Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door Ali_Blabla »

Even een update:
bumperdeeltje besteld dus die is zo gefixt.
Heb de vraag uitstaan bij m’n garage hoe zij het zouden oplossen en wat het dan moet kosten.
Waarborgfonds ben ik ondertussen mee bezig. Waar mijn verzekeraar me de eerste keer bellen afscheepte met de opmerking dat ik geen all-risk had en ze dus niets voor me te kunnen doen, bleek na een 2e belletje en zelf de melding maken dat ik rechtshulp heb op m’n polis, dat ze me wel kunnen helpen met het waarborgfonds. Heb bijna alles ervoor al klaarliggen en er gaat een dezer dagen een mannetje me bellen.

Ik wacht nog even af wat de garage zegt over een optie om tijdelijk de roest tegen te gaan, anders ga ik voor Odorf z’n oplossing.

Denk overigens zelf dat de achterklep ook niet te repareren is door die scherpe deuk, maar ik heb er eigenlijk geen verstand van om eerlijk te zijn. :nuts
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door Ali_Blabla »

Even een update;
Na veel gedoe heeft het waarborgfonds uitgekeerd. :jumpklap
Schade-expert probeerde het er eerst nog op te gooien dat ik tegen de vangrail had gezeten maar daar kwam hij al snel op terug.
Vanwege een verbouwing en verhuizing is er nu even geen tijd om het ook daadwerkelijk te laten herstellen. Dat wordt eind april vermoed ik.
Uiteindelijk heb ik de krassen en deuken niet behandelt. Anders kon de schade-expert geen goed oordeel vellen en toen dat eindelijk rond was leek het me vrij laat om het nog zin te laten hebben.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door Henk-1 »

:toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door odorf »

Ali_Blabla schreef: 10 mar 2020, 14:43Schade-expert probeerde het er eerst nog op te gooien dat ik tegen de vangrail had gezeten maar daar kwam hij al snel op terug.
Bij die bumper ZOU je dat kunnen denken. Maar bij de achterklep hoe had hij dat gedacht dan???
Wat een gek! :bonk

Hoop dat alles verder naar behoren opgelost kan worden. Zelf tijdelijk herstellen versus schade expert die de schade moet beoordelen had ik even niet aan gedacht. Je zou als de schade nu beoordeeld is wel nog wat roest stoppende primer er op aan kunnen brengen. Zoals Brunox epoxy of bijvoorbeeld Owatrol.

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door Ali_Blabla »

Nog even de afloop:
Uiteindelijk alles gelaten zo als het was, op advies van de garage.
Achterklep is vervangen, (en het dubbelglas achterraam is overgezet).
De zijkant hebben ze uiteindelijk toch uit kunnen deuken, en met wat herstelwerk en bijspuiten is het goed opgelost.
Omdat ie toch bij de spuiter was heb ik meteen het dak laten spuiten, en daarna de hele bus laten poetsen.
Als je m nu ziet zou je niet zeggen dat ie 25 jaar oud is :nuts

Hier een fotootje op de camping
50705B85-27D7-48FF-8BC8-04D930CB1EC4.jpeg
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door peetjeadhdtje »

Ik heb ook zo'n 25 jaar oud pareltje dat er nog zo goed uitziet. Heb je de witte luifel ook laten meespuiten?
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door odorf »

Mooi dat het uiteindelijk is opgelost.
En fijn dat het dubbel glas overgezet kon worden (en er heel uit is gekomen) dat scheelt.

Er gaat toch niets boven dat mooie groen. :yes

:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door Ali_Blabla »

De luifel mee laten spuiten was een goeie geweest! Heb ik dus niet gedaan...
Heb al jaren het plan om de luifel zwart te spuiten, net als de fietsendrager.
Ik ben een paar maanden geleden verhuisd en heb nu eindelijk een garage om dat soort dingen eens te doen. Nu nog de tijd vinden hahaha.

Ja, die originele kleur vind ik toch wel het mooist. Of ben er gewoon gehecht aan geraakt.

Nu alleen nog goede stickers zien te vinden van de Westfalia Coach. Iemand tips?
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door odorf »

Nu alleen nog goede stickers zien te vinden van de Westfalia Coach. Iemand tips?
Er zijn wat Engelse aanbieders die ‘imitatie’ stickers leveren. Originele gezeefdrukte stickers voor voorop en achterop voor een groene California zijn niet meer te vinden. (Tenminste ik heb ze de afgelopen jaren nooit gevonden)

Maar imitatie vind je veel op Ebay;

Zoals:
https://shop.zengraphics.co.uk/vw-t4
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Wat tijdelijk doen aan deze blikschade

Bericht door Ali_Blabla »

Ik had zelf ook al wat gezocht maar kon idd alleen maar (matige) imitatie vinden. Die site die jij geeft lijkt wel één van de betere.
Anders toch maar een kijken of het te doen is om ergens een kleine oplage te laten maken.
Plaats reactie