T4-Rider schreef:Ik weet niet of ik vanmiddag het goede heb gedaan, maar het werkte wel:
Vanmorgen startte de auto nog prima, maar toen 'ie een tijd in de volle zon had gestaan niet meer.
Ik heb toen mijn startkabel aangesloten op de moer van de startmotor, en het andere eind op de plus-pool van de accu. Daarna gestart, en meteen deed 'ie 't. Later op de middag overigens ook zonder deze startkabel.
Ook had 'n vriend nog even de spanning tijdens het sleutel-omdraai-starten gemeten tussen min-pool en stekkertje van de startmotor: ±11 volt.
Kan hier de conclusie uit worden getrokken dat de startmotor inderdaad nog goed functioneert, en het iets anders is? (contactblokje?)
Op dat moment wel en 11 volt is goed mogelijk als op dat moment de startmotor in werking is dus alles voor de startmotor werkt op dat moment ook goed.
Wat je gedaan hebt is de hoofdstroom rechtstreeks aan de accu verbonden dan kun je zeggen dat de koolborstels en motoranker hun werk doen.
Maar je hebt nog niet uitgesloten of de bendixspoel aantrekt en het hoofdstroomcontact in de bendixspoel sluit.
Op het moment dat hij het weer laat afweten gelijk testje met draadje op bendixspoel ampstekkertje.
Hoor je een klik....dan moet daarna gelijk de startmotor gaan draaien.
Dan weet je zeker dat dit goed is.
Hoor je een klik...en de startmotor draait niet ..... dan sluit het hoofdstroomcontact in de bendixspoel niet.
groeten Wim