Allereerst iedereen de beste wensen voor 2009.
14 mnd geleden nieuwe koppeling en drukgroep laten plaatsen bij Vw dealer.
Onder garantie want 6 mnd daarvoor ook al alles vernieuwd.
Nu slipt hij weer door en schiet bij 2000 rpm ongeveer 500 toeren door naar 2500 en dan weer terug. Het is niet de toerenteller want ik hoor de motor ook in toerental stijgen.
Bij gas los laten en dan weer vol gas klinkt er een flinke bonk in het vooronder.
motorsteunen en aandrijfassen ook vervangen vorig jaar.
Ra,ra.
(Berry/Rene had jij ook deze klachten?)
Waarschijnlijk zit er nog garantie op de onderdelen.Al vanaf begin verwisselen koppeling had ik al last van trilling op de vloer bij de versnellingspook.
gr
Mark
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vraagje koppelling (berrie en rene)
Re: vraagje koppelling (berrie en rene)
Mark wat voor een t-4 is het ??? en het bouwjaar ????
Als het een 88 pk-er is , is het de koppeling . Dan moet er een gemodificeerde koppeling geplaatst worden .
Als het een 88 pk-er is , is het de koppeling . Dan moet er een gemodificeerde koppeling geplaatst worden .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- Pascal-141
Is alleen de koppeling/drukgroep veranderd ? Of is het 2-massavliegwiel ook veranderd? Is de krukasdichting vervangen wanneer de koppeling werd vervangen ?
2-massavliegwiel zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn van het kloppen , maar niet van het doorslippen. Het doorslippen zou als oorzaak ook een lekkende krukasdichting kunnen hebben.
2-massavliegwiel zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn van het kloppen , maar niet van het doorslippen. Het doorslippen zou als oorzaak ook een lekkende krukasdichting kunnen hebben.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Het bonken in het vooronder is idd het twee massa vliegwiel, kan zijn dat ie te veel ruimte op de veren heeft of zwaar vedraaid ten opzichte van elkaar. Slippen van de koppeling zoals je beschrijft ( toenemen toerental zonder dat de auto in snelheid toeneemt) kan alleen maar koppelingsplaat zijn. Zou in ieder geval teruggaan naar diegene die de delen vervangen heeft en de klacht door hun laten herstellen. Als idd het tmvw ook vervangen is, deze ook meteen laten vervangen.
Bonken kan trouwens ook veroorzaakt worden door een kromme koppelingsplaat, maar of ie dan ook gaat slippen e.d. weet ik niet, zou natuurlijk altijd kunnen.
René
Bonken kan trouwens ook veroorzaakt worden door een kromme koppelingsplaat, maar of ie dan ook gaat slippen e.d. weet ik niet, zou natuurlijk altijd kunnen.
René
koos,
2.5 tdi intercooler van 1999.
Pascal,
koppellingsplaten en druklager en 2 massavliegwiel vervangen. Krukaskeerring niet,heb ik destijds wel vermeld om naar te kijken.
Het lijkt erop dat de platen vet zijn omdat hij na enige tijd kuren begint te vertonen.
Na even een paar keer geslipt te hebben doet hij dit niet meer.
Als ik dan een tijdje gereden heb heeft hij weer hetzelfde, alsof er weer olie of vet op de platen zit.
Nu ongeveer 20000km gereden met de nieuwe set.
Rene,
wanneer de koppelling slipt voel ik het bonken ook in het stuur.
mvg
Mark
2.5 tdi intercooler van 1999.
Pascal,
koppellingsplaten en druklager en 2 massavliegwiel vervangen. Krukaskeerring niet,heb ik destijds wel vermeld om naar te kijken.
Het lijkt erop dat de platen vet zijn omdat hij na enige tijd kuren begint te vertonen.
Na even een paar keer geslipt te hebben doet hij dit niet meer.
Als ik dan een tijdje gereden heb heeft hij weer hetzelfde, alsof er weer olie of vet op de platen zit.
Nu ongeveer 20000km gereden met de nieuwe set.
Rene,
wanneer de koppelling slipt voel ik het bonken ook in het stuur.
mvg
Mark
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Bonken voel je eigenlijk wel in de gehele auto, maar is bij mij begonnen met lichte trillingen in het chassis, werd ( af en toe) wel steeds erger. Om te voorkomen dat er ook schade aan de bak zou kunnen ontstaan meteen alles maar vervangen.
René
René