Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door Erdem50 »

Bij mij zit hij als een huis met alle schroeven, maar ik heb ook meer gereedschap dan de gemiddelde knutselaar schat ik in 😬
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Escribo
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2020, 19:29

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door Escribo »

Wat is jullie mening over deze lader?:
https://www.bluepowershop.nl/lader-omvo ... ector.html
groet, Eric

T4 2.5 tdi 1998

Den Haag
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door Timy »

Escribo schreef: 21 mar 2020, 09:22 Wat is jullie mening over deze lader?:
https://www.bluepowershop.nl/lader-omvo ... ector.html
7A is vrij laag bij mijn weten. Afhankelijk van hoeveel ah de accu heeft natuurlijk.
Ter indicatie, ik heb een 155ah accu en de lader waar ik dit topic over heb gestart levert max 20A.
Geloof dat een stelregel is dat de lader minimaal 10% van de accu haar ah moet hebben. Stel jouw accu heeft 100ah, moet je dus minimaal 10A als laadstroom hebben.
Mijn ervaring, goedkoop is echt duurkoop. Goedkopere laders krijgen die grote HH-accu's niet goed vol en je kan dus niet voor de volle 100% genieten (letterlijk! omdat de accu niet vol komt)
Escribo
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2020, 19:29

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door Escribo »

Timy schreef: 21 mar 2020, 10:21
Escribo schreef: 21 mar 2020, 09:22 Wat is jullie mening over deze lader?:
https://www.bluepowershop.nl/lader-omvo ... ector.html
7A is vrij laag bij mijn weten. Afhankelijk van hoeveel ah de accu heeft natuurlijk.
Ter indicatie, ik heb een 155ah accu en de lader waar ik dit topic over heb gestart levert max 20A.
Geloof dat een stelregel is dat de lader minimaal 10% van de accu haar ah moet hebben. Stel jouw accu heeft 100ah, moet je dus minimaal 10A als laadstroom hebben.
Mijn ervaring, goedkoop is echt duurkoop. Goedkopere laders krijgen die grote HH-accu's niet goed vol en je kan dus niet voor de volle 100% genieten (letterlijk! omdat de accu niet vol komt)
Dank je Timy
Ik had ook al t idee dat 7A vrij weinig is. Ik moet nog uitzoeken wat het vermogen van mijn accu is. Maar op zich gebruik je zo'n lader alleen als je aan de walstroom hangt, en dan hoeft je accu dus eigenlijk helemaal niet te laden. Dat gebeurt wel weer als je gaat rijden.
Mijn oorspronkelijke Westfalia lader heeft het onlangs begeven, ontploffende condensator. Dat kan misschien gerepareerd worden, maar zo'n nieuwe lader is wat dat betreft ook veiliger meen ik, want geen condensators?
Welk type lader zou jij aanbevelen?
groet, Eric

T4 2.5 tdi 1998

Den Haag
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door websurfer »

Ik zou toch de oude weer nemen na een reparatie (evt door Henk)van het Forum)
nieuwer is zeker niet altijd veiliger i.m.o.
origineel is aan te bevelen wat mij betreft
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door J vd Pal »

ik heb mij lader bij HenkK laten reviseren en dat werkt prima. De accu wordt netjes opgeladen en het symbool in het display werkt prima. Als ik al aan de walstroom sta dan is dat voor meerdere dagen en dan maakt 10 of 20 ampère laadstroom niets uit. Als de lader niet meer te repareren is dan zou ik een Fraron lader https://www.fraron.de/en/batterieladege ... -85859176/ kopen omdat dat een goede en goedkopere optie is dan een nieuwe Westfalia lader. Gelukkig was die van mij nog werkend toen hij werd gereviseerd en dan is de revisie een stuk goedkoper dan een andere lader.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door Timy »

Escribo schreef: 21 mar 2020, 10:28 Welk type lader zou jij aanbevelen?
Degene waar ik dit topic over begonnen ben :bifun Dat is ook dezelfde die J vd Pal adviseert. Kortom uit verschillende hoeken komt dat advies.
Daarentegen, onze originele lader heb ik er nooit in gehad na aanschaf. Met HenkK heb ik wel (erg) goede ervaring v.w.b. de koelkast.
Je kan dus informeren bij HenkK voor de kosten of voor €215,- een nieuwe kopen die net zo goed gaat werken (met garantie).

