Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door frans_t4 »

Naar aanleiding van mijn draadje over de versnellingsbak problemen een volgende vraag.
Het blijkt dat mijn probleem wordt veroorzaakt door de Bearlock, om daar bij te kunnen komen moet ik een deel van de bekleding uitbouwen.
Het gaat over het stuk waar de pook in zit en het gedeelte wat van de pook naar de vloer loopt. Daar waar ook de beker houder inzit.
Dit gedeelte moet er uit om überhaupt bij de bearlock te komen.
Is er iemand met ervaring, ik ben al op youtube aan het zoeken geweest maar kan het daar niet vinden.
Het is ook een mooie gelegenheid voor me om het plastic gedeelte waar de verwarming, radio en andere knoppen in zitten te vervangen, dit gedeelte plakt en ziet er niet meer uit, ik heb al een tijdje een nieuwe liggen..
Maar prio is de Bearlock, door dat ding kan ik niet meer fatsoenlijk rijden en zijn alleen de even versnellingen te gebruiken.. :huilen

grt
Frans....
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door krekwakwol »

Je zou kunnen kijken op https://volkswagen.7zap.com/nl/rdw/tran ... /1999-230/
Even het goede bouwjaar opzoeken en kijken bij carroserie.
Anders heb ik een vraagbaak van haynes, dan kan ik kijken of ik de pagina's voor je kan kopieren.
Maar ik denk dat het een klusje is, anders zouden ze ook heel eenvoudig de bearlock kunnen verwijderen om de auto mee te nemen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door frans_t4 »

krekwakwol schreef: 10 jul 2021, 22:23 Je zou kunnen kijken op https://volkswagen.7zap.com/nl/rdw/tran ... /1999-230/
Even het goede bouwjaar opzoeken en kijken bij carroserie.
Anders heb ik een vraagbaak van haynes, dan kan ik kijken of ik de pagina's voor je kan kopieren.
Maar ik denk dat het een klusje is, anders zouden ze ook heel eenvoudig de bearlock kunnen verwijderen om de auto mee te nemen.
Hey Arnold, dank voor de snelle reactie, ja wordt een klusje denk ik. Maar ik wil eerst eens zien waar het nu mis gaat met het slot.
De pagina die jij mij stuurde gaat veel over part no en wat minder over de uitbouw. maar het is al meer dan ik heb kunnen vinden.
Ik weet dat de bearlock met breekbouten is gemonteerd en ze zullen ongetwijfeld locktite hebben gebruikt, dus ja wordt een klus. Ik heb ooit in een heeeel ver verleden een contact / stuurslot van een audi 100 vervangen... die zat ook met breekbouten vast, is uiteindelijk wel gelukt.
Ik ga maandag eerst maar eens bellen ze zitten in Ermelo, man we stonden vandaag op camping de Drie (natuur camping) om de hoek bij die gasten.. :huilen

Ik lees horror verhalen over het uitbouwen van bearlocs... ben benieuwd, mijn probleem is 100% de bearlock en wat er mis is gegaan mag joost weten..

keep you posted... een paar kopieën uit de handleiding altijd welkom...

grt,
Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door krekwakwol »

De handleiding geeft natuurlijk geen oplossing voor de bearlock, maar misschien genoeg om de bekleding te verwijderen.
Ik laat het je morgen even weten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door moosev »

Je kunt op elswin online kijken:

https://nl.kolhosniki.ru/elsaonline&marke=V

klik op "VW voordat 2017"
Kies N utilty
kies english
vul je model jaar in bijv 2012C
vul je type in bijv 7EH transporter
vul je motor code in bijv CAAC
vul je versnellingsbak code in bijv KUP
ga naar workshop manual en zoek daar verder naar body-> interior-> compartments->dash panel middle trim
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door krekwakwol »

Goedemorgen,
Deze pagina was mij ook onbekend, maar ik krijg utility en geen transporter in het rijtje te staan, niet bij mijn eigen bouwjaar 2008, maar ook niet bij bouwjaren daar in de buurt.

Update, gevonden, ik hield volkswagen aan i.p.v. utility :muur
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 11 jul 2021, 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door Angelo-anneveld »

frans_t4 schreef: 10 jul 2021, 22:07 Naar aanleiding van mijn draadje over de versnellingsbak problemen een volgende vraag.
Het blijkt dat mijn probleem wordt veroorzaakt door de Bearlock, om daar bij te kunnen komen moet ik een deel van de bekleding uitbouwen.
Het gaat over het stuk waar de pook in zit en het gedeelte wat van de pook naar de vloer loopt. Daar waar ook de beker houder inzit.
Dit gedeelte moet er uit om überhaupt bij de bearlock te komen.
Is er iemand met ervaring, ik ben al op youtube aan het zoeken geweest maar kan het daar niet vinden.
Het is ook een mooie gelegenheid voor me om het plastic gedeelte waar de verwarming, radio en andere knoppen in zitten te vervangen, dit gedeelte plakt en ziet er niet meer uit, ik heb al een tijdje een nieuwe liggen..
Maar prio is de Bearlock, door dat ding kan ik niet meer fatsoenlijk rijden en zijn alleen de even versnellingen te gebruiken.. :huilen

grt
Frans....
Mocht je hulp nodig zijn wil ik je wel helpen op afstand heb deze dashboards al 10 tallen keren gemonteerd.
Stuur anders via een prive bericht je nummer dan kan ik je via video bellen alles uitleggen. Of je moet in het noorden wonen kan je zo langs wippen.

Groetjes
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door moosev »

krekwakwol schreef: 11 jul 2021, 10:17 Goedemorgen,
Deze pagina was mij ook onbekend, maar ik krijg utility en geen transporter in het rijtje te staan, niet bij mijn eigen bouwjaar 2008, maar ook niet bij bouwjaren daar in de buurt.
Heb je als bovenste keuze wel N utility gekozen? Dus geen V volkswagen kiezen.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door krekwakwol »

Ja, idd. Mijn fout, nu is het goed. :sjaal
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door frans_t4 »

Angelo-anneveld schreef: 11 jul 2021, 10:19
frans_t4 schreef: 10 jul 2021, 22:07 Naar aanleiding van mijn draadje over de versnellingsbak problemen een volgende vraag.
Het blijkt dat mijn probleem wordt veroorzaakt door de Bearlock, om daar bij te kunnen komen moet ik een deel van de bekleding uitbouwen.
Het gaat over het stuk waar de pook in zit en het gedeelte wat van de pook naar de vloer loopt. Daar waar ook de beker houder inzit.
Dit gedeelte moet er uit om überhaupt bij de bearlock te komen.
Is er iemand met ervaring, ik ben al op youtube aan het zoeken geweest maar kan het daar niet vinden.
Het is ook een mooie gelegenheid voor me om het plastic gedeelte waar de verwarming, radio en andere knoppen in zitten te vervangen, dit gedeelte plakt en ziet er niet meer uit, ik heb al een tijdje een nieuwe liggen..
Maar prio is de Bearlock, door dat ding kan ik niet meer fatsoenlijk rijden en zijn alleen de even versnellingen te gebruiken.. :huilen

grt
Frans....
Mocht je hulp nodig zijn wil ik je wel helpen op afstand heb deze dashboards al 10 tallen keren gemonteerd.
Stuur anders via een prive bericht je nummer dan kan ik je via video bellen alles uitleggen. Of je moet in het noorden wonen kan je zo langs wippen.

Groetjes
Je hebt een prive bericht van me gekregen, top dat je dit wil doen. :proost

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door Angelo-anneveld »

Heb je een appje gedaan frans✅
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Hulp gezocht weghalen dashboard bekleding

Bericht door frans_t4 »

UPDATE,
Met dank aan Angelo, door met hem even te sparren ben ik zelf nog maar eens verder gaan kijken en nu met een fatsoenlijke lamp.
Ik ben het slachtoffer van een gammele bearlock montage, een fout die er nu na 14 jaar uit is gekomen... :ie
Een van de montage schroeven is scheef geplaatst en daardoor is er een kunststof deel gebarsten. Deze schroef blokkeerde de voorwaartse beweging van de pook.
Met een paar ferme tikken met een super lange 10mm boor heeft het probleem tijdelijk opgelost, morgen Bearlock in Emmeloord bellen. :geflitst

Zie foto's,

Iedereen die heeft gereageerd super bedankt mede ook heel veel dank voor de linkjes naar de online manuals. Wat een super forum hier een toffe mede forumers.

grt, Frans

Afbeelding

Afbeelding
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Plaats reactie