Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gloeispiraallampjes en motor lampje branden

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
751949
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2021, 14:26

gloeispiraallampjes en motor lampje branden

Bericht door 751949 »

Goede middag,
ik heb een vw t5 75 kw 2012 gekocht met 210000 km,
heb hem naar de garage gebracht voor nieuwe olie en filters en nieuwe distributieriem (ompleet)
paardagen erna ging het gloei spiraal lampje knipperen, motor afgezet en weer gestart en kon weer enkele km rijden.
even uitlezen egr klep, dus vervangen, rijden en weer dat lampje, nu de krukas sensor, dus ook maar vervangen, probleem nog aanwezig .nu de koelpomp b dus vervangen vervolgens de
software vervangen, nog hetzelfde, dan maar de computer vervangen. maar het probleem blijft.
de auto bij vw dealer uitlaten lezen, en jawel hoor krukassensor advies vervangen door orgineel onderdeel, nog hetzelfde probleem.
ben ongeveer 1500 euro kwijt zonder resultaat.
wie kan mij helpen !!!!
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: gloeispiraallampjes en motor lampje branden

Bericht door jos_br »

Staat de timing wel goed?

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
751949
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2021, 14:26

Re: gloeispiraallampjes en motor lampje branden

Bericht door 751949 »

gaan we maandag controleren
Har54
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019, 18:53
Locatie: Berg en Terblijt

Re: gloeispiraallampjes en motor lampje branden

Bericht door Har54 »

Hier mijn antwoord op (een deel van) je vraag.
Heb zelf een probleem gehad met een knipperend gloeispiraallampje.
Kort verhaal, na even doorgereden te hebben gestopt. ANWB gebeld. computer uitgelezen. Storingscode P008800, sensor bovendrukmeter dieselpomp probleem. In eerste instantie startte de auto niet meer maar met startpilot wel. ANWB gaf te kennen dat hij dit niet kon repareren. Advies opslepen naar garage voor verdere diagnose (motor liep dus wel nog).
Garage deed testen en belde me voor de uitslag van de diagnose. Resultaat:
- Dieselpomp vastgelopen
- Distributieriem gebroken
- Cilinderkop defect
Schade ca € 10.000!!!!!!!!!
Dit kon volgens mij niet daar het uitlezen van de boordcomputer geen enkele melding gaf over problemen met de distributieriem of anders.
Hierna garage aansprakelijk gesteld voor ontstane schade, daar de auto nog liep bij aflevering door sleepdienst.
Ben nu met rechtsbijstandverzekering in overleg met de garage hoe dit probleem opgelost wordt.

Conclusie: de garages weten ook niet wat de oorzaak van de problemen zijn.

Wellicht vervuiling van de brandstof waardoor een klein metaaldeeltje uit de tank, via de brandstoffilter, in de brandstofpomp kan komen.
Tsport
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 sep 2016, 18:37

Re: gloeispiraallampjes en motor lampje branden

Bericht door Tsport »

Google eens op CP4 hogedruk pomp problemen.
Deze pomp heeft een ontwerpfout, en gaat uiteindelijk fijne metaalspaantje produceren die meegevoerd worden in de diesel, het systeem in.
Bekend bij de garages, maar ze doen telkens alsof het een nieuw, onbekend iets is. Geen leuk bericht voor de t5/t6 bezitters vanaf bouwjaar 2010.
t2 1584cc 35 kW->t4 1896cc 50 kW-> Vito 2143cc OM651(reduziert)100 kW
Plaats reactie