Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vakantie T4 Alle lampjes op dashboard branden

vragen over de T4
Plaats reactie
jheisterkamp
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 okt 2007, 21:06

Vakantie T4 Alle lampjes op dashboard branden

Bericht door jheisterkamp »

Goedemorgen Allemaal....

Gisteren na een rit van ruim 2300 km aangekomen in Calabrie...

De T4 is een heerlijke reisauto gebleken met enige voors en tegens. Wat wel super is is de sterke motor. 151 pk onderweg en een gemiddeld verbruik van 1op13.5 bij een snelheid van rond de 135 is super....

Wat mij wel opviel gisteren en toen kreeg ik het toch even spaans ( of Italiaans) benauwd was dat onderweg plots alle lampjes op mijn dashboard begonnen te branden en weer uit. Nu moet ik zeggen dat de wegen in zuid Italie erg slecht zijn. de overgang van het ene wegdek naar het andere gaat gepaard met enorme kuilen en stoten, zo erg zelfs af en toe dat ik mijn stuurhuis hoorde kraken....

Ook als ik op de cruise reed viel af en toe de snelheid terug.. in een tijdsbestek van 1 seconde om hem daarna meteen weer op te pakken.

Of dat was om te corrigeren weet ik niet want met meer dan 5% naar beneden kon de cruise de auto ook niet meer op snelheid houden, met andere woorden hij gaat steeds harder rijden....

Wie kan mij een beetje op gang helpen. Ik had ook al eens eenstoring gehad met de sleutel, en verlichting in de auto die onder het rijden spontaan aan ging... al ik mijn deuren hard en goed dicht doe is dat over...

Nu denk ik zelf dat ik ergens een klein beginnend breukje heb in een kabelboom wat door het stoten van de weg geactiveerd werd..

Kan ik dat ergens tjekken..?

Alle tips zijn welkom, ik heb tijd genoeg om het uit te vogelen... Over 2 weken haken we de caravan aan en gaan we richting boven... Overigens had ik de caravan op de heenreis niet bij me...

Thanks for so long...
Altijd op zoek naar een andere bus
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vakantie T4 Alle lampjes op dashboard branden

Bericht door matje86 »

ff een paar keer met je hand de kabelboom bij beide deuren heen en weer halen, dan merk je het vanzelf :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33935
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vakantie T4 Alle lampjes op dashboard branden

Bericht door Multivan Generation »

jheisterkamp schreef:Wat mij wel opviel gisteren en toen kreeg ik het toch even spaans ( of Italiaans) benauwd was dat onderweg plots alle lampjes op mijn dashboard begonnen te branden en weer uit. Nu moet ik zeggen dat de wegen in zuid Italie erg slecht zijn. de overgang van het ene wegdek naar het andere gaat gepaard met enorme kuilen en stoten, zo erg zelfs af en toe dat ik mijn stuurhuis hoorde kraken....

Ook als ik op de cruise reed viel af en toe de snelheid terug.. in een tijdsbestek van 1 seconde om hem daarna meteen weer op te pakken.

Wie kan mij een beetje op gang helpen. Ik had ook al eens eenstoring gehad met de sleutel, en verlichting in de auto die onder het rijden spontaan aan ging...

Nu denk ik zelf dat ik ergens een klein beginnend breukje heb in een kabelboom wat door het stoten van de weg geactiveerd werd..

Kan ik dat ergens tjekken..?

Alle tips zijn welkom, ik heb tijd genoeg om het uit te vogelen... Over 2 weken haken we de caravan aan en gaan we richting boven... Overigens had ik de caravan op de heenreis niet bij me...

Thanks for so long...
Ik zou eerst eens kijken naar de massa,
alle verbindingen op de massakrans aan de rechterzijde van de zekeringenkast eens nalopen.
Ook de accupolen eens controleren, en de kabel vanaf de accu naar benden richting V-bak zuiver maken.
Ook valt nog te denken om gezien de leeftijd het contactblokje wat zich onder het contactslot bevind, en een overgang is van mechanisch (slot) naar elektrisch, te vervangen.

Eventueel de 2 stekkers achterop de teller unit eens goed aandrukken.

Voor je cruisecontrol komt het heel vaak voor dat er een pedaalsensor niet lekker meer werkt.
Er zit er eentje boven het koppelingspedaal, en 1 vierpolige of 2x 2-polige (een zwarte en een blauwe) boven het rempedaal.
Lukraak vervangen zou ik even niet doen..

Groeten en goede terugreis :knipoog

Peter
Plaats reactie