Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

4 Dagrij Verlichting

vragen over de T5
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: 4 Dagrij Verlichting

Bericht door MGA1600 »

Hanz schreef: 24 nov 2020, 21:53 Op de markt komen, dus niet de datum van levering. Het gaat om de typegoedkeuring na januari 2015. De T6 was blijkbaar al voor die tijd goedgekeurd en mag dan zo gebouwd blijven worden.
Dat moet het wel zijn....!

Ik heb me er wel over verbaasd en de combinatie van specificaties van mijn bus was sowieso ‘vreemd’ : wel adaptieve cruise control, maar geen elektrisch inklapbare spiegels, bijzonder slecht licht gevende H4 koplampen, maar wel weer standaard een goede stereo met camera en navigatie (maar slechte speakers), en weer geen regensensor maar wel parkeersensoren voor + achter. Geen dodehoek waarschuwing (blind spot information) maar wel weer een supergoede airco met aparte bediening achterin en een gekoeld flessenvak in het dashboard. Geen lichtsensor (koplampen die automatisch gaan branden als het donker wordt) wel een schuifdeur die zichzelf verder dichttrekt als hij handmatig bijna dicht gedaan is, maar een achterklep die met veel kracht dichtgegooid moet worden en een achteruitrijlamp die nauwelijks licht geeft.

Tsja denk ik dan......niet erg consistent....zeker wat betreft de veiligheidsdingen anno 2017
Sommige daarvan heb ik zelf aangepast of toegevoegd (betere koplampen, lichtsensor, DRL, achteruitrijlamp waar je wel iets aan hebt etc).

Het lijkt wel of ze met pijltjes naar de optielijst hebben gegooid toen ze modeljaar 2017 aan het samenstellen waren bij VAG, maar het is wel een heel lekker rijdende bus die ze gemaakt hebben waar we dan ook blij mee zijn.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: 4 Dagrij Verlichting

Bericht door Lutra »

MGA1600 schreef: 25 nov 2020, 08:22 Het lijkt wel of ze met pijltjes naar de optielijst hebben gegooid toen ze modeljaar 2017 aan het samenstellen waren bij VAG, maar het is wel een heel lekker rijdende bus die ze gemaakt hebben waar we dan ook blij mee zijn.
Ik denk eerder dat de eerste eigenaar dan met de ogen dicht de optielijst heeft ingevuld....
Alles wat jij noemt wat er niet op zit was wel leverbaar maar zat niet altijd samen in 1 optiepakket.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: 4 Dagrij Verlichting

Bericht door MGA1600 »

Lutra schreef: 25 nov 2020, 17:21
MGA1600 schreef: 25 nov 2020, 08:22 Het lijkt wel of ze met pijltjes naar de optielijst hebben gegooid toen ze modeljaar 2017 aan het samenstellen waren bij VAG, maar het is wel een heel lekker rijdende bus die ze gemaakt hebben waar we dan ook blij mee zijn.
Ik denk eerder dat de eerste eigenaar dan met de ogen dicht de optielijst heeft ingevuld....
Alles wat jij noemt wat er niet op zit was wel leverbaar maar zat niet altijd samen in 1 optiepakket.
Goede koplampen die meer licht geven dan een kaars en dagrijverlichting waarbij ook de achterlichten meewerken en dodehoek-signalering zouden in 2017 geen optie moeten zijn geweest maar standaard - deze zaken hebben alles met veiligheid te maken toch?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 4 Dagrij Verlichting

Bericht door Multivan Generation »

MGA1600 schreef: 25 nov 2020, 20:40 Goede koplampen die meer licht geven dan een kaars en dagrijverlichting waarbij ook de achterlichten meewerken en dodehoek-signalering zouden in 2017 geen optie moeten zijn geweest maar standaard - deze zaken hebben alles met veiligheid te maken toch?
Een bedrijfsauto in de basis heeft andere uitgangspunten als een personenauto.
Wat in een personenauto vaak voorkomt als standaard uitrusting hoeft bij een bedrijfsauto,
waarbij de kosten/km krap berekend worden, niet standaard te zijn.
Nu bij de nieuwe T6.1 zijn ook de technische systemen van de golf, passat etc overgenomen, waardoor er meer features beschikbaar zijn gekomen voor bedrijfswagens.

En ja, je hebt gelijk dat het alles met veiligheid te maken heeft, en de door jou genoemde zaken waren ook wel wel uitkiesbaar, maar tegen meerprijs..
Led verlichting een optie van 1800, dodehoek signalering kan zo 800 euro meerprijs hebben gekost(gokje), etc..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie