Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Water lekkage kastje linksachter

vragen over de T4
Plaats reactie
VW T4 forever
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2017, 17:30

Water lekkage kastje linksachter

Bericht door VW T4 forever »

Na een flinke regenbui hebben we last van water in het onderste kastje links achterin. Niet dat er heel veel water op het plankje ligt maar de kleding wat erin ligt is dan nat.
Iemand ook wel eens dit probleem gehad toevallig?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4877
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Water lekkage kastje linksachter

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum. Als je het hebt over een kastje met kleding dan neem ik aan dat het om een California gaat. Water in dat kastje kan komen door een lekkend raam maar het kan ook komen doordat het rubber blok achter op het dak niet meer goed aansluit. Misschien het beste om de kast leeg te maken en dan met een tuinslang flink water op het dak en tegen het raam spuiten. Misschien ontdek je dan aan de binnenkant waar het water naar binnen komt. Je kunt ook op verdachte plekken een strook toiletpapier of keukenrol tegen de kastwanden plakken dan verraden natte plekken in het papier al snel waar het probleem zit.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
VW T4 forever
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2017, 17:30

Re: Water lekkage kastje linksachter

Bericht door VW T4 forever »

Dat is een goede tip, gaan we uitproberen.
Misschien inderdaad het rubber blok ... dat blokje zit er precies boven dus zal het wel zijn.

We hebben inderdaad een Westfalia T4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4877
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Water lekkage kastje linksachter

Bericht door Hanz »

Succes, lekkages vinden is altijd een lastige klus, het water komt vrijwel altijd op een andere plek naar binnen dan waar het uiteindelijk blijft liggen.
Ik had zelf ook een lekkend rubber blok maar het water liep via de rand waar de bedplank op ligt naar voren omdat de bus met de neus iets naar beneden staat op de parkeerplaats. Het heeft wel even geduurd voor ik daar achter kwam.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
VW T4 forever
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2017, 17:30

Re: Water lekkage kastje linksachter

Bericht door VW T4 forever »

Ik dacht juist dat het van voren kwam want daar lekt er ook iets, dat is waarschijnlijk het tentdoek.
Ik dacht dat dat dan naar achteren liep omdat wij soms niet helemaal recht staan.

Zo blijven we leuk bezig met het vervangen van van alles en nog wat :-)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4877
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Water lekkage kastje linksachter

Bericht door Hanz »

Kan ook zijn dat het profiel waar het tentdoek aan vast zit niet meer goed aansluit op het dak.
In dit draadje zie je daarvan een foto: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... en#p376991
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1166
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Water lekkage kastje linksachter

Bericht door brugseb »

zelf na veel zoeken oorzaak gevonden van lekkages, die was dubbel: rubber blok links achter was niet meer waterdicht (flink wat roest er onder bovendien), en daarna met een heel sterke lamp 's nachts ook het profiel gecontroleerd, en ook daar prijs: een minimale kier. Profielen losgemaakt, spie er tussen, alles dicht gekit, terug vastschroeven; intussen had ik ook het blok er terug in gekit (en in mijn geval paste dat stom stuk rubber op geen centimeter na..., dus een halve tube kit gebruikt :ie ).
Tentdoek dat lekt, dan moet dat al gescheurd zijn volgens mij.
Suc6
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Plaats reactie