Wij zijn erg tevreden met de nieuwe lader. Wij hebben hem sinds december en zijn inmiddels meerdere (lange) weekenden en een weekje ermee op pad geweest. Hij laadt rap , is redelijk plug-and-play te monteren en display werkt ook zoals origineel en kan allerlei type accu's aan, mocht je ooit AGM o.i.d. kopen. Kortom is net als het origineel voor het oog.

Hij is nog steeds te koop via https://link.marktplaats.nl/a1057279287 (nee, ik heb geen aandelen)
Laatst gewijzigd door Timy op 21 mar 2020, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door Timy »

Escribo schreef: 21 mar 2020, 10:28 Maar op zich gebruik je zo'n lader alleen als je aan de walstroom hangt, en dan hoeft je accu dus eigenlijk helemaal niet te laden. Dat gebeurt wel weer als je gaat rijden.
Overigens hierover.. Voor zover mij bekend krijgt de dynamo de HH accu nooit echt 100% vol. Toch vind hij dat afentoe wel lekker! Zeker als je aan het trekken bent en max 2-3 uur op een dag rijdt pompt hij er maar relatief weinig bij als je echt bijna leeg was.

Voordeel van de lader die wij hebben is dat we vol vertrouwen na 3-4dgn vrij staan en een bijna lege HH accu weer even 220v erop gooien eind van de dag en dan de ochtend erna weer doorkunnen. Al verwachten wij met de nieuwe accu in combi met onze zonnepaneel dat we nooit naar een camping moeten maar dat willen we nog testen.. Als dat kan deze zomer :huilen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door Multivan Generation »

Escribo schreef: 21 mar 2020, 10:28
Dank je Timy
Ik had ook al t idee dat 7A vrij weinig is. Ik moet nog uitzoeken wat het vermogen van mijn accu is. Maar op zich gebruik je zo'n lader alleen als je aan de walstroom hangt, en dan hoeft je accu dus eigenlijk helemaal niet te laden. Dat gebeurt wel weer als je gaat rijden.

Welk type lader zou jij aanbevelen?
Vaak komen mensen voor dezelfde vraag te staan, een andere acculader en welke capaciteit moet deze dan hebben?
De neiging is om de lader capaciteit flink stevig te nemen, met de gedachte dat de accu('s) die aan de lader hangen, dan lekker snel vol zijn.
Ctek, maar ook andere producenten geven soms extra informatie, zoals de gebruikelijke accucapaciteit waar de lader voor geschikt is; maar soms geven ze ook een grotere accu capaciteit weer, welke de acculader prima kan bedienen als onderhouds lader.

Zie bijvoorbeeld hier: https://www.acculaders.nl/acculader/zoe ... merk/ctek/

Zoals Jasper en Jan reeds opmerkten maakt het voor gebruik op een camping niet echt uit, veelal hang je een gehele nacht aan de lader.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Escribo
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2020, 19:29

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door Escribo »

Nu gratis af te halen, een doorgebrande originele Westfalia Pkilips oplader/omvormer PE 2169/01
groet, Eric

T4 2.5 tdi 1998

Den Haag
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 802
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door HenkK »

Ik heb je een mail gezonden.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Escribo
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2020, 19:29

Re: Acculader Westfalia kopen, ervaringen met deze?

Bericht door Escribo »

Hallo Henkk,

ik heb een mail van je ontvangen om te kunnen inloggen op je eigen Werkplaatswebsite, bedoel je dat?
Hierop heb ik weer gereageerd
groet, Eric

T4 2.5 tdi 1998

Den Haag
Plaats reactie