Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

hugopoley schreef: 31 aug 2020, 13:50 Zo die staat er netjes bij!! Ik deel je mening in ieder geval voor het lage en brede!! :yes
Mooi dat je er tevreden over bent. Ik ben zelf ook benieuwd hoe de nieuwe stabi stangen gaan bevallen, misschien voor mezelf ook wel een optie..
Kreeg vandaag te horen dat de H&R stabilisatiestangen (nog) niet leverbaar zijn hoewel ik eerder had gezien dat ze vanaf 2e week augustus bestelbaar waren. Ik denk dat het gewoon dezelfde is als die onder een T6 zit, toch ? Weet jij of iemand anders dit ? Mss door een ander productnummer iets met vertraging bij de TÜV te maken ?

Rijdt echt goed hoor, strakke bak geworden qua rijgedrag, alleen moet je niet bang van ietwat stug zijn. Ligt helemaal aan wat je gewend bent. Je band/velgmaat speelt hierin ook een rol.

Hart wielnaaf tot spatbordrand stond standaard origineel op 47 cm. en nu na verlaging op 38 cm., dus 9 cm. gezakt. Natuurlijk komt hij automatisch al 4 cm. lager te staan (47-4=43) door het vervangen van de standaard veren/dempers voor B14 schroefset (? zeg ik dit goed ?) en met nog eens schroeven ca. 5 cm. verder lager gezet (47-4-5=38) dan de standaard waarde van deze schroefset (die nog 2 cm. verder zou 'mogen' volgens Bilstein).

Ik vraag me af ; v.w.b. de achterveer (zie foto's ), hoeveel kan deze nog hebben totdat deze volledig gecomprimeerd/samengedrukt zit ? Hier hopelijk vast wel een B14 kenner/fan die mij hier iets over wil toelichten ? Is dit normaal ? Rijdt goed, geen gebonk oid....

20200828_150140[1].jpg
20200828_150335[1].jpg

Verder nog een sfeer fotootje :knipoog veel kilometers kriskras door NL gemaakt door zoonlief want hij moet goed ingereden worden.

IMG-20200830-WA0013[1].jpg
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door dvr »

!!!!Complimenten!!!!
Een genot om naar te kijken...
Het begint hier inmiddels ook te jeuken om weer eens aan de bak te gaan :gekte

Ben benieuwd of je ook nog wat aan de binnenkant gaat doen wat audio, instap verlichting etc.. betreft of heb ik daar over heen gelezen?
dvr nr 285
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

dvr schreef: 31 aug 2020, 21:02 !!!!Complimenten!!!!
Een genot om naar te kijken...
Het begint hier inmiddels ook te jeuken om weer eens aan de bak te gaan :gekte

Ben benieuwd of je ook nog wat aan de binnenkant gaat doen wat audio, instap verlichting etc.. betreft of heb ik daar over heen gelezen?
Leuk om te lezen, dank je. Werkt aanstekelijk he ? :bifun

Binnenzijde krijgt een leder interieur en verder als alles écht af is mss nog iets aan het geluid doen en andere kleine dingetjes idd. Zo wil ik bijv. een mooie toon horen bij het op slot doen van de auto, digitale needle sweep :bifun (kan dat?) enz....

20200831_200645[1].jpg
IMG-20200820-WA0002[1].jpg

Mooi rood is niet lelijk, toch...... ? Ergens deze week gaan we de ramen tinten en de sidebars en spiegelkappen wrappen met carbon folie. Mss ook het VW logo voor- en achter een kleur geven, maar welke ??? Er komt ook een striping op maar heb hier serieus twijfels over of die er ook daadwerkelijk op blijven. Ik zal posten en zien wat de WJW'ers commissie alhier ervan vindt.

20200831_192019[1].jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Als je je logo rood gaat maken, dan gaat dat vloeken bij het grijs en de carbon folie is mijn mening.
Maak een detail foto en vul het met een foto bewerkingsprogramma eens in..

Achterzijde subtiel in de kleur van de auto lijkt mij mooier en aan de voorzijde zo laten..

Oja en denk aan de vliegen lijkjes en steenslagjes..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Multivan Generation schreef: 31 aug 2020, 22:43 Als je je logo rood gaat maken, dan gaat dat vloeken bij het grijs en de carbon folie is mijn mening.
Maak een detail foto en vul het met een foto bewerkingsprogramma eens in..

Achterzijde subtiel in de kleur van de auto lijkt mij mooier en aan de voorzijde zo laten..

Oja en denk aan de vliegen lijkjes en steenslagjes..
Heb zitten kleuren (goeie tip :toppie ) en je hebt gelijk ; mijn smaak is het ook niet. Wil carbon kleur folie nog wel een kans geven maar dat doen we live. Het is er tenslotte ook zo weer af. Vraagje over mijn vraag bij de foto van de B14 achterveer hierboven, heb jij weet er weet van ?
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door hugopoley »

Ik zou ook zeker niet voor een kleur logo gaan, maar ook dat is mijn mening. Ik heb nu zelf chrome, maar zit er aan te denken alles zwart te maken.

Wat betreft je veer, kan ik niet echt een antwoord opgeven, maar die van mij zijn volledig ingedrukt, aangezien ik ook de stelpotten verwijderd heb.
En dat rijdt ook nog goed, maar ik rij voor 99% leeg rond.

Maar nogmaals, hij staat er erg strak bij en dat interieur!!!! :jumpklap
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Zo zit het bij mij..
Bijlagen
20200901_162020[1].jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Dat de windingen op elkaar liggen is “normaal”
Bij de KW V3 heb je dit ook.
Bijlagen
0F04542F-EC24-4245-9EE4-B446CA57C62C.jpeg
0F04542F-EC24-4245-9EE4-B446CA57C62C.jpeg (22.14 KiB) 1255 keer bekeken
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Tricolore schreef: 31 aug 2020, 20:48
hugopoley schreef: 31 aug 2020, 13:50 Zo die staat er netjes bij!! Ik deel je mening in ieder geval voor het lage en brede!! :yes
Mooi dat je er tevreden over bent. Ik ben zelf ook benieuwd hoe de nieuwe stabi stangen gaan bevallen, misschien voor mezelf ook wel een optie..
Kreeg vandaag te horen dat de H&R stabilisatiestangen (nog) niet leverbaar zijn hoewel ik eerder had gezien dat ze vanaf 2e week augustus bestelbaar waren. Ik denk dat het gewoon dezelfde is als die onder een T6 zit, toch ? Weet jij of iemand anders dit ? Mss door een ander productnummer iets met vertraging bij de TÜV te maken ?

Rijdt echt goed hoor, strakke bak geworden qua rijgedrag, alleen moet je niet bang van ietwat stug zijn. Ligt helemaal aan wat je gewend bent. Je band/velgmaat speelt hierin ook een rol.

Hart wielnaaf tot spatbordrand stond standaard origineel op 47 cm. en nu na verlaging op 38 cm., dus 9 cm. gezakt. Natuurlijk komt hij automatisch al 4 cm. lager te staan (47-4=43) door het vervangen van de standaard veren/dempers voor B14 schroefset (? zeg ik dit goed ?) en met nog eens schroeven ca. 5 cm. verder lager gezet (47-4-5=38) dan de standaard waarde van deze schroefset (die nog 2 cm. verder zou 'mogen' volgens Bilstein).

Ik vraag me af ; v.w.b. de achterveer (zie foto's ), hoeveel kan deze nog hebben totdat deze volledig gecomprimeerd/samengedrukt zit ? Hier hopelijk vast wel een B14 kenner/fan die mij hier iets over wil toelichten ? Is dit normaal ? Rijdt goed, geen gebonk oid....


20200828_150140[1].jpg

20200828_150335[1].jpg


Verder nog een sfeer fotootje :knipoog veel kilometers kriskras door NL gemaakt door zoonlief want hij moet goed ingereden worden.


IMG-20200830-WA0013[1].jpg
Voor zover ik weet zijn de onderstellen van de T5 tm T6.1 nog gelijk gebleven en zouden de H&R stangen er zo onder kunnen.
Kan zijn in jouw geval (4 motion) dat daar wel een wijziging in is.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Heb je de voor en achterzijde op gelijke hoogte staan?? Voor en achter 38 cm??
Ik heb de T5GP voor op 36 en achter op 36,5 staan. En dan ligt er achterin het nodige gewicht in de vorm van gereedschap en materialen. Ik heb de achterste stelschotels vrijwel maximaal uit gedraaid.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

@Multivan Generation @edjeraketje

Dank jullie wel voor de foto's :jumpklap

Als ik zie hoe de achterveren van diverse schroefsets onder personenauto's (KW V3 / Eibach) gecomprimeerd zijn bij zelfs zeer lage afstelling, dan zie je dat er nog veel ruimte voor een slag is, ofwel genoeg ruimte voor inveren of verder samendrukken.

