Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zelfde kenteken bij omkeuren zitplaatsen?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: zelfde kenteken bij omkeuren zitplaatsen?

Bericht door Clarisse »

NB: Nog iemand trouwens een suggestie voor steviger bevestigen van een bank? Want mijn gordels zitten nu top door het chassis, maar de nieuwe bank (uit triplex platen, in rijrichting) kan beter. Dus van de mensen die net als ik weten dat er nogal wat kracht op komt, zou ik graag horen hoe je de bank zelf het meest deugdelijk bevestigt.
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: zelfde kenteken bij omkeuren zitplaatsen?

Bericht door Hanz »

Een bank uit triplex platen klinkt ook niet echt als een deugdelijk iets. Zijn dat goedgekeurde zitplaatsen? Want uit het feit dat je gordels hebt gemonteerd begrijp ik dat je deze bank tijdens het rijden wilt gebruiken en ik kan me moeilijk voorstellen dat de RDW dit goedkeurt.
Maar misschien heb ik een verkeerd beeld en kunnen een paar foto's meer duidelijkheid scheppen hoe je inrichting er uitziet.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
NS88
Berichten: 223
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:15

Re: zelfde kenteken bij omkeuren zitplaatsen?

Bericht door NS88 »

Nogmaals ter verduidelijking:

Er komt een vast bed in, en als er ooit stoelen in komen worden deze deugdelijk geplaatst voor mijn dierbaren. Op z'n minst een gekeurde slaapbank dan.


Betreft mijn oordeel van de keurmeester:
Ik heb best wat ervaring met het RDW hier. (meer met motoren) en ja er lopen heel veel vakbekwame mannen rond daar en denken allemaal goed met je mee. Ben super blij met veel van hun hulp!

Maar nee, deze enkele man is niet vakbekwaam. Heb ooit een motor bij hem ingevoerd (een 1200cc sportmotor) deze man zet hem op de rollenbank en drukt bij de 80km/u de noodstop in met een noodkreet dat dit helemaal niks gaat worden!
Waarom niet meneer de RDW?
Deze gaat veel te snel voor een brommer! Dus ja we kunnen debateren over vakbekwame mensen die 1200cc motoren aanzien voor 50cc brommers.

Maar goed, ben blij dat ik beoordeeld wordt op vreemd handelen door iemand die een bank in rijrichting wil gebruiken van triplex :)
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: zelfde kenteken bij omkeuren zitplaatsen?

Bericht door Beckontheroad »

NS88 schreef: 23 mar 2020, 08:26
B
Maar nee, deze enkele man is niet vakbekwaam. Heb ooit een motor bij hem ingevoerd (een 1200cc sportmotor) deze man zet hem op de rollenbank en drukt bij de 80km/u de noodstop in met een noodkreet dat dit helemaal niks gaat worden!
Waarom niet meneer de RDW?
Deze gaat veel te snel voor een brommer! Dus ja we kunnen debateren over vakbekwame mensen die 1200cc motoren aanzien voor 50cc brommers.
even off topic:
Heb al diverse laten keuren bij de RDW maar met een conformiteitsverklaring, maar nog nooit een vermogenstest gehad.....
maar dat terzijde,
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
NS88
Berichten: 223
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:15

Re: zelfde kenteken bij omkeuren zitplaatsen?

Bericht door NS88 »

Klopt, dit was een complexer verhaal omdat papierwerk niet compleet was.
Plaats reactie