Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koppel en PK verlies......wat is er ad hand ???

vragen over de T4
Gebruikersavatar
HarryF
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 nov 2008, 15:46
Locatie: Enschede

Re: koppel en PK verlies......wat is er ad hand ???

Bericht door HarryF »

Heb je de Kat er nog onder zitten? Begon bij mij met een rammelende uitlaat en vrij plotseling vermogenverlies... de kat (inhoud) lag er dwars in en versperde de uitlaatgassen.
Dit even als een extra aandachtspunt. Is laatst ook al eens in dit forum aan de orde geweest, je zoekt je rot en het blijkt dan een simpel dwarsliggertje te zijn.

Succes

En... oh ja, allemaal nog heel veel goede wensen en rijplezier :werkaanT4 voor/in 2009 :ikrij
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: koppel en PK verlies......wat is er ad hand ???

Bericht door René »

Vanaf je schutboard lopen er diverse slangen her en der naartoe, je kunt ze natuurlijk ook gewoon preventief vervangen.
Ook vanaf je vacuum leiding loopt er 1 naar je schutboard, even alle slangen nalopen met draaiende motor, misschien kun je boven het lawaai van de motor nog iets waarnemen aan gesis ( onderdruk)

René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: koppel en PK verlies......wat is er ad hand ???

Bericht door Roger B. (11)61 »

Als het bij plankgas is, zou het dan niet ook de gaspedaalsensor kunnen zijn??

uitlezen van foutcodes kan je een berg tijd besparen hoor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
hein uut mooi drenthe
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:22
Locatie: mooi drenthe

Re: koppel en PK verlies......wat is er ad hand ???

Bericht door hein uut mooi drenthe »

Wij hebben bij mijn vorige werkgever ook zoiets gehad, van alles vervangen en bleek uiteindelijk een verstopte katalysator te zijn, wat HarryF ook al aangaf.
Weet niet of je nog met een katalysator rondrijd maar is wel een optie die simpel op te lossen is.
De rooie is verkocht.
En inmiddels weer een andere rooie :driveT4
En nu weer een rooie :driveT5
En nu een blauwe :T5cruisin
Gebruikersavatar
Bazaki Gerjan 613
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:24
Locatie: Klijndijk

Re: koppel en PK verlies......wat is er ad hand ???

Bericht door Bazaki Gerjan 613 »

Ik heb de katalysator er nog onder, maar hoor geen rommelend geluid of iets dergelijks.
Dan toch maar eens aan de VAG computer gooien.
Heb ook nog geen los of lekkend slangetje kunnen vinden......
Zal de oplossing wel even melden hier, iedereen alvast bedankt voor het meedenken..... :T44EVER
:T44EVER ---> :T54LIFE
VW T4 Caravelle, 1999, 2,5 TDI, 102 pk ---> VW T5 Caravelle 2005, 2,5 TDI, 130 pk
:campingT4 ---> :T5cruisin
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: koppel en PK verlies......wat is er ad hand ???

Bericht door Multivan Generation »

een eventuele obstructie in de uitlaatlijn,
hoeft niet alleen in de katalysator plaats te vinden,
maar kan ook in de middendemper en de einddemper zitten.

Je kunt hier bedacht op zijn,
als de waarden die de LMM moet geven wat trager geleverd worden.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Bazaki Gerjan 613
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:24
Locatie: Klijndijk

Re: koppel en PK verlies......wat is er ad hand ???

Bericht door Bazaki Gerjan 613 »

Vandaag naar de VW-dealer geweest, aan de VAG computer.......
Er zaten 2 storingen in :
1 - omdat ik de luchtmassameter had ontkoppeld = gereset
2 - en een bepaalde overdruk bij luchtinlaat, waardoor hij hem in de noodloop zou doen om de turbo te beschermen = gereset

Rijd nu weer als vanouds, even in de gaten houden.

Monteur heb effe gereden, met mij erbij in en was niks meer te merken van het euvel.

Groeten, een tevreden T4-driver :driveT4 :yes :jumpklap
:T44EVER ---> :T54LIFE
VW T4 Caravelle, 1999, 2,5 TDI, 102 pk ---> VW T5 Caravelle 2005, 2,5 TDI, 130 pk
:campingT4 ---> :T5cruisin
Plaats reactie