Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Grijs kenteken naar camper?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Smittw
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mei 2021, 07:51

Grijs kenteken naar camper?

Bericht door Smittw »

Goedemorgen,

Op het forum zie ik al enkele malen soortgelijk maar nooit helemaal gelijke vragen gesteld dus ik hoop dat jullie mij willen helpen.
Ik heb een T5 grijs kenteken uit 2008 met dubbele cabine. Ik rij hem particulier. Nu zou ik graag jullie advies willen wat ik zou moeten doen?
Ik vind de ruime laadruimte erg fijn en wil minimaal 4 te gebruiken zitplaatsen overhouden.
Wat zouden ongeveer de kosten zijn van ombouwen? Welke ombouwer raden jullie aan? Loont het de moeite?

Alvast dank!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Grijs kenteken naar camper?

Bericht door Hanz »

Belangrijkste vraag: wil je hem ombouwen om kwarttarief voor de wegenbelasting te krijgen? Lees dan eerst dit topic eens door waarin staat wat dan de eisen van RDW en Belastingdienst zijn. viewtopic.php?p=382542#p382542

Ombouwers leveren vaak een paar standaard uitvoeringen. Ga eens snuffelen op hun websites om te zien of er iets bij zit dat jou aanspreekt. Als het maatwerk moet worden naar jouw wensen dan kunnen de kosten flink oplopen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Grijs kenteken naar camper?

Bericht door Hanz »

Nog even een reactie op twee andere opmerkingen in je bericht
Smittw schreef: 14 mei 2021, 09:11 Ik vind de ruime laadruimte erg fijn en wil minimaal 4 te gebruiken zitplaatsen overhouden.
Heb je die laadruimte echt regelmatig nodig voor beroep of hobby? In dat geval wordt de combinatie met een camperinrichting lastig te realiseren. Of vind je het wel handig om af en toe wat groter spul zo in je auto te kunnen schuiven? In dat geval kan je ook af en toe een aanhangwagen huren of lenen. De vraag is natuurlijk ook met welk doel je deze bus gekocht hebt, het is niet de meest voor de hand liggende gezinsauto.
Smittw schreef: 14 mei 2021, 09:11 Loont het de moeite?
Dat hangt van een aantal zaken af. De eerste vraag is: Is het de investering waard? Met andere woorden, kan je de bus na ombouw verkopen voor de prijs die jij dan betaald hebt?
Als dat zo is dan is de volgende vraag: Zou je zelf dat bedrag willen betalen als jouw ideale camper kant en klaar te koop zou zijn?
En als dat ook zo is dan is de laatste vraag: heb je het geld ervoor en heb je tijd en gelegenheid om alle zaken te regelen en uit te zoeken die bij een ombouw komen kijken.
Alle vragen met ja beantwoord? Dan loont het de moeite.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie