Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ventje

Heb je een mededeling, wil je ff testen of heb je een leuke grap.
Is er na 21 dagen niet meer op gereageerd dan verdwijnt de topic.
Plaats reactie
krekwakwol

Ventje

Bericht door krekwakwol »

Voor de geinteresseerden.
2021-07-12 ventje-1.jpg
2021-07-12 ventje-2.jpg
Groet, Arnold
T5 2.5 TDI LWB 2008
Renew

Re: Ventje

Bericht door Renew »

Mwah, er zal gerust een markt voor zijn.
Ik vraag mij wel af waar hij zo op heeft zitten puzzelen met dit ontwerp?
Goede meubelmaker, maar ik heb hier op het forum al minstens even mooi voorbij zien komen.
Hanz

Bericht door Hanz »

Is al eerder in beeld geweest op het forum. Er zitten een paar leuke vondsten in en het is mooi gemaakt, maar als totaal concept is het een heel onhandige camper.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
bobv

Bericht door bobv »

Ik vind het juist een heel handig concept. Binnen en buiten te gebruiken en toch aan alle voorwaarden voldoen. Kunnen er maar weinig nadoen.
Groeten
Bob

VW T5 96kW 2008
bvddobb

Bericht door bvddobb »

bobv schreef: vr jul 16, 2021 20:48 Ik vind het juist een heel handig concept. Binnen en buiten te gebruiken en toch aan alle voorwaarden voldoen. Kunnen er maar weinig nadoen.
Ja, wij hadden er al eerder over geschreven. Een keuken waar je én binnen (met achteraan de hoge kant van het hefdak) én buiten kunt koken, ook dat de laden van binnen én van buiten te bereiken zijn, dat vinden wij toch wel een origineel idee.
Dat je de 'cockpit' dan weer niet bij de 'kajuit' kunt betrekken vinden we dan weer minder.
Hanz

Bericht door Hanz »

Inderdaad, de cockpit niet gebruiken scheelt veel leefruimte. En als het bed is opgebouwd kan je nergens meer staan en moet je alles zittend of kruipend op het bed doen.
Met bed in de nachtstand ook nergens plaats voor een Porta potti.
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Hanz schreef: vr jul 16, 2021 21:24 En als het bed is opgebouwd kan je nergens meer staan en moet je alles zittend of kruipend op het bed doen.
Nou, dat is eigenlijk in de California ook wel een beetje zo. Daar slapen we dan ook eigenlijk altijd boven. Zo’n Ventje zouden we dan ook met slaaphefdak willen.
Renew

Bericht door Renew »

Ik zie mijzelf niet zo snel die grotere spullen in en uit de bus slepen tijdens de vakantie.
Hier op het forum was onderstaande keuken te zien
E831640C-B987-44FB-9B43-35855EE7CD22.jpeg
Ook deze keuken is uitneembaar en dan op goede werkhoogte.
Nadeel is dat als de keuken naar buiten gedraaid is, de werkhoogte niet comfortabel is.
Ook de Tonke campers hebben een bijna gelijke indeling en zijn bijzonder netjes afgewerkt.

De breedte van het bed max 120 cm. vind ik een nadeel met mijn lichaamsbouw :huilen

Nu heb ik daar zelf wel wat ideetjes over maar het is altijd “The proof of the pudding is the eating”
En helaas ( nou ja helaas?) de bus die wij nu hebben voldoet ook nog goed.

En verder is het natuurlijk altijd leuk en lerend om te gluren bij de buren :sjaal
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Renew schreef: za jul 17, 2021 9:39 Ook deze keuken is uitneembaar en dan op goede werkhoogte.
Nadeel is dat als de keuken naar buiten gedraaid is, de werkhoogte niet comfortabel is.
Ook de Tonke campers hebben een bijna gelijke indeling en zijn bijzonder netjes afgewerkt.
De Spacecampers hebben ook zo'n keuken die naar buiten kan draaien. Worden gebouwd in een bus met aan beide kanten schuifdeuren, en dan zit de keuken langs de linker schuifdeur, en kan dus naar buiten draaien.

Afbeelding
Hanz

Bericht door Hanz »

bvddobb schreef: vr jul 16, 2021 22:27
Hanz schreef: vr jul 16, 2021 21:24 En als het bed is opgebouwd kan je nergens meer staan en moet je alles zittend of kruipend op het bed doen.
Nou, dat is eigenlijk in de California ook wel een beetje zo. Daar slapen we dan ook eigenlijk altijd boven. Zo’n Ventje zouden we dan ook met slaaphefdak willen.
Ik zal niet beweren dat de California een ruimtewonder is maar tussen bed en voorstoelen is altijd nog een halve meter vrije vloerruimte. Dus als je naar binnen stapt hoef je niet meteen op het bed te kruipen.
En het is mooi dat je de keuken van het Ventje zowel van binnen als van buitenaf kunt gebruiken, maar de keuken zelf staat in beide situaties gewoon binnen. En wat ik hier op het forum steeds lees is dat men een keuken echt buiten de bus wil hebben, ook om geen etensgeurtjes en vocht in de camper te hebben.
krekwakwol

Daarom hebben wij een Cadac Safari chef 2 en een camping gaz fles 907 mee in onze bus.
Dan hoeven we niet binnen te koken en als het te slecht weer is buiten, is er wel een eetgelegenheid open. :toppie

We hebben nog nooit in een bus of welke caravan dan ook gekookt en we zijn nog steeds niet verhongerd.
Dat hoort ook bij het camperen vinden wij.

Maar ongetwijfeld zullen daar ook andere meningen over zijn.
De kookgelegenheid zit er bij ons in voor de RDW en de belastingdienst, maar ze zijn nog nooit bij ons wezen eten.
Groet, Arnold
T5 2.5 TDI LWB 2008
peetjeadhdtje

Bericht door peetjeadhdtje »

Schuifdeur open, hefdakje omhoog, nooit last gehad van geurtjes/ vocht.
Spek doen we wel buiten op de cadac. En natuurlijk als het smerig warm is koken we buiten.

Arnold, na een lekkere wandeling is het wel lekker in je bus bij regen een warme kop thee te kunnen zetten. Vooral op maandag als geen enkele tent open heeft.
krekwakwol

Dat kunnen wij voor nood ook wel, maar een kop thee zetten noem ik ook geen koken.
Groet, Arnold
T5 2.5 TDI LWB 2008
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

krekwakwol schreef: ma jul 19, 2021 10:50 Dat kunnen wij voor nood ook wel, maar een kop thee zetten noem ik ook geen koken.
nee, dat klopt, dat noem je waterkoken.. :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
krekwakwol

Wij warmen het op tot 99 graden :knipoog
Groet, Arnold
T5 2.5 TDI LWB 2008
Plaats reactie