Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlagen achter maar hoeveel ?

vragen over de T4
Plaats reactie
De Palmboom Bus
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2021, 12:33

Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door De Palmboom Bus »

Hoi, ik heb een t4 gekocht die achter veel hoger staat dan voor, omdat dat als camper niet handig wil ik er andere achterveren onder zetten maar hoe kom ik er achter welke ik moet hebben ?
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door DE KNEU »

Als je r een dak op schroeft, kastjes inbouwt ,keukenblok en bed installeerd ,bankje,plus de nodige camping spullen,vol fietsrek en je gezin dr bij propt ,zal die wellicht met dezelfde veren prima voldoen.... :toppie de gele gestipte veren worden veelal gebruikt voor kw basis camper
Laatst gewijzigd door DE KNEU op 21 jul 2021, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
De Palmboom Bus
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2021, 12:33

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door De Palmboom Bus »

Nee hij blijft zo maar de veren moeten circa 5cm korter en wat softer, kan alleen geen kleur meer vinden op wat er nu onder zit.

(p.s. er komt een minimaal en licht camper int. in, geen zware dingen)
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door DE KNEU »

Schraubenfeder t4-wiki eens googlen :toppie
De Palmboom Bus
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2021, 12:33

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door De Palmboom Bus »

ach so, klar, ich will ;-)
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door DE KNEU »

Je kunt de rubber ringen weglaten en er bijvoorbeeld een automat in de vorm snijden scheelt weer de nodige mm :toppie
De Palmboom Bus
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2021, 12:33

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door De Palmboom Bus »

ja das duidelijk, maar als je niet weet er nu onder hangt kom je er ook niet achter wat je wel moet hebben denk ik...maar es onder andere t4's loeren dan ;-)


ik zit er ook nog aan de denken de voorkant wat omhoog te draaien en terreinbanden te monteren, das misschien makkelijker dan, als die torsiebouten nog gangbaar zijn ;-)
De Palmboom Bus
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2021, 12:33

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door De Palmboom Bus »

DE KNEU schreef: 21 jul 2021, 13:21 Je kunt de rubber ringen weglaten en er bijvoorbeeld een automat in de vorm snijden scheelt weer de nodige mm :toppie
mm's is niet genoeg, als het moet gaat het wel om 50 mm ofzo
De Palmboom Bus
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2021, 12:33

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door De Palmboom Bus »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door Multivan Generation »

De Palmboom Bus schreef: 21 jul 2021, 13:23 ja das duidelijk, maar als je niet weet er nu onder hangt kom je er ook niet achter wat je wel moet hebben denk ik...maar es onder andere t4's loeren dan ;-)


ik zit er ook nog aan de denken de voorkant wat omhoog te draaien en terreinbanden te monteren, das misschien makkelijker dan, als die torsiebouten nog gangbaar zijn ;-)
Kijk eerst eens hier voor wat meer informatie:
http://www.eldiape.com/verlagen/verlagen.htm

Als je er nog over denkt om hem omhoog te draaien aan de voorzijde en terrein banden te monteren,
dan zou ik eerst eens de voorzijde omhoog draaien, hoe? Zie artikel, ook voor extra tips, bijvoorbeeld 1cm op draad komt ongeveer overeen met...
Als je de voorzijde wat hoger zet, dan heeft dat ook iets effect op de gewichts verdeling en kan het zo maar zijn, dat de achterzijde al ietsje lager komt.

En een rubber mat in de vorm van een schijf snijden en er tussen plaatsen?
Die wordt er zo tussenuit gedrukt ben ik bang..
Kijk ook even welke dikte en hoeveel schijven er aan de achterzijde tussen zitten, boven en onder de veer.

Er is veel te tweaken hoor.

Eerste gedachte is wellicht verlagingsveren aan de achterzijde er onder, maar ik denk andersom en eerst aan de voorzijde beginnen en op de gewenste hoogte daar uitkomen, dan eventueel de banden vervangen (wellicht wil je wel iets grovere of hogere) en dan pas naar de achterzijde verder kijken..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door DE KNEU »

De truc met automat al meermaals met succes toegepast int verleden...dus daar hoef je niet bang voor te zijn :zwaai
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door Jan anno NU »

palm1.jpeg
Bij deze het busje
In jou bericht is niks te zien palmboom , op dit forum kan je plaatjes perfect bij je bericht bijvoegen.

http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 14&t=65303
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door Multivan Generation »

Als ik dat zo zie, dan zou ik hem aan de voorzijde iets opdraaien en de door jou gewenste banden er onder, en het geld wat je daarmee bespaard, investeren in het strak maken van de schuifdeur..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
LintmontageT4
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 jul 2019, 16:00

Re: Verlagen achter maar hoeveel ?

Bericht door LintmontageT4 »

Ik heb nog een setje veren liggen van 45mm
Verlaging
Merk eibach

M v g
Plaats reactie