Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hij is er, mijn T5,5 ! Nieuwe foto's pag. 4

vragen over de T5
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Hij is er, mijn T5,5 ! Nieuwe foto's pag. 4

Bericht door rene930 »

Na ruim 7 jaar in mijn trouwe T4 gereden te hebben werd het tijd voor iets anders.
Op de radio hoorde ik de reclame van de vriendenprijs weken en dacht, laat ik eens gaan informeren.

Ik kreeg bij de VW garage in Oirschot nog een hele nette prijs terug voor mijn T4 dus heb daar de T5 GP besteld.
Het is een 84 pk 2.0 TDI geworden in de kleur wit met een edition en een executive plus pakket.
Verder heb ik er een rokers pakket, een mobiele prullenbak, een bandenspanning indicator en vloerbedekking bij besteld vanuit de fabriek.

Mijn oude T4, de beste, mooiste en fijnste bedrijfswagen die ik ooit gereden heb :yes (tot nu toe dan)

Afbeelding

De nieuwe, hij is vlak voor kerst binnengekomen en wordt nu klaar gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt een Bilstein schroefset op, led dagrij verlichting en nog wat andere leuke opties.
Ook wordt er nog het een en ander zwart gespoten en komt er nog wat belettering op de auto, hiervan zal ik foto's plaatsen als hij geleverd is.

Er ligt al een set 20 inch velgen klaar voor de zomer, op de 16 inch velgen komen winterbanden.
Ik denk dat ik de zomerwielen toch maar vast monteer om te kijken hoe het staat, de winter is toch nog niet begonnen :winter

Na de levering moeten er nog wat dingen aan gedaan worden maar dat post ik wel als het zover is :knipoog
Laatst gewijzigd door rene930 op 27 jan 2012, 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
T5 GP Multivan Edition 25
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door Egbert&Manon »

Mooi hoor......en dat allemaal in crisistijd. :toppie


Maarreh, wat houdt zo'n rokerspakket in?
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door Henk250 »

Mooi hoor.Altijd fijn een nieuwe auto.
Prima service daar in Oirschot,heb er mijn T5 ook vandaan,nieuw geleverd.

:yes
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door rene930 »

Yep, ook in crisistijden hebben mensen elektriciens nodig gelukkig.
Een rokerspakket houd in een asbak en een cigarettenaansteker, ik ben een tijdje terug gestopt met roken maar
vond toch dat dat in een auto hoort te zitten en voor 25 euro hoef je het niet te laten.

Ben er ook erg blij mee, is mijn eerste nieuwe auto.
De service in Oirschot is zeker goed, kom er al 7 jaar.
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door JP »

rene930 schreef: Een rokerspakket houd in een asbak en een cigarettenaansteker, ik ben een tijdje terug gestopt met roken maar
vond toch dat dat in een auto hoort te zitten en voor 25 euro hoef je het niet te laten.
Belangrijker vond ik dat er dan 2 bekerhouders in zitten ipv 1:-)

Mooie bus trouwens!

De mijne word week 4 gebouwd :jumpklap
Zal tzt wat mooie plaatjes posten.
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door rene930 »

Wat voor een heb jij besteld jp ?

Ik wist niet dat er een 2e bekerhouder bij het rokerspakket zit ?
Niet dat ik em ooit nodig heb, bijrijdersstoel gaat er uit voor de bijtelling.
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door JP »

rene930 schreef:Wat voor een heb jij besteld jp ?
De mijne word een 140PK DSG H1L2 in Darkwood,
Dubbel cabine De Luxe van Snoeks
Achterdeurtjes
Edition pakket
Executive plus pakket
Elektrisch pakket 3
Stoelverwarming
PDC voor en achter
Vloerbedekking in cabine
Bandenspanningindicator
Bi-Xenon :love
Schuifruitjes achterin
Schuif/kantel dak
Leren bekleding
Rokers pakketje
Extra isolatie pakketje van Snoeks voor in laadruimte
Extra koelvloeistof verwarmer
Trekhaak
LM velgen 16" Cartagena (komt voorlopig ook niets groters onder, nu heb ik de 17"en ik vind die banden gewoonweg veel te duur :nuts)

Al met al redelijk compleet :yes

Ik kom nu uit een T5 86pk dus de 140 paardjes zullen een wereld van verschil worden, de DSG zal dit gevoel alleen maar versterken
Ben dus erg benieuwd

Eind Februari zal hij geleverd gaan worden, kan niet wachten :gekte
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door mcs »

Ik zie in de lijst van JP dat er een trekhaak in combinatie met achterdeurtjes besteld is.
net zoals ik ook heb, te zien op de foto in mijn bericht "hij is er" nu ben ik deze week tot de ontdekking gekomen dat de deuren tegen de aanhangerkoppeling komen, als er een aanhanger op de kogel zit, dus niet open kunnen.
nu blijkt dat mijn dealer een trekhaak van bosal gemonteerd heeft?? die dus €125,=ex kost op internet en een originele VW westfalia € 600,= ex en die kogel zit ook nog 3 cm hoger.
dus ben ik woensdag bij de dealer geweest , en vandaag is de trekhaak geruild voor een originele VW, die dus 3cm lager is en geen probleem met de deuren geeft.

GP, let dus op wat ze eronder zetten. of waarschuw je dealer van te voren, een trekhaak wordt toch altijd bij de dealer gemonteerd

Ik heb trouwens ongeveer dezelfde pakketen , executive plus, editon,electrisch pakket 3, leer, 140pk handbak,
ik laat ook de 16" cartagena,s erop geen gedoe met stoepranden en lekker comfortabel rijgedrag.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door JP »

mcs schreef:Ik zie in de lijst van JP dat er een trekhaak in combinatie met achterdeurtjes besteld is.
net zoals ik ook heb, te zien op de foto in mijn bericht "hij is er" nu ben ik deze week tot de ontdekking gekomen dat de deuren tegen de aanhangerkoppeling komen, als er een aanhanger op de kogel zit, dus niet open kunnen.
nu blijkt dat mijn dealer een trekhaak van bosal gemonteerd heeft?? die dus €125,=ex kost op internet en een originele VW westfalia € 600,= ex en die kogel zit ook nog 3 cm hoger.
dus ben ik woensdag bij de dealer geweest , en vandaag is de trekhaak geruild voor een originele VW, die dus 3cm lager is en geen probleem met de deuren geeft.

GP, let dus op wat ze eronder zetten. of waarschuw je dealer van te voren, een trekhaak wordt toch altijd bij de dealer gemonteerd

Ik heb trouwens ongeveer dezelfde pakketen , executive plus, editon,electrisch pakket 3, leer, 140pk handbak,
ik laat ook de 16" cartagena,s erop geen gedoe met stoepranden en lekker comfortabel rijgedrag.
Ahah goede tip van de trekhaak
Mijn huidige T5 trekhaak en deurtjes geeft geen problemen, maar goed om hier rekening mee te houden.
Thanx
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door rene930 »

Is een hele complete bus jp.
Ik heb eigenlijk een beetje spijt dat ik er geen xenon bijgepakt heb.
Achteraf inbouwen blijkt een lastig iets :bonk

Kun je me vertellen wat dat extra isolatie pakket inhoud voor de laadruimte ?
Ik zat er zelf ook al aan te denken om de zijwanden te isoleren tegen het rijgeluid.
T5 GP Multivan Edition 25
allen
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jan 2012, 11:12

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door allen »

rene930 schreef:Na ruim 7 jaar in mijn trouwe T4 gereden te hebben werd het tijd voor iets anders.
Op de radio hoorde ik de reclame van de vriendenprijs weken en dacht, laat ik eens gaan informeren.

Ik kreeg bij de VW garage in Oirschot nog een hele nette prijs terug voor mijn T4 dus heb daar de T5 GP besteld.
Het is een 84 pk 2.0 TDI geworden in de kleur wit met een edition en een executive plus pakket.
Verder heb ik er een rokers pakket, een mobiele prullenbak, een bandenspanning indicator en vloerbedekking bij besteld vanuit de fabriek.
Misschien een rare vraag voor een eerste post, maar ik heb me rot gezocht naar een foto op internet, na deze post. Waar zit die vuilnisbak en heb jij er dan een foto van? :lach
Heb zelf op de valreep besloten om serieus een T5 te overwegen. Was dus 30 proefrijden en 31 december tekenen. Die vuilnisbak heeft niemand me op gewezen (begrijpelijk).
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door mcs »

Misschien een rare vraag voor een eerste post, maar ik heb me rot gezocht naar een foto op internet, na deze post. Waar zit die vuilnisbak en heb jij er dan een foto van? :lach
Heb zelf op de valreep besloten om serieus een T5 te overwegen. Was dus 30 proefrijden en 31 december tekenen. Die vuilnisbak heeft niemand me op gewezen (begrijpelijk).[/quote]

Deze vuilnisbak zit in de portierbak ( Los ) staat ook in de prijslijst blz 14 bij opbergvakken cabine, mobiele prullenbak QE1 € 25,= ex

op de duitse vw site is er een configurator voor de transporter , volgens mij kun je hem daar ook zien, ik weet het niet zeker,

Gr, John
mulrivan-edition
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door mulrivan-edition »

vanmiddag mijn Multivan 25 Edition opgehaald bij de dealer.
Hoorde daar al weer verhalen van bussen in september 2011 besteld met DSG die gepland stonden voor levering week 5.
Nadere info over levering is alweer verschoven naar week 8........en dan alleen nog maar de info :bonk
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door JP »

rene930 schreef:Is een hele complete bus jp.
Ik heb eigenlijk een beetje spijt dat ik er geen xenon bijgepakt heb.
Achteraf inbouwen blijkt een lastig iets :bonk

Kun je me vertellen wat dat extra isolatie pakket inhoud voor de laadruimte ?
Ik zat er zelf ook al aan te denken om de zijwanden te isoleren tegen het rijgeluid.
Yep Xenon heb ik ook later bijbesteld, achteraf inbouwen lijkt een ware ramp te zijn, daarnaast vind ik het "origineel" van VW op het moment ook het mooiste. Het achteraf inbouwen van de originele units kost meer dan af fabriek mee bestellen :politie

Het isolatie pakket weet ik eerlijk gezegd niet wat het inhoud :bonk
Is een optie die door mij zelf in het leven geroepen lijkt te zijn bij Snoeks:-)
Ik heb hierom gevraagd en het was mogelijk, de daadwerkelijke uitvoering is nog afwachten.
Het verzoek is om isolatie te plaatsen tussen bus en binnenbekleding van de laadruimte.
Maar voor 225,- op het totaal de kosten waard om het gewoon mee te bestellen.

Kan nog steeds niet wachten :ikrij
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Hij is er bijna, mijn T5,5

Bericht door JP »

mulrivan-edition schreef:vanmiddag mijn Multivan 25 Edition opgehaald bij de dealer.
Hoorde daar al weer verhalen van bussen in september 2011 besteld met DSG die gepland stonden voor levering week 5.
Nadere info over levering is alweer verschoven naar week 8........en dan alleen nog maar de info :bonk
De leverproblemen zijn bij mij ook bijzonder groot geweest.
In Mei de bus besteld en helaas is daarbij een verkeerde optie geleverd en daarom de bus afgekeurd
Direct een nieuwe besteld en toen de upgrade gemaakt naar DSG, financieel was dat door de latere levering en ander ontwikkelingen mogelijk.
In Augustus opnieuw besteld en in eerste leverdatum was vrij snel maar toen begonnen de problemen
Navigatie RNS315 niet leverbaar
Toen DSG niet leverbaar.
Productie uitgesteld tot week 15 :ie
Door het probleem met de eerste auto heeft mijn Dealer (Maas, Nieuwkoop :yes Super werk!) er alles aan gedaan om mijn auto met voorrang te laten produceren en dat heeft er nu toe geleid dat hij week 4 gebouwd gaat worden :yes
Lang gewacht, toch gekregen zullen we straks maar denken :jumpklap

@mulrivan-edition, Post eens wat leuke foto's van je Multi :love
Plaats reactie