We hebben destijds dit topic gelezen en ons verbaasd over het gemak waarmee mensen de gatenzaag in de carrosserie zetten.
Hiermee wordt een potentieel roestgevaar gecreëerd.

De Defa oplossingen zijn wellicht wat fraaier, maar waarom die in die afgrijselijke groene kleur moeten zijn?

Wat willen we op 230V laten werken?
- een voldoende zware acculader om 2 huishoudaccu's en daarbij eventueel de startaccu op te laden bij gebruik op een camping.
- een paar 230V stopcontacten die we kunnen gebruiken op de camping of bij klussen in de bus als de auto voor het huis staat.
We hebben al geschreven dat we soms niet voor alledaagse oplossingen kiezen

Hierbij een voorbeeld..
We hebben nu toevallig een bus met een trekhaak, en die trekhaak balk gaan we gebruiken.
De trekhaak balk was wat roestig en mijn vader vroeg vorig jaar zomer(2016) of we iets te doen hadden voor hem,
want hij verveelde zich na revalidatie en wilde gewoon wat anders doen..
Hij heeft onze hele trekhaak balk ontroest, en netjes de verf weer opgebouwd.
Later heeft mijn broer een plaat RVS op maat gemaakt.
Even een proef-passing


CEE stopcontacten in blauw wit zijn er voldoende, maar wij wilden een zwarte

Tsja, met creativiteit een verlengsnoer stekker uit de concert-wereld hoek gevonden.

De ene kant van de stekker komt aan de ene zijde van de RVS-plaat, de andere zijde van de stekker aan de andere zijde van de plaat.
Dus met het vergrendelen van de stekker wordt deze meteen om de plaat heen geklemd.
De kabel komt aan de achterzijde in de stekker, en we hebben het zo uitgekiend, dat de kabel in de chassis-balk valt, dus (spat-)waterdicht.
Je ziet er niet heel veel van, en als je het niet weet, dan zie je het bijna niet.



We laten de kabel netjes met die kabelboom van de achteruitrijsensoren mee lopen.
Dan aan de linker achterzijde zitten er een aantal stopjes,
waar je heel mooi en subtiel, dus zonder een gat te boren, met een kabel naar binnen kunt:

Afdek-stopje even een gaatje in gesneden en kabel er door gedrukt.

Kabel in ribbelbuis en met tieraps evenwijdig aan de andere kabelboom laten lopen:

Goed, de kabel is nu binnen in de auto, maar dat moet natuurlijk nog wel netjes aangesloten worden:
Even 2 blindklinkmoeren gemonteerd en met een paar boutjes daarin een DIN-railtje vastgezet,
met een 16A aardlek-automaat


Dit kan dus ook weer van het lijstje afgevinkt worden
