Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke luifel T4?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Stephan80
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 dec 2019, 17:37

Re: Welke luifel T4?

Bericht door Stephan80 »

DavidJohn schreef: 30 jun 2020, 23:01
Stephan80 schreef: 30 jun 2020, 10:18 ik heb met schroefjes en kit een simpele rails gemonteerd die bij de a-stijl mee buigt met de vorm van de bus om een 295 cm brede luifel van dorema op te kunnen schuiven.
totale kosten inclusief luifel van 109 euro was 160 euro.
Kan je me vertellen wat voor onderdelen je precies hebt gebruikt en waar je die gekocht hebt? Dit klinkt prijstechnisch interessant.

Zo'n brandrup rail vastlijmen zie ik ook nog wel zitten. Kan je met zo'n brandrup elke gewenste luifel inschuiven? Hebben jullie suggesties waar zo'n rail plus bijbehorende luifel te kopen?

Bedankt voor alle reacties so far!
Universele caravanrails bij een kampeerwinkel. Ook de schroefjes daar gehaald. gaatjes voor schroeven uitdiepen met groter boortje voor verzinken schroefkopjes. dorema elba luifel van 295 cm (maat 2?) was het breedste wat mogelijk was met meebuigen van de rails. Anders wordt het 280 cm. Omdat een beeld meer zet dan 1000 woorden:
Bijlagen
20200701_212819.jpg
Japiootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:06

Re: Welke luifel T4?

Bericht door Japiootje »

Goedemorgen
Hoe krijg je een rail eigenlijk los ?? :T44EVER
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Welke luifel T4?

Bericht door J vd Pal »

Welke rail hebben we het hier over? Een Brandruprail moet je meestal eerst losschroeven en daarna de kit doorsnijden. Andere rails kunnen geschroefd of gelijmd/gekit zijn. Geldt hetzelfde voor.

Waarom zou je de rail willen losmaken?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Japiootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:06

Re: Welke luifel T4?

Bericht door Japiootje »

Goedemorgen.
Om een beetje roest te verwijderen.
Groet japiootje.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke luifel T4?

Bericht door Multivan Generation »

Japiootje schreef: 13 okt 2020, 09:17 Goedemorgen.
Om een beetje roest te verwijderen.
Groet japiootje.
Kun je een foto plaatsen van de roest en waar zit die?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: Welke luifel T4?

Bericht door red devel »

DavidJohn schreef: 30 jun 2020, 00:26 Hoi!

Ik wil graag een luifel voor m'n T4 (korte wielbasis) camper. Op dit moment gebruik ik een DD-Tarp van 3x3 maar is een cru om goed te spannen, plus bij regen valt er toch water tussen bus en luifel. Wat ik zoek is een railsysteem + luifel waarbij ik de luifel makkelijk in kan schuiven en vast kan zetten met twee tentstokken. Voorkeur heeft een rail die niet geboord hoeft te worden. Red ik zoiets voor om en nabij 150,-?
Ik heb vanmorgen een Vamoose Combi-rail gehaald in Heino. Was geheel compleet met schroeven, kit enz. voor € 195.
Vanmiddag met z'n tweeën gemonteerd. Kind kan de was doen.
Deze week had ik, via Internet, ook al 2 raamroosters besteld voor ventilatie s'nachts. Ideaal.
combirail.jpg
Kubek
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 okt 2010, 19:54

Re: Welke luifel T4?

Bericht door Kubek »

To my previous vw t4 I used the railsystem . I personally think that this is the best solution for our cars :jumpklap
In my present car I have other sun shade

Afbeelding
vw T4 SYNCRO CAMPER project van :driveT5
BMW e61 535d BiT 450/820
BMW f11 535i 380/450

:yes :wjw :yes
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: Welke luifel T4?

Bericht door Bas_Caravelle »

Dat soort zakluifels zijn superdingen. Snel op te zetten, alleen met veel wind scheerlijnen zetten.

Zit zelf aan deze te denken..

https://breakfree-daktenten.nl/luifels/

En tzt nylon doek vervangen voor technisch katoen.
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: Welke luifel T4?

Bericht door DavidJohn »

red devel schreef: 17 okt 2020, 16:13
DavidJohn schreef: 30 jun 2020, 00:26 Hoi!

Ik wil graag een luifel voor m'n T4 (korte wielbasis) camper. Op dit moment gebruik ik een DD-Tarp van 3x3 maar is een cru om goed te spannen, plus bij regen valt er toch water tussen bus en luifel. Wat ik zoek is een railsysteem + luifel waarbij ik de luifel makkelijk in kan schuiven en vast kan zetten met twee tentstokken. Voorkeur heeft een rail die niet geboord hoeft te worden. Red ik zoiets voor om en nabij 150,-?
Ik heb vanmorgen een Vamoose Combi-rail gehaald in Heino. Was geheel compleet met schroeven, kit enz. voor € 195.
Vanmiddag met z'n tweeën gemonteerd. Kind kan de was doen.
Deze week had ik, via Internet, ook al 2 raamroosters besteld voor ventilatie s'nachts. Ideaal.combirail.jpg
Nog steeds op zoek naar een goed systeem en dit lijkt me wel wat. Heino is ook in de buurt voor mij dus dat is perfect. Welke luifel hang jij in de rail? Ik zoek iets wat je erin kunt schuiven (geen casettes, die zijn me te duur). En waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een inschuifluifel icm deze rails?
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: Welke luifel T4?

Bericht door red devel »

Ik ga voor een inschuif luifel straks naar Obelink Winterswijk. Soort en type kijk ik daar wel naar.
Ik ben ook een nieuwe op dit gebied, kan je dus geen advies nemen wat je zou moeten nemen.
Ligt ook aan je persoonlijke wens, denk ik dan.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Welke luifel T4?

Bericht door Hanz »

DavidJohn schreef: 25 jan 2021, 13:22 Ik zoek iets wat je erin kunt schuiven (geen casettes, die zijn me te duur). En waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een inschuifluifel icm deze rails?
Let er op dat de peesdikte van de luifel overeenkomt met de goot in de rail. Daar zijn verschillende maten in. Er bestaan ook adapterstrookjes die je tussen de rail en de luifel kunt zetten als jouw favoriete luifel niet in de rail past.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie