Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

vragen over de T5
Plaats reactie
Marcelf
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2017, 23:08

Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door Marcelf »

Had een vraag kom er niet uit Heb een vw t5 gp uit 2010 als ik de kachel op max zet word deze bloed heet 1 tandje trug is ie koud heeft iemand ervaaring met dit probleem denk zelf aan een rechel klep op sensor hoor graag van jullie al vast bedankt :ikrij
Johan1980
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2017, 20:48

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door Johan1980 »

Hallo, weet dat wanneer je uitstroom op het raam zet de kachel automatisch de temperatuur automatisch omhoog gooit vanwege problemen met beslaan.Oplossing is de knop niet volledig naar het raam te blazen maar iets ernaast daardoor verandert de temperatuur aansturing en dan ook iets beter te regelen.Het is ook een erg traag systeem. Groet Johan
Marcelf
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2017, 23:08

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door Marcelf »

Beste johan top dat je reageert heb dit ook gedaan maar hij wil aleen op koud of bloedheet op max warmte is het extreem warm 1 tikje trug word hij niet meer warm waar ik hem ook naartoe zet kom er niet uit elke tip is welkom wel bedankt voor je reactie :toppie
Bakkie
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2017, 21:10

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door Bakkie »

Iemand hier ooit de oplossing voor gevonden...? Mijn GP heeft er namelijk ook last van :nuts
DickWi
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:04
Locatie: Randstad

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door DickWi »

Een keer ergens gelezen dat hiervoor een software update voor was, dealer kan je het vast wel vertellen.
Zelf ook een probleem gehad met de instelling, kachel bleef heet als hij op koud stond. Na contact uit en weer aangezet was het weer normaal.
Bleek achteraf dat de stelmotor soms bleef hangen, na deze is vervangen was het probleem weg.
Mvg. Dick
Bakkie
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2017, 21:10

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door Bakkie »

Heb het probleem helaas nog niet kunnen verhelpen. Ook met uitlezen komt er geen storing naar boven...
Weet iemand waar die stelmotor of tempsensor voor het regelen zit?
sander007
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2021, 10:48

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door sander007 »

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb het zelfde probleem en heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Marcelf
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2017, 23:08

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door Marcelf »

Ik ben er van af nieuwe distributie riem en hij had wat gevonden wat er mee te maaken had nu doet me kachel het weer normaal mischien dat dit bij jullie ook een oplosing kan zijn
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door Hanz »

Marcelf schreef: 20 nov 2022, 13:31 Ik ben er van af nieuwe distributie riem en hij had wat gevonden wat er mee te maaken had nu doet me kachel het weer normaal mischien dat dit bij jullie ook een oplosing kan zijn
Dat kan een oplossing voor anderen zijn als je ook even vertelt wat de garage gevonden heeft. Zoals je het nu vertelt weten we nog niks.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Bakkie
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2017, 21:10

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door Bakkie »

Al even geleden, maar toch. Misschien dat iemand er nog wat aan heeft.
Ben toch nog eens even op zoek geweest om het probleem op te lossen blijft vervelend iets.

Kwam erachter dat je dmv Vcds ook de waarde van de sensoren kunt bekijken. Bleek dat de temp sensor rechtsonder naast het gaspedaal, 84 graden Celsius aangaf.
Hierdoor raakt de regeling zodanig “in de war” dat je niet meer goed kunt regelen met de bediening.
Sensor vervangen (iets van €20 geloof ik) en probleem is opgelost!
jaaptina
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2023, 13:01

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door jaaptina »

Mijn kachel in de t5 van 2010 heeft precies hetzelfde probleem. De ventilator doet het goed, maar wordt alleen warm als de temperatuur knop op maximaal staat.

Is er al een duidelijke oplossing bekend?

Hierboven wordt een sensor bij het gaspedaal genoemd. Maar ik heb geen idee waar ik dan kijken moet. In het gaspedaal zitten ook sensoren, maar niet voor temperatuur.

Groet, Jaap
Bakkie
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2017, 21:10

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door Bakkie »

Hoi Jaap,

Met vcds kun je erachter komen welke sensor het eventueel is die verkeerde waarde geeft.
Sensor die bij mij problemen gaf zit rechts van het gaspedaal, achter de kap vd middenconsole.
jaaptina
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2023, 13:01

Re: Kachel vw t5 gp 2010 bloedheet of koud

Bericht door jaaptina »

Dat geeft meer houvast. Dank je!
Plaats reactie