Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slaapbank T5 in T4 bouwen?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Frans Nooijen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2020, 00:11

slaapbank T5 in T4 bouwen?

Bericht door Frans Nooijen »

Ben sindskort trotse T$ camper bezitter, maar die heeft een vast bed erin zitten.
Nu mag ik meerdere personen vervoeren staat op kenteken, en wil dus een slaapbank met 3 plaatsen hebben.
Ik kan voor mooie prijs een slaapbank van T5 met 3 puntsgordels kopen. Dus over de hele lengte.
Bij mij is de inrichting minimaal wat aan een camper vereist is dus geen kastje oid in de weg.
Past deze bank?
En moet ik daar nog inbouw rails voor kopen?
Ikzelfd denk als hij in de breedte er tussen past dat het altijd bevestig kan worden.

Weet iemand hier iets over?
Dank alvast.

groet Frans
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: slaapbank T5 in T4 bouwen?

Bericht door Hanz »

Een T5 is breder dan een T4 dus goede kans dat de bank niet past. Even opmeten (of de maten opvragen) en je weet het. Ook de plaats van de bevestigingspunten zal anders zijn.
Of je rails nodig hebt hangt af van het type slaapbank. Ik zou de bank eerst maar eens goed bekijken en opmeten en dan kijken of dat in je T4 in te passen is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Frans Nooijen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2020, 00:11

Re: slaapbank T5 in T4 bouwen?

Bericht door Frans Nooijen »

Dank voor reaktie, dit was mijn eerste gedachte ook om te kijken of hij er tussen past.


gr Frans
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slaapbank T5 in T4 bouwen?

Bericht door Multivan Generation »

De breedte ter hoogte van de ramen is bij een T4 smaller als bij een T5 en ook de neiging naar binnen is anders.

Stel dat het zou passen, dan zou je daar de rails voor moeten monteren. De vloer bij een T4 is anders als bij een T5 qua vorm. De vraag is of je ze dan perfect pas en onder de juiste hoek kunt gemonteerd krijgen, waardoir het perfect werkt..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Frans Nooijen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2020, 00:11

Re: slaapbank T5 in T4 bouwen?

Bericht door Frans Nooijen »

ik ga eens opmeten, maar heb ook een T5 gehad en die is idd breeder aan de buitenkant, maar binnen ( was wel laadruimte ) was smaller.
Als hij er tussen past, dan krijg ik dit wel pas gemaakt.
Maar moet eens gaan meten en ook de maten van de bank hebben.

gr Frans
Plaats reactie