Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

huishoudaccu california coach

vragen over de T4
Plaats reactie
galore
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jul 2007, 13:18
Locatie: schagen

huishoudaccu california coach

Bericht door galore »

Beste allemaal,
Het camperproject begint aardig vorm te krijgen. ben zo'n beetje klaar met het opknappen van het interieur en moet gaan denken aan de wandbekleding etc. voor dat ik de wanden ga bekleden zal ik met de electra aan de gang moeten, en hier over dan ook de belangrijkste vraag, welke type accu kan ik gaan gebruiken voor de stroomvoorziening. Ik ben in het bezit van de philips ( westfalia ) omvormer +-bj'92 die ik zou kunnen gebruiken, ik heb wel al begrepen dat dit niet zal gaan met een gelaccu (of toch wel??????) verder ben ik niet van plan om veel aan de zgn. "Paal" te gaan kamperen, maar om de accu thuis van stroom te kunnen voorzien is handig, kan je een gelaccu via je dynamo onder het rijden wel laden? Mijn grootste verbruiker zal de kopelkast zijn ( 12v / 60 watt ) en af en toe de 12v pompjes in de watertank. alvast bedankt,
groetjes Bart ( die steeds vertrouwen krijgt in een goede afloop ) :yes
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: huishoudaccu california coach

Bericht door Egbert&Manon »

Hoi Bart,
Wij hebben er een doodgewone loodaccu (uit 2001) van zo'n 75 Ah in zitten.
Hiermee konden we tijdens Vanfestweekend prima redden (motor heeft 1 keer zo'n 20 minuten gelopen).
Ook hebben we ooit per ongelijk de accu bijna helemaal leegetrokken. Koelkast waren we vergeten uit te zetten. Maar accu blijft nog steeds perfect werken.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
galore
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jul 2007, 13:18
Locatie: schagen

Re: huishoudaccu california coach

Bericht door galore »

he egbert,

goed van je te horen, Hoop mooie kilometers gemaakt in de us??
Hier gaat alles redelijk voorspoedig, ga proberen om voor het eind van de maand het meeste werk in orde te krijgen, dan een weekje surfen in frankrijk.
Met jouw en peters hulp schiet het goed op, momenteel ben ik mijn standverwarming aan het testen en ook dat lijkt allemaal goed te zijn.
Is een loodaccu niet schadelijk voor de gezondheid als deze in je woonruimte staat ( of valt dat wel mee )
Misschien weet jij ook waarvoor de andere polen zijn die op de uitgang van de omvormer zitten ( conv+ conv- s+ s- thermal en led )
Ik kom er iig niet achter
groetjes bart
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: huishoudaccu california coach

Bericht door Egbert&Manon »

Een loodaccu moet in principe in een geventileerde ruimte staan ivm vrijkomende dampen.
De onze ventileert in de ruimte onder het bed, wat weer via de ontluchting bij de achterlichten geventileerd wordt.
Ik heb je foto van de acculader uit onze mailbox gegooid, dus de aansluitingen weet ik niet precies.
Thermal is voor een sensor die bij te hoge accutemperatuur je lader uitschakelt
Led is voor een led die met knipperen een code aan kan geven.

Wat de USA betreft; we hebben 3600 probleemloze mijlen gereden met zeer veel hoogtepunten.
Je moet alleen even wennen aan de softe vering, dweilerig stuurgedrag, weke stoelen, hoge brandstofverbruik, slechte afwerking, plastic dashboard......
Maar als je een tijdje over de vele beroerde asfaltwegen hebt gereden, weet je waarom dit zo is!
Ertegenover staat dat je een onvoorstelbaar mooi landschap en een goed uitgeruste camper voor terug krijgt.
Dus we willen volgend jaar wel weer :ikrij

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: huishoudaccu california coach

Bericht door Peter 887 »

@ Bart
Volgens mij heb ik nog 2 gelaccu's staan, deze komen uit een brandmeldinstallatie, en worden om een paar jaar omgewisseld
ik denk dat ze 36 Ah per stuk zijn, laatst nog een tijdje een omvormer eraan gehangen 300 w met een hallogeenlamp van 150 w erachter, en ze deden het nog goed, ik haal ze bij ons uit de oude accubak, en zet dan een nog oudere terug, zo hou ik altijd een redelijke accu.
Probeer ze maar een keertje uit, je moet er alleen wel een halve kilometer voor rijden :knipoog

@ Egbert
weet jij bij welke temperatuur van de accu, de lader uit moet schakelen ?
Afbeelding
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
galore
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jul 2007, 13:18
Locatie: schagen

Re: huishoudaccu california coach

Bericht door galore »

he peter,
jij hebt ook niet stilgezeten!! Mooi geworden ( en veilig ).
We moeten van de week maar es kijken of we een momentje kunnen prikken om de zaak aan te sluiten, en daar dan een koud pilsje op te drinken.
Heb overigens net toch weer zwaar zitten bakkeleien met die standverwarming. alles werkt behalve de brandstofpomp. heb zelf toch ook maar es een multimeter aangeschaft, kan ik mooi alles doormeten om vervolgens te concluderen dat het zaakie niet werkt. nou ja das de frustratie die spreekt.
@ egbert bedankt zover.

groetjes bart
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: huishoudaccu california coach

Bericht door Peter 887 »

Je geeft maar een belletje Bart, dan gaan we weer een middagje kneujen.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie