Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW kepler one

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: VW kepler one

Bericht door Beckontheroad »

Ja, kleine introductie wordt op prijs gesteld..
:jumpklap

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Dyana
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2020, 21:56

Re: VW kepler one

Bericht door Dyana »

Het idee achter de Kepler One is een kleine minicamper, klein en eenvoudig. Best veel ruimte voor twee niet al te grote personen en zelfs met een doorloop en vast toilet. Dus, zeer veel thuis laten en goed organiseren. Ook de rondzit rond de tafel is goed te doen. Rijdt goed en past overal tussen en onder.
Het is een kale standaard Transporter en duur. Met opties zoals radio, automaat, motor met meer vermogen, meer laadvermogen (=nodig), multifunctioneel stuurwiel, metallic lak, enz. wordt deze bus erg duur. De voorramen moeten geblindeerd worden met een goedkoop setje isolatie met zuignappen. Voor dit totaal bedrag zijn veel andere, grotere en luxere campers te koop.
De inrichting is voor ons prachtig, ook de binnenverlichting is fraai. Echter, bepaalde onderdelen van het interieur zijn slordig uitgevoerd en rijdend over smalle vakantiewegen is deze camper een rammelbak.
De verkoper van de Kepler One was niet aanwezig bij de uitlevering. De vervanger wist niets. De intentie was goed, dus zomaar meegenomen.
We zijn een aantal keren terug geweest om zaken (o.a. kraan, ventielen, parkeersensoren, radio, e.d.) in orde te krijgen. De kwaliteitsadviseur heeft heel goed zijn best gedaan. In Hoogstraten in België is ook een Kepler One dealer maar ja ...
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: VW kepler one

Bericht door brugseb »

Wij hebben de One en de Six grondig bekeken bij Vano Mobil; vooral de Six leek ons iets MAAR voor de extra stoelen moest je het verlengd chassis nemen, dat dan weer gecombineerd wordt met de zwaardere motor: meteen +20K eurootjes; en dan waren we nog niet begonnen met de opties voor deze kale basisuitvoering. Ook het schreeuwerig wit blinkend materiaal van de kasten was niet onze smaak - het is "m dus niet geworden.

Met de huidige campergekte lijken me vooral de VW bussen onrealistisch hoog geprijsd, reken dan nog es min. 5 à 6 maand levertijd, mmh, ik weet het toch niet meer. Blijft een leuke bak maar ik zou een nieuwe niet meer overwegen. Na onze Exclusive kan het zomaar een ander merk worden (oeps) of wie weet mochten er dan al 2de hands Grand Cali's rondrijden?

Niettemin, je hebt je keuze gemaakt, hopelijk heb je de markt wat verkend, en ligt de aankoop in de lijn met je positieve ervaringen uit het verleden!
groets
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW kepler one

Bericht door Multivan Generation »

CharlyO schreef: 15 dec 2020, 10:26 Ben gepensioneerde leraar uit Vlaanderen. Ik heb mijn eerste VW westfalia gekocht in 1970 . Daarmee heb ik vijf jaar in de Sahara geleefd. Sindsdien altijd een camper gehad , grote en kleine.
De laatste tijd vond ik het steeds moeilijker worden om ergens te stoppen... parkeerverbod voor campers, een balk met max. 2 meter hoogte, enz.
Daarom heb ik nu een Kepler one besteld die in april 2021 zal geleverd worden. Ik ben benieuwd.
welkom op weetjewel :toppie
5 jaar in de sahara geleefd? Wauw, de avonturen die u daar heeft mee gemaakt zou ik wel eens willen lezen :gekte
Of duurde het 5 jaar om de bus uit te graven nadat die was vastgereden? :bifun mag toch hopen van niet :jump :lach

De kepler one heeft een hoogte af-fabriek van 1990 mm en daarmee zou ik geen balk van max 2 meter hoogte mee onder door willen rijden.
Zeker niet als je naderhand nog een casetteluifel zou willen monteren, dan vrees ik dat je boven de 2000mm uitkomt qua hoogte.
Toen Westfalia met de kepler op de beursvloeren verschil, moest ik die natuurlijk gaan zien.
De ervaringen die Dyana beschreef voor wat betreft de kwaliteit zag ik op sommige punten bij de beurs modellen op detail niveau.
Mijn conclusie destijds was Westfalia, nu ze behoren tot de rapido groep, dat soms wat afwerking met de franse slag zichtbaar was.
Het is net hoeveel waarde u daaraan zelf hecht natuurlijk, maar bijvoorbeeld een 230V aansluiting halverwege de auto zo in het plaatwerk maken, is qua productie natuurlijk best handig, maar uit esthetisch oogpunt kan het ook anders en fraaier.
Mocht u foto's willen zien van hetgeen mij toen opgevallen is, dan kan ik die wel e-mailen hoor..

Ikzelf zou dan eerder voor een club joker zijn gegaan..
Maar bij andere merken bieden wellicht meer voor minder..

Maar het is een mooi vooruitzicht dat over een paar maanden een frisse mooie auto op u staat te wagen bij de garage :zwaai :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
geert123+
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2021, 21:03

Re: VW kepler one

Bericht door geert123+ »

Beste campervrienden,
Ik overweeg een Kepler one te kopen en had graag geweten hoe de reactie is van de mensen die met één rijden?
Zijn er bepaalde nadelen waar men niet direct aan denkt?
Die leraar die in april 2021 er één heeft gekregen, wat zijn de reacties erop?
dank bij voorbaat
Geert
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: VW kepler one

Bericht door Lutra »

Welkom op weetjewel.
Ervaringen blijven altijd persoonlijk. Je zou er ook eerst eens een kunnen huren.
Bijvoorbeeld hier: https://www.camptoo.nl/camper/18879/Vol ... datepicker
Kost wel iets maar op de uiteindelijke totale investering valt dat ook wel weer mee.
Succes!
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: VW kepler one

Bericht door Jan anno NU »

geert123+ schreef: 13 aug 2021, 05:09 Beste campervrienden,
Ik overweeg een Kepler one te kopen en had graag geweten hoe de reactie is van de mensen die met één rijden?
Zijn er bepaalde nadelen waar men niet direct aan denkt?
Die leraar die in april 2021 er één heeft gekregen, wat zijn de reacties erop?
dank bij voorbaat
Geert
De reakties kan je hier boven lezen.

De betreffende leraar hield het al snel voor gezien op dit forum.
T4 2,5 TDI 2002
Dyana
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2020, 21:56

Re: VW kepler one

Bericht door Dyana »

Reactie op Geert zijn vraag.
In vervolg op, wat ik schreef over de Kepler One, eerder op dit forum, kan ik nog vermelden dat de bus niet (goed) geïsoleerd is. Wanneer het buiten koud en vochtig is ontstaat er 's nachts condensatie. Het tentdoek, waar wij slapen, en de randen van de slaapzak zijn dan nat. Ook natuurlijk de ramen en mogelijk achter het interieur. Dat kan wel eens lastig zijn. Bij windstil weer kan de standkachel, buiten gaan ruiken. Een elektrisch kacheltje is een optie, dit kan in de poef. Als winter-kamperen op het programma staat moet hier goed over nagedacht worden en mogelijk eerst dichtbij eens uitproberen.
Wat het kraken betreft, welk ik eerder noemde, denk ik dat dit veroorzaakt wordt door het ontbreken van het stalen dak met zijn verstevigingen i.v.m. het klapdak. Verder is op de hoek van de hoekzit het kussen al doorgezakt.
Een andere interessante optie is de MultiStyle van Reimo.com. Ook een lange T6.
Zelf, zijn wij erg tevreden, 1 op 15 is haalbaar, voor de zomer voldoende bergruimte, zo schoon gemaakt en past thuis, met ingeklapte spiegels, in de garage.
Eerst één huren, zoals Lutra schreef, is een zeer goed idee, zo goedkoop zijn ze tenslotte niet. En mogelijk, hierna te kunnen kopen, als deze bevalt natuurlijk.
Succes!!
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: VW kepler one

Bericht door Jan anno NU »

In de winter zal je ook niet zo snel in een tent kamperen.
De situatie is hetzelfde daarboven in je busje , condens als het buiten kouder wordt.
Ventileren en de kachel stoken is de remedie om de boel droog te houden.
Daar bij de ruiten aan de buitenzijde ! bedekken met isolatie matten.
En zoek even op dit forum naar het item " hefdak sjaal " , een oplossing om wat ongemak te bestrijden.

Al met al blijft die kepler one natuurlijk wel een leuke aanwinst met dat interieur.
:toppie

T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: VW kepler one

Bericht door Hanz »

Wij hebben lange tijd met onze T4 California regelmatig naar Zweden gereden omdat een van de kinderen daar woonde. Ook in herfst en winter. De eerste keren ook veel last van condens. De oplossing is: cabineramen van buiten isoleren. isolatie aan de binnenkant geeft kletsnatte ramen. Hefdaksjaal om het tentdoek. 's Avonds de camper voor het slapen gaan lekker warm en droog stoken en tijdens de nacht voor ventilatie zorgen.
Ik kan me niet goed voorstellen dat Westfalia de Kepler One slechter geïsoleerd heeft dan de California's van ruim twintig jaar geleden.
En ja, een standkachel brandt op diesel en ruik je daardoor buiten altijd, dat is niet typisch iets voor de Kepler.
De Reimo Multistyle is inderdaad een heel interessant alternatief. De indeling daarvan vind ik erg slim. Ze zijn helaas nauwelijks tweedehands te vinden, dat is dan wel weer jammer.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Sushi01
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2022, 21:37
Locatie: Den Bosch

Re: VW kepler one

Bericht door Sushi01 »

Zo is een Kepler echt mooi hoor
Zo is een Kepler echt mooi hoor
Wij zijn sinds een jaar erg tevreden eigenaar van deze Kepler One en beantwoorden graag eventuele vragen. Groet R & J
Plaats reactie