Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Portier gaat alleen van buiten open.

vragen over de T4
Plaats reactie
Safaz
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 sep 2020, 15:40

Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Safaz »

Ik heb de zoekfunctie gebruikt met meer dan 200 resultaten van veertjes tot gebroken kabelboom.

Ik heb echter geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem. Passagiers portier gaat van binnen niet open. Alleen van buiten. En voor ik de deur weer kan sluiten moet ik de buitenhandgreep trekken en dan met vinger het metalen haakje naar boven drukken. Zo dan die weer dicht gegooid worden.

Cv werkt gewoon en alles behalve gaat de deur niet open van binnen en ik moet dus handmatig dat haakje telkens omhoog tillen om de deur weer ducht te kunnen gooien.

Is dit ook een bekend t4 probleem en wat is de oplossing?
Bijlagen
20201018_163515.jpg
20201018_163433.jpg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Hanz »

Kijk eens op deze webpagina onder het kopje Probleme/Reparatur. Niet helemaal hetzelfde als jouw probleem maar het komt in de buurt en misschien heb je er iets aan.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Schl%C3%B6sser
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Safaz
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 sep 2020, 15:40

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Safaz »

Bedankt voor de snelle reactie. Ik had daar al gekeken maar wilde eerst op het forum vragen of iemand dit probleem herkent en in direct de juiste richting uit kan wijzen.

Zelf denk ik dat die kabel in de deur het haakje 'automatisch' optilt in ruststand en dat daarmee misschien iets aan de hand is. Maarja dit is maar gissen en gissen leidt vaak tot onnodig veel werk ipv geduldig wachten tot ik de juiste diagnose krijgt.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Hanz »

Kabel? Volgens mij zitten er alleen stangetjes. Misschien toch een idee om de zaak eens open te schroeven om te zien of al die stangen nog op hun plaats zitten. Het lijkt toch echt op een mechanisch probleem.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Snautzer »

Kan zijn dat de griphaak van de hendel in de deur is afgebroken. De grip die je van binnen beet pakt om te openen. Even de bekleding van de deur loshalen en controleren. Ik had hetzelfde met mijn syncro. Van buiten of met de ab wel maar van binnenuit niet te openen.
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door STEGMA »

Kijk eens of de 3 grote kruiskop schroeven nog goed vast zitten van je slotbevestiging(deur open en dan op de kopse kant zitten er 3) NIETde slotvanger voor alle duidelijkheid:toppie
Safaz
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 sep 2020, 15:40

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Safaz »

Zal ik doen. Anders maar de deur bekleding eraf en een kijkje binnen in nemen en een foto maken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Multivan Generation »

Dat zul je sowieso moeten doen, je deurpaneel er af. Lijkt me dat je daar mee begint, in plaats van meteen achter een schermpje te kruipen en te Googlen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door STEGMA »

Ja Safaz ,ga jij voor straf maar eens de hoek staan en waag het niet je computer te gebruiken :bifun
Safaz
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 sep 2020, 15:40

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Safaz »

@BOBV Die blauwe bus is niks meer geworden, die had net iets teveel roest en voelde opeens niet meer lekker. Bezichtiging beeindigd en zal sleutel nog terug geven aan die vriend van me.

Afgelopen vrijdag maar een andere t4 bekeken en gelijk gekocht. Het is een witte t4 geworden.



Deze week zal ik de portier bekleding eraf halen aangezien ik via google, :lach , gevonden heb hoe dat moet.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Multivan Generation »

Meestal is het, zeker bij een T4, die heel eenvoudig in elkaar zit, gewoon een kwestie van er aan beginnen..

http://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm

Wat ik bedoelde te zeggen, is dat er vaak veel tijd verloren wordt om vooraf te zoeken en vragen te stellen,
terwijl als je er gewoon aan begint e het nu waarschijnlijk al opgelost zou hebben.

Verdachten zijn: stangetje uit geleiders; binnen greep afgebroken of veertje defect, kunststof stangetjes houders bros geworden (centen kwestie)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Portier gaat alleen van buiten open.

Bericht door Snautzer »

Multivan Generation schreef: 19 okt 2020, 19:11 Meestal is het, zeker bij een T4, die heel eenvoudig in elkaar zit, gewoon een kwestie van er aan beginnen..

http://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm

Wat ik bedoelde te zeggen, is dat er vaak veel tijd verloren wordt om vooraf te zoeken en vragen te stellen,
terwijl als je er gewoon aan begint e het nu waarschijnlijk al opgelost zou hebben.

Verdachten zijn: stangetje uit geleiders; binnen greep afgebroken of veertje defect, kunststof stangetjes houders bros geworden (centen kwestie)
naouw naouw nauuw de t4 heel eenvoudig... mhoahh hangt nogal af van je vaardigheden en vooral wat het probleem is.

Evenwel een een deur probleem is zeker iets om gewoon aan te beginnen, Het is niet zo dat als je wat fout doet niet meer kan rijden.

Dat vergeten sommige nogal eens. Dat als er wat fout gaat, je niet kan rijden omdat er bv geen lease auto voor de deur staat, of een 2 de auto, je een groot probleem hebt. Of dat je moet sleutelen op de stoep ipv een kekke garage aan huis. Van die kleine dingen. :lach
Plaats reactie