Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dashboard problemen na contactblokje vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
dogma
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:41

dashboard problemen na contactblokje vervangen

Bericht door dogma »

Hallo,

Had recent steeds meer kuren tijdens het starten van m´n T4, na het lezen van enkele items op dit forum heb ik vorige week het contactblokje eruit gehaald, uit elkaar gehaald, weer in elkaar gezet (niet helemaal goed vrees ik), weer geinstalleerd en inderdaad niet helemaal goed in elkaar gezet, want bus gaf geen kik meer.

Dus volgende dag nieuw blokje gekocht en bus start weer als een zonnetje.
Echter nu gebeurt het volgende: bij het starten hoor ik een zacht ratelend geluid (alsof m´n tellers mechanisch resetten) en vervolgens verschijnt op m´n digitale display m´n normale kilometerstand echter staan zowel de klok als de dagteller op 0000. Tijdens het rijden tellen beide tellers normaal minuten alsmede kilometers, maar bij een stop en vervolgens weer starten staan ze beiden weer op nul.
Niet een heel groot issue, ben al lang blij dat bus vlekkeloos start en ik geen nieuw starmotor moest aanschaffen, maar ben toch benieuwd wat het zou kunnen zijn.
Tips? Misschien tijdens het proberen met het ´verkeerd in elkaar gezette blokje´ iets kapot gegaan?
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2732
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: dashboard problemen na contactblokje vervangen

Bericht door Erdem50 »

Mijn ervaring, bij een VW Polo is dat het wel eens een defect zekeringetje kan zijn. Helaas bij de T4 weet ik het niet maar met een spanningsmeter alle zekeringen doormeten kan je ze binnen een minuut controleren.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33935
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dashboard problemen na contactblokje vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Als je start met deur open en binnen verlichting aan,
wordt dan de binnen verlichting ineens heel veel zwakker?

Accu kan op laatste benen lopen
maar ook startmotor (start relais).

Kijk eens hoeveel je spanning in elkaar klapt tijdens een startpoging.
De symptomen die jij beschrijft kunnen gebeuren bij een spanning lager als 10,5V.

Ik zou eerst eens goed de massapunten zuiver maken in de motorruimte en de accupool klemmen even opzuiveren.

Groeten Peter
dogma
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:41

Re: dashboard problemen na contactblokje vervangen

Bericht door dogma »

binnenverlichting doet het niet (lampje boven stuur), niet in beide posities. Bij motor starten gaat t lampje branden (als het in permanente staat staat). In deur open stand doet het het niet bij motor uit en ook niet bij motor aan.

Vrees dat er iets is doorgebrand tijdens het proberen met het niet goed in elkaar gezette blokje.
Alle zekeringen links van het stuur zijn nog in orde.

UPDATE: zojuist ook ontdekt dat er iets is veranderd met de radio.
Voor het vervangen van het contactblokje: radio moest handmatig aan en uit geschakeld worden en ging niet uit als contactsleutel werd verwijderd.
NU: radio gaat automatisch uit met het verwijderen van de sleutel, zenders worden niet onthouden door radio..
Plaats reactie