Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 ombouw naar lichte vracht in Belgie

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
FotoCath
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2021, 10:39

t4 ombouw naar lichte vracht in Belgie

Bericht door FotoCath »

hallo,

in 2001 kocht ik een Transporter t4, indisch blauw 😍 om mijn vier kinderen en hun hebben-en-houden mee te vervoeren. Nu de vier kinderen de deur uit zijn, wil ik hem graag ombouwen tot lichte vracht - om een jeugddroom te verwezenlijken.

Er is wat onduidelijkheid nu bij stap 1: de ombouw, volgens de Belgische wetgeving. Ik begrijp dat alle bevestigingspunten van zetels en gordels onomkeerbaar onbruikbaar moeten gemaakt worden, da's realiseerbaar.

Maar volgens de garage mogen er vooraan maar twee zitplaatsen zijn (nu drie, zijnde de chauffeurzetel en de tweezitsbank).
Op websites of fora zie/vind ik daar weinig van....
Zijn hier Belgen die me voorgingen in deze wirwar? Waar vind ik betrouwbare info hierover?
En als het echt maar twee zitplaatsen mogen zijn vooraan, welke zetel voor één persoon is dan passend als passagierzetel?


Alvast bedankt om me door stap één te loodsen 🙈

Groetjes, Cathérine
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: t4 ombouw naar lichte vracht in Belgie

Bericht door raf_construct »

2 of 3 zit zou geen verschil mogen uitmaken. Ik heb dit enkele jaren geleden ook gedaan met een T4. Er is wel een en ander veranderd ondertussen.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: t4 ombouw naar lichte vracht in Belgie

Bericht door brugseb »

Weet waar je precies woont, maar ik ben naar de chef van het keuringsstation gedaan en samen zijn we door de wetgeving gegaan. Vriendelijk, correct, en dacht echt mee. Ging dan wel om importproblemen maar toch, gewoon er op af stappen zou ik zeggen!
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Pdegro
Berichten: 214
Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:35
Locatie: Tussen Gent en Eeklo (België)

Re: t4 ombouw naar lichte vracht in Belgie

Bericht door Pdegro »

Welkom op dit forum Cathérine.
Ik denk dat je inderdaad best informeert bij de stationschef van je keuringsstation.
Hij kan je alle correcte / up-to-date informatie geven.
Voordeel is dat je voor de keuring na de "ombouw", bij datzelfde keuringsstation kan verwijzen naar je gesprek met de stationschef, of hem er ineens bij vragen...
Succes met je ombouw en het realiseren van je 'jeugddroom". :yes
Mvg, Pierre.
T4 2,5 TDI, California Coach 1997
Plaats reactie