Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Goede banden voor de T5-camper.

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door Jakob G »

Dag beste mensen,

We hebben vierseizoenbanden uit geprobeerd van Vredestein, dat is me dit tegen gevallen, we hebben een tijd gereden met lawaai en spanning, dachten dat het de wiellagers waren, bleek later dat de banden zaagtand slijtage hadden, van achter naar voor gemonteerd om te trachten ze weer egaal te krijgen, maar dat is geen doen nog meer herrie, :huilen we staan op het punt naar Spanje te gaan.

We gaan vanmiddag naar het banden bedrijf toe kijken of Vredestein ook achter zijn producten staat.

We moeten maar vier nieuwe banden er onder laten zetten, maar wat zijn goede banden die lang mee gaan en prettig en veilig rijden.

We zien uit naar jullie reactie, ha misschien komt de beste advies nog voor dat we straks op pad gaan :ikrij .

Mhg,
Jakob en zijn maatje. :proost
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door AchterKoeker »

Jakob G schreef: 19 mei 2021, 14:01 Dag beste mensen,

We hebben vierseizoenbanden uit geprobeerd van Vredestein, dat is me dit tegen gevallen, we hebben een tijd gereden met lawaai en spanning, dachten dat het de wiellagers waren, bleek later dat de banden zaagtand slijtage hadden, van achter naar voor gemonteerd om te trachten ze weer egaal te krijgen, maar dat is geen doen nog meer herrie, :huilen we staan op het punt naar Spanje te gaan.

We gaan vanmiddag naar het banden bedrijf toe kijken of Vredestein ook achter zijn producten staat.

We moeten maar vier nieuwe banden er onder laten zetten, maar wat zijn goede banden die lang mee gaan en prettig en veilig rijden.

We zien uit naar jullie reactie, ha misschien komt de beste advies nog voor dat we straks op pad gaan :ikrij .

Mhg,
Jakob en zijn maatje. :proost

Ik heb (bij mijn bus) continental contivancontact 100 eronder zitten (zomerbanden). Tot nu toe geen problemen gehad + ze rijden wel super :toppie
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door eurocook »

Deze heb ik onder mijn bus.
MICHELIN 4 X LATITUDE CROSS 235 55 R17 H103 XL

Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door bvddobb »

Wij zijn ook erg tevreden met de Michelin Latitude Cross (als zomerband). Ze gaan alleen uit productie... :huilen
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door AchterKoeker »

bvddobb schreef: 19 mei 2021, 16:30 Wij zijn ook erg tevreden met de Michelin Latitude Cross (als zomerband). Ze gaan alleen uit productie... :huilen
Misschien in bulk inslaan voor de toekomst? :bonk :lach
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door J vd Pal »

Ik heb sinds kort een set Michelin Agilis CrossClimate eronder. Voorlopig heel tevreden.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door krekwakwol »

Wij hadden Vredestein snowtrack winterbanden er onder zitten en nog een setje extra wielen met Minerva winterbanden bij de bus gekregen, maar die Vredesteins er zo snel mogelijk afgegooid, net of er verrotte wiellagers onder de bus zaten, de Minerva's er onder en die bevielen veel beter.
Vredestein zou op papier beter moeten zijn dan de veel goedkopere Minerva's, maar dit viel in de praktijk zwaar tegen.

Maar voor nieuwe banden koop ik Nokian, die hebben zich bij ons door de jaren al bewezen bij ons. We hebben nu als zomerbanden Nokian Line SUV XLmet een loadindex van 102
(Aslast van 1700 kg)

Maar banden is ook vaak een persoonlijke smaak.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Bauke
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2021, 20:43

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door Bauke »

Goede vraag, ik ben op verzoek van mijn verzekeraar ook aan het kijken. Ik neig naar 4 seizoen banden, indien die in heel Europa geldig zijn. Op een ander draadje las ik ook dat hankook prima was.

Ik zag zelf bijvoorbeeld dit type: HANKOOK RA30 VANTRA ST AS2
215/65 R16C 109/107T

Is dit iets wat iemand kent? Aan te raden, of juist niet?
Henk II
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2021, 17:45

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door Henk II »

Kijk ook even naar de mogelijk oorzaak van de 'cupping' van de banden. Kan met uitlijning te maken hebben. Ook de schokbrekers kunnen de boosdoener zijn. Anders heb je straks met nieuwe banden weer hetzelfde probleem!

succes
Langbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door Langbeest »

Heb nu net Michelin Primacy 4 gemonteerd....erg tevreden mee
Gebruikersavatar
Busfever
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 jun 2019, 19:47
Locatie: gem. Bunnik
Contacteer:

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door Busfever »

Laat de bus ook uitlijnen en de schokbreker controleren zeker de achterwielen, want dat kan ook een oorzaak zijn van cuppen.

Succes met je keuze
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door Jakob G »

Klop helemaal wat jullie zeggen. :yes

We zijn naar een bedrijf in Groningen gegaan en de schokdempers zijn gecontroleerd achter zijn ze zeer slecht, en voor zijn ze ook niet goed meer, het ligt dus niet aan de Vredestein banden die zijn opnieuw geadviseerd ook Hankook Banden kwamen te sprake, het voordeel van de Vredesteinbanden is ben je in het buitenland zijn de Vredestein banden overal in het buitenland in voorraad mocht er een band kapot gaan, en ze zouden meer brandstof besparend zijn.
Wel alles met elkaar zou €1868,- kosten, dat zou dan een rip uit ons lijf zijn.

En dan zijn de voor schokdempers die ook niet goed zijn er niet bij inbegrepen.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 22 mei 2021, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door Beckontheroad »

Hoeveel heeft ie gelopen?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Goede banden voor de T5-camper.

Bericht door Jakob G »

Beckontheroad schreef: 22 mei 2021, 07:29 Hoeveel heeft ie gelopen?
JB
Beste @Beckontheroad,
Hij heeft gelopen: 178606 Km.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie