Vandaag het element verwisseld, ging prima. Timmy: op verzoek voor jou (en anderen) hier wat foto's. Ik dacht er aps aan toen we begonnen met inbouwen dus heb de foto's tijdens montage gemaakt.
Het nieuwe element was redelijk anders dan de oude. We hebben de vlotter stang gebogen zodat min stand bij beide hetzelfde was.
hier gaat ie in het gat, een had houdt de slangen opzij, de andere voert het element in
slangen aansluiten, ze hebben een kleurcodering, blauw is aanvoer zwart afvoer (of was t net andersom?) let daar iig even op bij loshalen vd slangen. er staan pijltjes met de stroomrichting op het deksel van het element (niet te zien op de foto)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
brandstoftoevoer 2,4D motor uit '91
Re: brandstoftoevoer 2,4D motor uit '91
Handrem terug zetten. Slechte foto, maar je ziet net dat de pin van de handrem kabel richting de behuising er uit moet en dat dat eigenlijk niet past.. als hij tegen de plaat loopt is er nog te weinig ruitme om de kabel eruit te krijgen. Beetje openwippen en het gaat. Bij montage zelfde verhaal
Handrem weer op zijn plek, kabel vast, stroomdraadjes ook. De achterste 2 gaten zijn slopgaten. Montagevolgorde is dus het handigst: voorste eerst, achterste 2 daarna
Re: brandstoftoevoer 2,4D motor uit '91
Wat terugplaasten bekleding lastig maakte is dat het tapijt van de California veel dikker is en dat er een bodemplaat in zit, waar dat tapijt helemaal onder moet. Gelukig had mijn klusmaatje daar een handig setje gereedschap voor. We zijn begonnen aan de kant van de bestuurder, en hebben met die dingen de vloerplaat omhoog gehouden/wrongen zodat de andere dan het tapijt eronder kon duwen. Ging best.
uiteindelijk de uitblaasopeningen weer terug plaatsen, die klikken aan de achterkant
Re: brandstoftoevoer 2,4D motor uit '91
En nog een overzichtsfotootje voor de lol, best wel lekekr werken zo met de stoelen er uit.
Voordat het hele tapijt er in ging trouwens wel eerst gestart en laten draaien om te zien of alles goed zat, en om gelijk te kijken of onze hele grove vlotterafstelling een beetje klopte.
Re: brandstoftoevoer 2,4D motor uit '91
Thanks en compliment voor het werk!
Stevig klusje zo te zien..
Komt op mijn to do lijst bij preventief onderhoud..
Stevig klusje zo te zien..
Komt op mijn to do lijst bij preventief onderhoud..
Re: brandstoftoevoer 2,4D motor uit '91
Grote vraag, heb je een scheurtje of iets anders kunnen vinden zodat je ook zeker weet dat dat het euvel was?
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: brandstoftoevoer 2,4D motor uit '91
Dat vroeg ik mij ook af..Sjoerds schreef: 09 dec 2019, 08:42 Grote vraag, heb je een scheurtje of iets anders kunnen vinden zodat je ook zeker weet dat dat het euvel was?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: brandstoftoevoer 2,4D motor uit '91
Timmy:
Het valt eigenlijk wel mee. Ziet er al snel dramatisch uit, met de stoelen en t tapijt los. Stoelen zijn maar 2x4 boutjes, is zo gebeurd. Dnek dta het tapijt los en (netjes) vast het meeste werk is eerlijk gezegd... We waren met zijn 2-en nog geen 2 uur kwijt voor het totale werk, en das inclusief van de gelegenheid gebruik maken en alle plekken die je normaal niet ziet of niet bereikt zuigen en schoonmaken.
Sjoerd, Peter:
Goede vraag! Ik zag wel verouders kunststof en speling waar ik niet zeker wist of het moest, maar ik ben er niet 100% zeker van dat ik echt "het lek" heb kunnen aanwijzen. Gok dat het ook heeeeel klein kan zijn omdat het zich pas na een paar dagen stilstand liet zien. De tank begint wat leger te worden, grote test wordt als ik hem onder de helft ga rijden...
Het valt eigenlijk wel mee. Ziet er al snel dramatisch uit, met de stoelen en t tapijt los. Stoelen zijn maar 2x4 boutjes, is zo gebeurd. Dnek dta het tapijt los en (netjes) vast het meeste werk is eerlijk gezegd... We waren met zijn 2-en nog geen 2 uur kwijt voor het totale werk, en das inclusief van de gelegenheid gebruik maken en alle plekken die je normaal niet ziet of niet bereikt zuigen en schoonmaken.
Sjoerd, Peter:
Goede vraag! Ik zag wel verouders kunststof en speling waar ik niet zeker wist of het moest, maar ik ben er niet 100% zeker van dat ik echt "het lek" heb kunnen aanwijzen. Gok dat het ook heeeeel klein kan zijn omdat het zich pas na een paar dagen stilstand liet zien. De tank begint wat leger te worden, grote test wordt als ik hem onder de helft ga rijden...