Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bijzondere campers op Marktplaats

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J vd Pal »

De kop van de advertentie is wat misleidend "Vw T4 California Westfalia Syncro 4x4 2003 Airco hefdak" en zo staat het verderop ook nog een keer maar er wordt niet in twijfel getrokken of het wel of geen originele bus is, dat is het zeker niet, maar meer dat Luntra en ik het veel geld vinden voor deze bus.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Martens-Tvier »

Dat van die prijs ben ik helemaal mee eens, maar voor de “leek” kun je zelfs de tekst enigszins misleidend vinden. Het “suggereert” een originele bus met bijbehorend Westfalia interieur.

Off topic: we vertrekken zometeen voor een paar dagen met de T4 voor wat familiedingetjes naar Leiden, lekker fris slapen in onze Event :ikrij :zwaai
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J vd Pal »

Martens-Tvier schreef: 21 sep 2021, 11:37 maar voor de “leek” kun je zelfs de tekst enigszins misleidend vinden. Het “suggereert” een originele bus met bijbehorend Westfalia interieur.
Helemaal mee eens, was voor mij destijds ook de reden om met dit topic te starten, veel campers die werden aangeboden als iets wat ze zeker niet waren.

Overigens is de verkoper van de oranje camper in mijn beleving heel goed in het randje op te zoeken van wat wettelijk nog net klopt in de advertentie teksten. Voor de snelle lezer is de oranje camper een originele Westfalia camper totdat je ergens het eerder door Autocaravana aangehaalde zinnetje leest.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Lutra »

J vd Pal schreef: 21 sep 2021, 11:57
Martens-Tvier schreef: 21 sep 2021, 11:37 maar voor de “leek” kun je zelfs de tekst enigszins misleidend vinden. Het “suggereert” een originele bus met bijbehorend Westfalia interieur.
Helemaal mee eens, was voor mij destijds ook de reden om met dit topic te starten, veel campers die werden aangeboden als iets wat ze zeker niet waren.

Overigens is de verkoper van de oranje camper in mijn beleving heel goed in het randje op te zoeken van wat wettelijk nog net klopt in de advertentie teksten. Voor de snelle lezer is de oranje camper een originele Westfalia camper totdat je ergens het eerder door Autocaravana aangehaalde zinnetje leest.
Dat is ook een beetje mijn ding. Ik ken JS overigens als wel betrouwbaar maar zie dat hij de laatste tijd steeds vaker omgebouwde campers aanbiedt waarbij pas aan het eind van de advertentie een regel staat dat het een inbouw van een Westfalia interieur betreft. Iets wat iemand die niet ingewijd is in de Westfalia campers waarschijnlijk niet eens als zodanig zal lezen. Met een vraagprijs die bij een “originele” hoort maakt het niet transparant.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Zwartbusje »

En....er is maar 1 draaibare voorstoel!
Ook opvallend...schuifruitjes links.
En dan het tankje in de achterklep...
Dit is een mix van verschillende campers...
Maar toch wel weinig km. Dat is mooi. Als je van oranje houdt, kan je er nog best veel plezier mee hebben.
Prijs lijkt mij ook far beyond reality... ik zou eerder 18 a 20 mille verwachten.
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Weer een bijzondere en zeldzame 'originele' Westfalia uit 2003. In dit geval volgens de adverteerder een van de laatste in verlengde uitvoering. En om te benadrukken dat het een originele is zijn aan alle kanten Westfalia stickers op het dak geplakt, alleen jammer genoeg niet op de plek waar Westfalia ze zelf plakt.
Er is dan ook niet veel origineels aan. Let bijvoorbeeld eens op de walstroomaansluiting in het linker voorspatbord en de watertank rechts achterin terwijl deze een aantal jaren daarvoor door Westfalia al naar de andere kant is verhuisd. Ook de indeling van het keukenblok was in 2003 al aangepast.
Alles met elkaar misschien nog niet eens zo'n gekke camper, maar zeker niet origineel.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... sPage=home
Lange Cali 1.jpeg
Lange Cali 2.jpeg
Lange Cali 3.jpeg
Laatst gewijzigd door Hanz op 17 okt 2021, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J vd Pal »

Deze is behoorlijk aan de prijs (€18.000 :nuts :nuts ) gezien de leeftijd (1995), motorisering (1.9 TD) en km stand (340K) https://link.marktplaats.nl/m1761208596
Laatst gewijzigd door J vd Pal op 16 okt 2021, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J vd Pal »

Hanz schreef: 15 okt 2021, 16:25 Weer een bijzondere en zeldzame 'originele' Westfalia uit 2003. In dit geval volgens de adverteerder een van de laatste in verlengde uitvoering. En om te benadrukken dat het een originele is zijn aan alle kanten Westfalia stickers op het dak geplakt, alleen jammer genoeg niet op de plek waar Westfalia ze zelf plakt.
Er is dan ook niet veel origineels aan. Let bijvoorbeeld eens op de walstroomaansluiting in het linker voorspatbord en de watertank rechts achterin terwijl deze een aantal jaren daarvoor door Westfalia al naar de andere kant is verhuisd. Ook de indeling van het keukenblok was in 2003 al aangepast.
Alles met elkaar misschien nog niet eens zo'n gekke camper, maar zeker niet origineel.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... sPage=home
Heeft inderdaad weinig met een ORIGINELE Westfalia te maken.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Remco_T5 »

Volgens mij 277.000 km. In ieder geval is de prijs verlaagd naar 14.450,=

Deze is niet duur mar zal wel veel aan moeten gebeuren;
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... sPage=home
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Eerste bericht van Jasper gaat over een andere camper.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J vd Pal »

Hanz schreef: 15 okt 2021, 21:36 Eerste bericht van Jasper gaat over een andere camper.
Klopt, volg de link in mijn bericht maar.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Remco_T5 »

J vd Pal schreef: 16 okt 2021, 09:43
Hanz schreef: 15 okt 2021, 21:36 Eerste bericht van Jasper gaat over een andere camper.
Klopt, volg de link in mijn bericht maar.
Ik dacht al dat ik dingen door elkaar aan het halen was :gekte
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Oudbusje
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2020, 11:27

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Oudbusje »

https://link.marktplaats.nl/m1761301961 ... nt=app_ios

Wat een leuke! Ik vind dit nog steeds de beste indeling van allemaal.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

De Club uitvoering van de California is maar kort gebouwd en je ziet ze dan ook niet zo vaak. Inderdaad een praktische indeling met de keuken achterin. Wel jammer dat dit exemplaar het met een 78 pk motor moet doen. Dat is niet al te veel voor een lange en hoge California.
In de Ford Nugget wordt eenzelfde indeling nog steeds toegepast waarbij in de nieuwere modellen de keuken ook nog via de achterklep te bereiken is. En de Nugget is ook leverbaar met slaaphefdak terwijl de Club alleen leverbaar was met vast hoog dak.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Multivan Generation »

En er is ook een lange nugget leverbaar.

Maar is het geen idee om in dit topic niet alleen linkjes naar een advertentie te vermelden maar er dan ook 1 of meer foto's uit die advertentie bij te doen. Dan blijft dit topic waardevoller. Want linkjes weg of auto verkocht, dan is het niet relevant meer.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie