Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

alleen warme lucht in cabine?!

vragen over de T4
Plaats reactie
Dick_T5
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 feb 2017, 13:23

alleen warme lucht in cabine?!

Bericht door Dick_T5 »

Hallo allemaal,

Allereerst even een hernieuwde kennismaking. Zo'n 4 jaar geleden kwam ik hier voor het eerst ivm een T5 combi. Die T5 is alweer een paar jaar met pensioen, maar sinds gisteren staat er een T4 2.5TDI uit 2001 op de oprit. Het is een dubbele cabine, die als het goed is in de komende weken verandert in een basic campertje.

Nu heb ik een vraag. De twee buitenste ventilatieroosters in de cabine (die bij de A-stijlen) blazen alleen warme lucht als ik ze open. Hoort dit zo? Ik weet dat de drie middelste roosters alleen koude lucht kunnen blazen. Maar dat moeten de buitenste ook kunnen toch? Alvast dank voor jullie wijsheid en inzichten.

Groeten,
Dick
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: alleen warme lucht in cabine?!

Bericht door koensch »

de buitenste roosters blazen verwarmde lucht als je de verwarming tenminste aanzet. Als je de temperatuur koud instelt, komt er koude lucht uit (of hoort daar koude lucht uit te komen).

als het toch warm is, is mogelijk de bedieing van de warmtewisselaar defect, maar dan moet er ook warme lucht bij de voorruit en voetenend vandaan komen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
de smederij
Berichten: 256
Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
Locatie: lopik/drenthe

Re: alleen warme lucht in cabine?!

Bericht door de smederij »

zelf ook gehad zat hem in de kraan onder de motorkap deze sloot niet goed af ,heb er toen een gaatje bij geboord daarna geen last meer gehad
Porcini4
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jan 2022, 15:47

Re: alleen warme lucht in cabine?!

Bericht door Porcini4 »

Hoe is dit afgelopen? Wat was de oorzaak?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Heb een t4 zonder airco, gister reed ik met alleen de middelste drie blazers open. Verder had ik hem op uit staan dus geen lucht uit de raamblazer en links en rechts.
Merk ik op een gegeven moment dat er toch warme lucht uit de linker blazer komt. Terwijl ik hem uit heb staan en helemaal naar koud heb gedraaid.
Heb hem toen aangezet en toen werd de lucht langzaam minder warm. Maar zelfs na een half uur op de snelweg was de lucht uit de linker en rechter en raamblazer een stuk lauwer dan uit de drie middenblazers.
Hoe kan dat, iemand raad?
Plaats reactie