Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Armsteun lam

vragen over de T5
Plaats reactie
Luuk741
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2021, 14:11

Armsteun lam

Bericht door Luuk741 »

Goedenavond allemaal,

Sinds begin vorige week zijn mijn vriendin en ik de blije eigenaars van een VW T5 camper uit 2003. Het leek me dan ook een mooi moment om me eens bij dit forum te melden. Helaas is de bus geleverd met een lamme linker armsteun van de bijrijder. Nu heb ik (volgens mij) het hele forum doorgespit en dat heeft me al enigszins geholpen. Zo heb ik ondertussen de armsteun met het juiste bitje (XZN/veeltand M10) los van de stoel gekregen. Online kom je vaak tegen dat het stalen/aluminium draaideel is afgebroken waardoor hij niet op de juiste hoogte blijft.

Nu lijkt dat onderdeel bij mijn armsteun nog intact. Het probleem waar ik tegen aanloop is dat je aan het wieltje kunt blijven draaien, zonder dat deze het boutje ter hoogte van de bevestiging naar buiten of binnen laat gaan. Ik heb deze geprobeerd los te draaien, maar dan draait het wieltje ook vrolijk mee. Heeft iemand nog tips om dat boutje (en de hele as) er uit te halen zodat ik kan achterhalen waar het probleem zit? Ik zal hieronder wat foto's toevoegen, wie weet verduidelijkt dat het één en ander.

Groeten, Luuk
Bijlagen
Screenshot 2021-09-15 at 20.03.55.png
IMG_20210915_195007__01.jpg
IMG_20210915_195112.jpg
:campingT4
Plaats reactie