Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

The next level

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: The next level

Bericht door moosev »

Netjes hoor. Luidsprekers via bluetooth tijdens kamperen verbonden?
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: The next level

Bericht door hugopoley »

Ziet er weer netjes uit. Ik heb bewondering voor het vele werk, en geleverde kwaliteit wat je al aan je bus gedaan hebt!!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

moosev schreef: 05 apr 2020, 20:45 Netjes hoor. Luidsprekers via bluetooth tijdens kamperen verbonden?
Ik weet niet of het bestaat, speakers aansturen via een versterker door de radio, en bij radio uit dat je ze dan via bluetooth kunt gebruiken?
Primair waren ze gedacht om achterin ook wat geluid te hebben.
Die bluetooth speakers (zijn die er in 16 cm, inbouw?) hebben dan toch ook stroom nodig, lijkt me..

@ Hugo, dank je,
we proberen onze eigen standaard hoog te houden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: The next level

Bericht door MGA1600 »

Strak werk Peter!

Ik zou ook wel een klein kastje of open vak op die plek willen maken maar ben er een beetje bang voor dat het dan ‘te dicht bij’ komt als je in bed ligt.

Hoe groot (Hoog) is dat kastje bij jou ongeveer? Ik zou eigenlijk wel een kartonnen dummy willen maken om te kijken hoe het voelt, maar in mijn bus is de situatie sowieso anders omdat er achterin al een ‘dak console’ zit met daarin verlichting, spotjes en een kachel uitlaat. Bij mij moet dat kastje dan wat verder naar voren (richting stuurwiel) komen. Kan ik die dikke verstevigingsrand rand van het Reimo dak (grijs op de foto) gebruiken om iets op vast te zetten? Zit daar hout achter?
Bijlagen
6448D63D-54DC-4AE1-95D9-A0901461E6CB.jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

MGA1600 schreef: 06 apr 2020, 16:16 Strak werk Peter!

Ik zou ook wel een klein kastje of open vak op die plek willen maken maar ben er een beetje bang voor dat het dan ‘te dicht bij’ komt als je in bed ligt.

Hoe groot (Hoog) is dat kastje bij jou ongeveer? Ik zou eigenlijk wel een kartonnen dummy willen maken om te kijken hoe het voelt, maar in mijn bus is de situatie sowieso anders omdat er achterin al een ‘dak console’ zit met daarin verlichting, spotjes en een kachel uitlaat. Bij mij moet dat kastje dan wat verder naar voren (richting stuurwiel) komen. Kan ik die dikke verstevigingsrand rand van het Reimo dak (grijs op de foto) gebruiken om iets op vast te zetten? Zit daar hout achter?
Ons kastje is buiten-buiten 165 mm hoog.

In jouw geval zou ik 2 balkjes in de lengte richting vastkitten op je polyester afwerking.
En dan daarop je kastje 'hangen" volgens dit schetsje:
20200406_173601[2].jpg
A= balkje
waarop het kastje rust, en in het balkje kun je het vastzetten met schroeven.
Je kunt ook eventueel een hoek-profiel gebruiken waarop je per zijde 2 M6 of M8 moeren last en welke je in de verfkleur van dat polyester frame spuit.
En dan met 2 boutjes per zijde door je kastje heen vastzetten.

Is maar een idee. :knipoog
Hoe hoger je dat balkje of hoek profiel maakt, des te meer hoofdruimte heb je tijdens slaap gebruik.

Succes met je creativiteit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: The next level

Bericht door MGA1600 »

Dank je Peter!

Dat lijkt me een heel praktische oplossing om te bevestigen die ook nog eens best fraai uit te voeren is! Ga ik mee aan de slag!

Ik wil trouwens ook nog iets boven het keukentje (dat bij mij dwars achter de bestuurdersstoel staat) maken waarin wat platte (Ikea) opbergdoosjes passen. Een beetje in de sfeer van bijgaand plaatje, maar dan korter en ‘kops’ tegen de dakrand en dus niet er onder zoals op dat plaatje. Mede daarom mijn vraag of er genoeg ‘body’ achter die grijze rand zit om iets stevig aan vast te kunnen schroeven.

Groet!

Huib
Bijlagen
7033E19C-0B34-419B-95A0-8BEA73E40F3B.jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Hoe dat soort zaken meestal gemonteerd wordt, is door er een blokje hout tegenaan te kitten,
en daar dan met een beugeltje je plankje of kastje tegenaan te schroeven.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bilstein B14 niet laag genoeg

Bericht door Multivan Generation »

Stel, je hebt een Bilstein B14 schroefset,
en die vind je niet laag genoeg?

Dan is er een setje KW V3 in RVS van gepfeffert (voor Jan2009 --> gepeperd ;-))
Waarmee je nog lager kunt gaan.

Hoe ziet dat er nu uit?



Mooie wielen ook :knipoog

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: The next level

Bericht door MGA1600 »

Multivan Generation schreef: 06 apr 2020, 20:36 Hoe dat soort zaken meestal gemonteerd wordt, is door er een blokje hout tegenaan te kitten,
en daar dan met een beugeltje je plankje of kastje tegenaan te schroeven.
Wat voor kit zou jij daarvoor aanraden Peter? Die kunststof rand is erg glad, is het verstandig daar eerst nog een primer op te zetten?

Groet!

Huib
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Sowieso schuren en geschikte primer op zetten, en ik zou denken aan Sika 260N kit.
Die heeft een hoge aanvangs hechting.

Zie wat informatie hierover in mijn ombouw topic..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: The next level

Bericht door MGA1600 »

Multivan Generation schreef: 06 apr 2020, 21:04 Sowieso schuren en geschikte primer op zetten, en ik zou denken aan Sika 260N kit.
Die heeft een hoge aanvangs hechting.

Zie wat informatie hierover in mijn ombouw topic..
Dank je!
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Bilstein B14 niet laag genoeg

Bericht door hugopoley »

Multivan Generation schreef: 06 apr 2020, 20:38 Stel, je hebt een Bilstein B14 schroefset,
en die vind je niet laag genoeg?

Dan is er een setje KW V3 in RVS van gepfeffert (voor Jan2009 --> gepeperd ;-))
Waarmee je nog lager kunt gaan.

Hoe ziet dat er nu uit?

Mooie wielen ook :knipoog

Groetjes Peter
Die ligt mooi laag zo!!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Van Hielke een mat met wat gebruikers sporen over genomen.

Eliane is er mee aan de slag gegaan.
Begin situatie
Begin situatie
Dochterlief in actie.
Eliane in actie..
Eliane in actie..
En ze heeft daarvoor Meguair's All Purpose Cleaner gebruikt in verhouding 1: 3 en in laten weken en met grote kwast ingewerkt.

20200412_133538.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Daarna de mat laten drogen en voorzien van voeding om het rubber weer soepel te maken en de kleur op te halen.
20200411_191715.jpg
Werkt goed dat spul..

Zie verschil tussen oud en nieuw..
20200411_192414.jpg
En als eindresultaat
20200411_200948.jpg

Goed gedaan meisje.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

hangkastje deel 2

Bericht door Multivan Generation »

Gisteren ook bezig geweest met een 2de hangkastje, of eigenlijk afleg ruimte boven het keukenblad.

Dit zijn foto's die gemaakt zijn tijdens het werken er aan.
Het is een LED-shelf van EVO-design met vlak ingebouwde (@Jan2009, het kan dus toch in ABN :knipoog ) led-strip in het legboord zelf, over een enorme lengte.
Met hoek-beugeltje vast aan verticale plaatje aan voor- en achterzijde maar vond dat te onstabiel, kiepbaar.
Dus nog extra vastgezet bij de C-stijl met blindklinkmoer.

Zit nog in beschermende folie, omdat er nog aan gewerkt wordt :knipoog

Binnenkort verder..
Bijlagen
20200411_150421.jpg
20200411_150437.jpg
20200411_150443.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie