Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

hugopoley schreef: 27 aug 2020, 17:04 Ik heb de V-maxx extreme eronder zitten, en ben daar echt verrassend tevreden over. Ik was op mijn vorige auto's toch een kwaliteit gewend van H&R, en KW sets (de laatste viel me zwaar tegen..) Maar ik ben na een 1,5 jaar rijden op de v-maxx nog steeds zeer tevreden.
Afgaand op hetgeen ik las en gezien heb (Youtube) over V-MAXX en de gevoerde gesprekken, heb ik sterk het gevoel dat deze jongens uit Someren echt wel weten waar ze mee bezig zijn, zeker als je hoort waar het gemaakt word. Vandaar ook dat ik wacht tot hun 6 pots remklauw leverbaar is (over 6 weken als ik het goed begrijp). Goed gevoel over en leuk om jouw positieve ervaring te lezen. Weet je wat het is ?....de gevestigde bedrijven 'vragen maar wat', je betaald ook megaveel aan hun overheadkosten, voor de naam, reputatie, imago en natuurlijk ook voor de bakken met geld die ze jaarlijks aan sponsoring uitgeven.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Multivan Generation schreef: 27 aug 2020, 18:38 Ik zie niets meer over pushbar en rearbar?
Vond ik op een T4 nog wel kunnen maar bij een T5-GP en T6 vond en vind ik het niet meer matchen bij de styling van de bus.
Of is het al van je lijstje af?
Heb ze idd van mijn lijstje verwijderd. Pushbar doet niet meer waarvoor hij oorspronkelijk gemaakt en is vanwege wet- en regelgeving en zit hij er alleen nog maar voor de show op (wist ik veel :nuts ). De rearbar vind ik niet echt mooi staan en gemonteerd zit hij ook best wel laag waarbij ik me afvraag of die bij een flinke tik van achter wel wat tegenhoudt ? Trekhaak heb ik niet nodig maar mss een optie ivm 'damage control' ? Heb jij mss nog een ander idee ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb genoeg ideeën maar heel eerlijk, het is niet mijn bus :lach

Dus we zien wel wat je er van maakt..

Doe en kun je veel zelf of laat je het door bedrijven doen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Multivan Generation schreef: 27 aug 2020, 19:41 Ik heb genoeg ideeën maar heel eerlijk, het is niet mijn bus :lach

Dus we zien wel wat je er van maakt..

Doe en kun je veel zelf of laat je het door bedrijven doen?
Nee, ja en ja :zwaai
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Vandaag is de Bilstein B14 set gemonteerd (ipv KW)(Powerflex nog niet gemonteerd).

We zijn er echt even serieus mee aan de gang geweest en ik moet zeggen ; de bus rijdt echt strak ! Bij snelle stuurwisselingen, met snelheid flink hangen op rotondes (piepje na 45 km/u), speeddrempels met hoge snelheid, wat snel bochtwerk, ankeren met insturen enz.. Aangenaam verrast :jump , de dempers/veren combi van B14 hebben af-fabriek een prima set up.

Nog genoeg comfort over ondanks een goede verlaging, hoewel anderen hier wss van mening over zullen verschillen, maar dat komt mss omdat ik al gewend ben met auto's te rijden die erg laag liggen. Ik ga KW echt niet missen dus niets dan lof voor deze set qua prijs/kwaliteit verhouding. De nieuwe 20" OZ velgen en de Michelin Sport 4S banden in 275/35/20 delen natuurlijk mee aan deze positieve ervaring. De B14 is ca. 75% geschroefd dus ruim 5 centimeter gezakt. Voor en na de upgrades gereden, gewoon verschillende auto's die je niet meer kunt vergelijken. Nou, zo staat hij er momenteel bij voordat we volgende week verder gaan :

20200828_140054[1].jpg
20200828_150854[1].jpg
20200828_142944[1].jpg
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

20200828_150140[1].jpg
20200828_150335[1].jpg
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Staat mooi zo👍🏻
Blij dat je tevreden bent met de Bilstein set ( tis anders weer zo’n werk😬.
Neem aan dat het uitlijnen nog moet gebeuren?
De nwe veren van Bilstein zakken nog een fractie.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

edjeraketje schreef: 29 aug 2020, 12:29 Staat mooi zo👍🏻
Blij dat je tevreden bent met de Bilstein set ( tis anders weer zo’n werk😬.
Neem aan dat het uitlijnen nog moet gebeuren?
De nwe veren van Bilstein zakken nog een fractie.
Vandaag met de bus op stap geweest. Moet zeggen dat het heerlijk rijdt maar ben nog niet overtuigd of hij op deze hoogte blijft, zeker ook omdat de veren idd nog iets gaan inzakken. Voor m'n rij-gevoel mag hij tzt ietsiepietsie omhoog. In de loop van de komende 2 weken dus verder fine tunen en compromis vinden tussen het comfort, prestatie/wegligging/stuurgedrag en het uiterlijk (bij ons staat het optisch al gauw 'te hoog' :bonk ) Low, tief und breit weetjewel :yes

Uitlijnen is al gebeurd (zie 2e foto van bus hierboven).
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Neem aan dat je nog camber adjusters voor de achterste draagarmen gaat toepassen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Multivan Generation schreef: 30 aug 2020, 07:21 Neem aan dat je nog camber adjusters voor de achterste draagarmen gaat toepassen?
Ja, er kan straks door de set Powerflex (was niet tijdig geleverd) nog eea gedaan worden met het camber voor en caster achter.

Wil ook nog eens zien of antirollbar stangen upgrade zin heeft nu we toch bezig zijn. Duidelijkheid krijgen welke hoogte het wordt en dat is dus zo mooi aan een schroefset qua mogelijkheden. Zit 20" onder dus t.o.v. 18" velgen/banden combi stuk minder demping door de banden. Het vinden van de balans tussen comfort en performance altijd een uitdaging maar leuk om mee bezig te zijn. Dempers en veren moeten wel genoeg 'ruimte krijgen' om hun werk goed te doen. Dus de vaklui die afstellen moeten goed adviseren. Soms zie je auto's en bussen met een afstelling waar je alleen op een circuit mee wegkomt maar niet op de openbare weg (maar ieder zijn ding). Zoonlief rijd zelf met KW V3 en is gister op pad geweest met de T6.1 en stelt 'niks meer aan doen - 'laat die precies zo' :lach .....dus ook met hem een compromis sluiten. Willen ermee richting de Ring (maar beter niet er op) in DE volgend weekend. Gaan de bus echt wel 'gebruiken' :ikrij Mooie wegen en routes aldaar dus hoop dat we aankomende week eea kunnen voortzetten aan ons project.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

De H&R stabilisator stangen zijn in mijn optiek echt een must om het “hangen”(bodyroll) in bochten tegen te gaan.
Heb ze onder beide bussen zitten (1 beladen/1 leeg) en het verschil is groot tov de standaard stangen.
Rijden op de Ring met een bus is prima te doen, zorg dat je niet tussen de Engelsen zit😖.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

edjeraketje schreef: 30 aug 2020, 09:33 De H&R stabilisator stangen zijn in mijn optiek echt een must om het “hangen”(bodyroll) in bochten tegen te gaan.
Heb ze onder beide bussen zitten (1 beladen/1 leeg) en het verschil is groot tov de standaard stangen.
Rijden op de Ring met een bus is prima te doen, zorg dat je niet tussen de Engelsen zit😖.
Ik ga je raad opvolgen vwb de stabi's. Ring ; vlak de 'Ollanders niet uit hè :nuts want die kunnen er ook wat van. Rondjes gedaan op de ring maar zo'n slijtage slag voor de auto's dat ik het liever niet meer doe (ben te zuinig op m'n spullen). Huren rond de ring pijnlijk duur met ongunstige voorwaarden mbt eigen risico. Maar alleen al daar zijn is zo mooi. Echt genieten.

Bedankt voor je advies :zwaai ....top
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb die B14 set in combinatie met H&R stabisator stangen set op lange wielbasis, en daarmee verleng je de grens behoorlijk.
Vind het een aanrader. En wees blij dat je V3 set er niet was :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Multivan Generation schreef: 30 aug 2020, 11:46 Ik heb die B14 set in combinatie met H&R stabisator stangen set op lange wielbasis, en daarmee verleng je de grens behoorlijk.
Vind het een aanrader. En wees blij dat je V3 set er niet was :knipoog
Echt hè :lach ...ik was echt aangenaam verrast door dit Bilstein B14 setje. Tuurlijk zijn er de 'next stage' schroefsetjes maar zoals al gezegd door de prijs/kwaliteit verhouding durf ik dit iemand wel aan te raden, gewoon dik spul i.c.m. de gemonteerde Michelin banden en OZ velgen. Zoveel gevoel, stuur voelt geweldig aan, ondanks de lengte/hoogte en het gewicht van deze Transporter T6.1 een strakke wegligging die ik niet had verwacht.... om eerlijk te zijn. Ook met de oem stabi's helemaal niet ontevreden over de prestaties maar ga de H&R stabi's toch aan het verlanglijstje toevoegen.

Kijken of het lukt ; ik heb hier nog 2 foto's van het Bearlock motorkapslot. Oerdegelijk en sterk. Dan zit er dieper in het motorcompartiment nóg een slot op de kabel. Dus als je wilt kun je op 1 bus 5 Bearlocks monteren als complete set.

Screenshot_20200830-134153_Gallery[1].jpg
Screenshot_20200830-134202_Gallery[1].jpg
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door hugopoley »

Zo die staat er netjes bij!! Ik deel je mening in ieder geval voor het lage en brede!! :yes
Mooi dat je er tevreden over bent. Ik ben zelf ook benieuwd hoe de nieuwe stabi stangen gaan bevallen, misschien voor mezelf ook wel een optie..
Plaats reactie