemperatuur richting de +115 zal gaan.

Ideaal is het niet en ik stelde hier eerder de vraag omdat ik benieuwd was naar oliekoeler ervaringen maar die zijn er kennelijk niet ? Ga me daar eens in verdiepen want geen idee hoe/wat er nu in zit onder de kap. Met een flink opgefokte TSI compressor/turbo olietemp problemen gehad die bij flink doorrijden wel erg warm werd dus een custom made oliekoeler laten maken en sindsdien prachtig rond de 90-95 graden.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Even een mailtje naar Darksidedevolpments of hun bestaande oliekoelers ook al voor T6 geschikts zijn.
https://www.darksidedevelopments.co.uk/search-results/
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

@Multivan Generation Ik heb m'n vraag inmiddels even neergelegd bij een motorsportbedrijf hier in NL om te zien wat de mogelijkheden zijn. Die jij laat zien is voor een T5 toch ?

@jan2009 Je gaat nu te ver :kus met je blauw. Niet doordraven he ?! Wel gezien.... *kuch* dat led kleurverlichting over de vloer in de cabine wel erg mooi\chique staat. Met een afstandbediening kun je (naast het prachtige blauw) alle kleuren van de regenboog in een handomdraai selecteren, dus voor iedere stemming of bui wel een kleurtje te selecteren. Draai je in de bus een nummertje van bijv. The Scene dan kan & mag 'Blauw' best wel :knipoog

Heb als het meezit volgende week eindelijk de stabilisator stangen van HR binnen (want die waren tot op heden niet leverbaar). Volgende week nog geen lederbekleding want productie vertraagd in verweggistan.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Zoonlief heeft vandaag de chroomstrip onder het 4Motion logo gewrapt om te zien of het niet beter staat. Het VW logo in matzwart vonden we niet echt een succes dus daar gaan we wat anders voor verzinnen.
20200924_232034[1].jpg
Plaats reactie