Gisteren op de terugweg vanuit Oostenrijk zijn we bij
Squergo langsgeweest. Leuk om even te kijken!

- Squergo
Het was ook niet zonder reden, want tijdens de vakantie voelden we allebei onze heupen op een dwarslat drukken. Ondanks de combinatie van
Squergo bodem en matras dus nog niet echt comfortabel. Even contact opgenomen en ze wilden op onze terugweg wel even kijken.
Daar aangekomen kennisgemaakt met Gregor, die samen met Bodo de zaak runt. Ze komen uit de wereld van de normale bedbodems, maar Bodo heeft ook een California dus 1+1 was 2!
Het idee is dat de veerschotels de contouren van het lichaam volgen, en een relatief zacht matras zorgt voor comfort. De geringe hoogte is hierbij de uitdaging. Ze hebben geprobeerd een oplossing te vinden die werkt voor het grootste deel van de klanten, maar er zijn altijd uitzonderingen (zoals wij dus

).
Indrukwekkend om te zien hoeveel verschillende schotels ze al gemaakt hebben!

- Check de tafel
Van beide versies - zij/rug, die wij hebben, en standaard- was een testopstelling aanwezig, waar we konden proefliggen. Het was duidelijk te zien dat onze heup door de veerschotels zakte en rustte op de dwarslat. Rond deze plaats heeft Gregor ons een aantal verschillende schotels laten proberen, hoger en ook harder. Dat lag al een stuk beter, voor mij dan. Voor mijn vrouw was het nog niet perfect, maar misschien wel het best haalbare gezien de geringe hoogte die er beschikbaar is in een Californiadak.

- Testbed
Op onze vraag of een ander matras, met bijvoorbeeld een zachte toplaag en een hardere onderlaag, zou helpen voor mijn vrouw, gaf Gregor aan dat ze daar naar aan het kijken zijn.
We hebben voor nu een aantal andere veerschotels meegekregen om uit te proberen, en te kijken of het dak dan nog dicht kan. Ze horen graag van ons hoe het gaat bevallen, en dat gaan we zeker nog even doen!