Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zitplaatsen vs gordels california

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Henk II
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2021, 17:45

zitplaatsen vs gordels california

Bericht door Henk II »

Vreemd dit. Op de RDW site én op mijn kentekenbewijs staat vermeld dat mijn, origineel nederlandse california uit 2004, vijf zitplaatsen heeft. De auto heeft echter maar vier gordels.

Het wordt mij maar niet duidelijk of ik nu wel met vijven mag rijden, dat is namelijk formeel vastgesteld.

Iemand een idee?
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: zitplaatsen vs gordels california

Bericht door Angelo-anneveld »

Dat komt omdat de california origineel nog een draaistoel erbij heeft.. tussen jou slaapbank en de voorstoelen in zeg maar. Als je op marktplaats of ebay zoekt zie je wat ik bedoel.

Als je die erin monteert mag je dus gewoon met ze vijven op pad


Groetjes
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 589
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: zitplaatsen vs gordels california

Bericht door Jos M »

Henk II schreef: 18 jun 2021, 16:42 Vreemd dit. Op de RDW site én op mijn kentekenbewijs staat vermeld dat mijn, origineel nederlandse california uit 2004, vijf zitplaatsen heeft. De auto heeft echter maar vier gordels.

Het wordt mij maar niet duidelijk of ik nu wel met vijven mag rijden, dat is namelijk formeel vastgesteld.

Iemand een idee?
Je mag met 5 personen in de bus rijden, als ze maar een officiële zitplaats hebben en een gordel om hebben.
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: zitplaatsen vs gordels california

Bericht door peetjeadhdtje »

Ik weet niet of je het mag vergelijken met de t4 california maar ik had daar op de achterbank een extra heupgordel bij en had 5 zitplaatsen op kenteken.
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: zitplaatsen vs gordels california

Bericht door eurocook »

Je hebt wel een derde rails nodig in je California.
Bij mij zijn er twee rails aanwezig voor het verplaatsen van de achterbank. 4 zitplaatsen op kenteken.

Groet Eurocook

:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: zitplaatsen vs gordels california

Bericht door Beckontheroad »

eurocook schreef: 18 jun 2021, 22:10 Je hebt wel een derde rails nodig in je California.
Bij mij zijn er twee rails aanwezig voor het verplaatsen van de achterbank. 4 zitplaatsen op kenteken.

Groet Eurocook

:T54LIFE
Precies, heb 3 rails, en 5 zitplaatsen op kenteken, en een losse stoel ;) maar die was er na de keuring pas
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie