Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schuifdeur sluit niet meer

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

schuifdeur sluit niet meer

Bericht door kenny367 »

Vandaag bij POPTOP een schuifdeur paneel gehaald en gelijk gemonteerd erg mooi. maar nu sluit de schuifdeur niet meer, valt niet meer in het slot. Heb al op het forum gezocht naar schuifdeur afstellen. Het enige wat ik kan vinden is dat je het slot kan afstellen door de twee kruisbouten van het slot te lossen.
Dat heb ik gedaan maar heeft maar één stand.
Het paneel is dikker dan de plaat die er eerst in zat, dus zal ik hem toch moet kunne afstellen.
Wie weet raad??
Groetjes, John
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door Oskar 725 »

John, door de "bult" die in het paneel zit naar binnen toe (de deur in) wordt je bedieningsstang ook naar binnen gedrukt waardoor het slot open blijft staan,
voor schuifdeuren met bekleding is een langere stang nodig. :toppie
Succes,
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door kenny367 »

Inderdaad de stang staat onder druk door die bult. Is die langere stang bij de dealer te krijgen?
Groetjes, John
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door Oskar 725 »

Is los te koop: ond.nr. 7D0 843 719 B kost maar en paar euro. :lach
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door kenny367 »

Bedankt Oskar, ben weer helemaal blij.
Groetjes, John
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door Multivan Generation »

Een euro of 20 dacht ik.
Veel mensen die een luxere schuifdeur bekleding als dat board karton zijn hier al tegenaan gelopen.
Zoals Oskar al schreef, stangetje vervangen en probleem opgelost.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door kenny367 »

ond.nr. 7D0 843 719 B stangetje bij de dealer besteld inderdaad voor een paar euro. Toen ik thuis kwam bleek dat hij even lang is.
Is er misschien een andere onderdeelnr.?

Ik heb op internet gezocht voor een duidelijke foto, maar kon helaas niks vinden.
Groetjes, John
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door Multivan Generation »

7D0 843 720 zou het moeten zijn.
Omschrijving bus..

die stang zou ongeveer zo moeten lopen:

Afbeelding

doe er je voordeel mee, kost rond de 20 euro..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door kenny367 »

Zo ziet hij er in ieder geval niet uit, morgen weer even de dealer pesten. Ik heb het tijdelijk opgelost door hem te verlengen en verbogen naar de door jouw aangegeven vorm. Verlengen heb ik met behulp van een kroonsteentje eventjes opgelost.
Maar origineel is natuurlijk beter.
Groetjes, John
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door Oskar 725 »

Hallo John,
stang moet er uitzien zoals Peter tekent dan is er nog iets vreemds: het onderdelen prog. van VW (waar de dealers dus mee werken ) zegt het volgende:
701 843 719A stang met lengte 925,5 mm. 7D0 843 719B lengte 1050,5 mm, 7D0843 720 lengte 1050 mm voor bus of 7D0 843 719C voor hoge schuifdeur.
de stang die ik opgaf is de langste (volgens VW). Hier begrijp ik dus niets van! :nuts Het gaat maar om een paar euro.....in dit geval :vraagteken :vraagteken :vraagteken :vraagteken Ben benieuwd hoe het afloopt!
O, ja ETKA, Transporter, 2000, HG 8, SG 43, Beeldtafel 843-00.
De 719A en 719B 2.45 euro ex BTW.( volgens ETKA)
Succes ben benieuwd!!
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door RPS »

als bestellen niet lukt moet je eens langs de fietsenmaker gaan. de stangetjes kun je vaak vervangen door een spaak uit een fietswiel die zijn er in verschillende lengtes en er zit aan 1 kant zo'n mooi omgebogen stukje met platte kant.
overigens om twee delen aan elkaar te verbinden kun je het beste een zogenaamd aardedraad blokje gebruiken.
heb eens aftermarket cv ingebouwd en daar zaten soortgelijke blokje bij, je hebt dan een volledig metalen blokje met twee gaatjes voor het stangetje en twee schroefgaten per stang om te borgen.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door Oskar 725 »

RPS schreef:als bestellen niet lukt moet je eens langs de fietsenmaker gaan. de stangetjes kun je vaak vervangen door een spaak uit een fietswiel die zijn er in verschillende lengtes en er zit aan 1 kant zo'n mooi omgebogen stukje met platte kant.
overigens om twee delen aan elkaar te verbinden kun je het beste een zogenaamd aardedraad blokje gebruiken.
heb eens aftermarket cv ingebouwd en daar zaten soortgelijke blokje bij, je hebt dan een volledig metalen blokje met twee gaatjes voor het stangetje en twee schroefgaten per stang om te borgen.
Dat is zeker een mooi alternatief alleen moet deze stang wel een meter lang en U vormig worden, maar voor CPV zeker een veel gebruikt middel om passende stangen te krijgen :toppie :jumpklap
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door kenny367 »

Schuifdeur slot werkt weer. Stangetje is 3mm en heb van twee een gemaakt volgens voorbeeld van Mutivan generation d.m.v. een blokje geschroefd. Wel passen en meten.
In ieder geval voor de bestelnummers en de ideeën die ik heb gekregen.
T4.jpg
Groetjes, John
Giela
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:47
Locatie: Breda

Re: schuifdeur sluit niet meer

Bericht door Giela »

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe je dit stangetje uit de bevestigingspunten krijgt? (zonder af te breken)

Ik heb nu een deurpaneel bestelt en zit met hetzelfde probleem nu. Het slot werkt niet dus moet het stangetje verbuigen en verlengen.

Dank voor alle info!
Plaats reactie