Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tip ! Rechttrekken. Van de sidebar(s)

vragen over de T5
Plaats reactie
TTS
Berichten: 199
Lid geworden op: 09 nov 2019, 08:22

Tip ! Rechttrekken. Van de sidebar(s)

Bericht door TTS »

Nadat mijn vrouw (en ik vind haar nog steeds lief, hoor) mijn bus even langs een stoeprand from Hell had getrokken, had ik de diepe krassen en halen er al zo goed mogelijk vanaf geschuurd.

Gelukkig de sidebar, en niet de dorpel, dus hij heeft zijn werk goed gedaan ๐Ÿ‘

Maar, hij was ook nog echt naar binnen gedrukt, en stoorde mij er echt aan. Ik heb hem net gewoon rechtgetrokken m.b.v. Een stevige sjorband en een dikke pijp langs de stoeprand.
Gaat perfect ! ๐Ÿ‘Œ
Er zijn hier vast meer mensen met hetzelfde probleem, dus deel het hier even.
Bijlagen
7F72AAA9-55B1-49E5-945A-44B90B59B336.jpeg
4BD3BC2E-8F4F-4BAD-BAC2-64AAA5CDBA15.jpeg
D6FC4CE6-C931-4A75-869B-95A83BFE2FA0.jpeg
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Tip ! Rechttrekken. Van de sidebar(s)

Bericht door MGA1600 »

Slim gedaan!
Gebruikersavatar
Flaterik
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 jan 2020, 15:51
Locatie: NL & Spanje

Re: Tip ! Rechttrekken. Van de sidebar(s)

Bericht door Flaterik »

En wat voor straf heeft moeders gekregen?
Don't follow, take the lead
TTS
Berichten: 199
Lid geworden op: 09 nov 2019, 08:22

Re: Tip ! Rechttrekken. Van de sidebar(s)

Bericht door TTS »

Flaterik schreef: โ†‘07 apr 2020, 20:45 En wat voor straf heeft moeders gekregen?
Hahaha ! Nog niks, maar ik kan wel haar auto even langs die stoeprand halen ๐Ÿ˜‰
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Tip ! Rechttrekken. Van de sidebar(s)

Bericht door brugseb »

Leuke tip, ik heb nog een bullbar die wat uit balans staat...
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Tip ! Rechttrekken. Van de sidebar(s)

Bericht door Hanz »

Ik heb op een enigszins vergelijkbare manier bij mijn fietsdrager een bocht uit een buis getrokken. De kunst bij deze methode is om vooral niet te hard of te ver te trekken waardoor de buis weer de andere kant op doorbuigt. Bij te veel heen en weer trekken/duwen is er kans dat de buis op het buigpunt verzwakt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
TTS
Berichten: 199
Lid geworden op: 09 nov 2019, 08:22

Re: Tip ! Rechttrekken. Van de sidebar(s)

Bericht door TTS »

Hanz schreef: โ†‘08 apr 2020, 11:21 Ik heb op een enigszins vergelijkbare manier bij mijn fietsdrager een bocht uit een buis getrokken. De kunst bij deze methode is om vooral niet te hard of te ver te trekken waardoor de buis weer de andere kant op doorbuigt. Bij te veel heen en weer trekken/duwen is er kans dat de buis op het buigpunt verzwakt.
100% zal het ook nooit worden, maar ik ben dik tevreden zoals het nu is. Ik richt wel vaker frames en voorvorken van fietsen e.d. dus het gevoel heb ik er wel voor. Meteen even de bevestiging vooraan ingekort, die stond teveel naar buiten. Nu hangt ie weer parallel aan de dorpel. ๐Ÿ‘Œ


Je moet wel een fatsoenlijke sjorband en pijp gebruiken, ik trok de bus zowat opzij ๐Ÿ˜‚
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Tip ! Rechttrekken. Van de sidebar(s)

Bericht door Lutra »

Hanz schreef: โ†‘08 apr 2020, 11:21 Ik heb op een enigszins vergelijkbare manier bij mijn fietsdrager een bocht uit een buis getrokken. De kunst bij deze methode is om vooral niet te hard of te ver te trekken waardoor de buis weer de andere kant op doorbuigt. Bij te veel heen en weer trekken/duwen is er kans dat de buis op het buigpunt verzwakt.
Bij RVS zal dat wel meevallen. Dat materiaal wordt juist steviger door koud vervormen. De kunst is dan te voorkomen dat er een nieuwe bocht naast de oude komt.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Plaats reactie