Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Campers en milieuzones

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Campers en milieuzones

Bericht door CapoJan »

Blijft ingewikkeld, maar als ik goed kan volgen en mijn papieren bekijk, valt een kampeerauto (categorie SA) niet onder die beperkingen. Die zou volgens de wegcode niet M1 (personenwagen) zijn.
Zodra je auto in een andere klasse valt, zou die meteen wel mogen blijven rijden.
Maar als ik dan mijn inschrijvingsbewijs bekijk, staat er geen klasse op, maar de vermelding kampeerauto in het vak J1. Het vak J (voertuigcategorie) is niet ingevuld... Enfin: 't is maar vanaf 2023, dus is er nog wat tijd om het uit te zoeken.
En verder is het nog niet echt duidelijk. Zal dat ook gelden voor de snelwegen? Zo te zien wel, want er zijn (nog?) geen uitzonderingen op basis van de wegcategorie.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Campers en milieuzones

Bericht door eindgebruiker »

CapoJan schreef: 06 mei 2021, 10:39 En verder is het nog niet echt duidelijk. Zal dat ook gelden voor de snelwegen? Zo te zien wel, want er zijn (nog?) geen uitzonderingen op basis van de wegcategorie.
Zijn de snelwegen eigendom van het gewest Wallonië? De A10 in Nederland is b.v. een rijksweg, dus daar geldt de Amsterdamse milieuzone niet, zelfs al zou de gemeente dat willen.
Plaats reactie