Nu ik voor het eerst zie hoe achterveren er uit zien en - eenmaal gemonteerd - gecomprimeerd zijn, laten we zeggen 75% van de toegestane verlaging (ofwel ca. 50 mm. t.o.v. de toegestane 70 mm. v.w.b. deze B14 set) onder een Transporter, dan lijkt het gevoelsmatig, wanneer ik de foto's zie, dat er niet veel ruimte over is voor verder inveren.

Ik realiseer me natuurlijk dat de veren een flink dikker/stugger zijn dan die onder een personenauto zitten, dus deze B14 achterveren bedoeld voor een T6 verder naar beneden drukken zoals ze staan in de huidige stand op de foto's - al is het maar 15 mm. - enorm veel kracht moet kosten, wat verklaart dat hij nergens last van heeft bij deze set up, ook niet met 150-200 kg. in de laadruimte met 2 passagiers voorin. Zit ik op het goede spoor v.w.b. deze redenatie ?

Blij jullie foto's gezien te hebben. Ik neem aan dat het bij jullie ook prima rijdt met belading ?

@edjeraketje ik zal morgen nog eens nameten. Heb op de straat gemeten maar zal hem morgen eens op een vlakke betonnen vloere zetten en nog eens nauwkeurig een meting doen.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

De voorzijde ziet er best wel mooi met de chromen lijsten en meegespoten bumpers en glanzend zwarte delen onder de koplampen, maar sommige delen van de grill en bumper zijn van onbehandeld zwart kunststof. We hebben vandaag besloten dat deze in het zwart gespoten gaan worden zodat het meer oogt met de rest van de voorzijde. Ook de onderste niet meegespoten delen van de buitenspiegels krijgen dezelfde kleur glanzend zwart. Afspraak gepland voor volgende week bij de spuiter.

20200902_212659[1].jpg
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Keuze definitief gemaakt vandaag voor wat betreft de Big Brake Kit.

Op ons verlanglijstje stonden V-MAXX 6 pots remklauwen vóór met een 365 mm remschijf óf de Forge 6 pots remklauwen met een 380x32 mm schijf. We wilden ze deze keer toch echt eens in een andere kleur dan rood of zwart en snel geleverd. Geel of blauw gecombineerd met de Pure Grey buskleur met zwarte accenten. V-MAXX doet (6 pots) echt alleen maar in het rood (zelf laten coaten en dan een sjabloon oid krijgen om de merknaam terug te zetten 'ging niet') en Forge heeft alle kleuren van de regenboog maar een bizar lange levertijd.

We gingen daarom eens verder kijken/surfen en kwamen zo in aanraking met remmerij van ALCON. Voor wie het net als ik niet wisten wat meer over dit bedrijf wil weten : https://www.alcon.co.uk/ Veel enthousiaste mensen die met hun remmerij rijden (als je beetje gaat researchen), goede resultaten en geen onbekende in motorsport wereld. Dan is er het bedrijf motorsportbedrijf REVO die hun remmerij promoot/verkoopt en héél snel kunnen leveren én in de kleur die we willen (voor wie het interesseert : https://www.onlyrevo.com/).

Het word dus een BBK REVO by ALCON set 6 pots met 380x32 mm. schijven. (Voor wie ze wil zien :lach https://www.onlyrevo.com/product-detail ... kit-mono-6 )

In deze kleur :
rev_rf021b200100.jpg


Deze kleur blauw (kleurnr. Z88 Nissan) willen we ergens in het auto exterieur laten terugkomen dus die foto gaat er komen met een week of 2-3.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Nu hebben we privacy glass :jump . Ik heb een foto genomen vóór en na het folien. Ook tussen de A-B stijl zijn de ramen getint. Ik vind het een geslaagde middag.
20200904_124337[1].jpg
20200904_162435[1].jpg
20200904_162452[1].jpg
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

nog een foto, omdat het kan :proost ....is een hele fijne auto nu al. Hebben er veel fun mee. Hier zie je de getinte ramen met daglicht.

20200904_182848[1].jpg
20200904_214205[1].jpg
Plaats reactie