Heb je de Kat er nog onder zitten? Begon bij mij met een rammelende uitlaat en vrij plotseling vermogenverlies... de kat (inhoud) lag er dwars in en versperde de uitlaatgassen.
Dit even als een extra aandachtspunt. Is laatst ook al eens in dit forum aan de orde geweest, je zoekt je rot en het blijkt dan een simpel dwarsliggertje te zijn.
Succes
En... oh ja, allemaal nog heel veel goede wensen en rijplezier voor/in 2009
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
Vanaf je schutboard lopen er diverse slangen her en der naartoe, je kunt ze natuurlijk ook gewoon preventief vervangen.
Ook vanaf je vacuum leiding loopt er 1 naar je schutboard, even alle slangen nalopen met draaiende motor, misschien kun je boven het lawaai van de motor nog iets waarnemen aan gesis ( onderdruk)
Wij hebben bij mijn vorige werkgever ook zoiets gehad, van alles vervangen en bleek uiteindelijk een verstopte katalysator te zijn, wat HarryF ook al aangaf.
Weet niet of je nog met een katalysator rondrijd maar is wel een optie die simpel op te lossen is.
De rooie is verkocht.
En inmiddels weer een andere rooie
En nu weer een rooie
En nu een blauwe
Ik heb de katalysator er nog onder, maar hoor geen rommelend geluid of iets dergelijks.
Dan toch maar eens aan de VAG computer gooien.
Heb ook nog geen los of lekkend slangetje kunnen vinden......
Zal de oplossing wel even melden hier, iedereen alvast bedankt voor het meedenken.....
een eventuele obstructie in de uitlaatlijn,
hoeft niet alleen in de katalysator plaats te vinden,
maar kan ook in de middendemper en de einddemper zitten.
Je kunt hier bedacht op zijn,
als de waarden die de LMM moet geven wat trager geleverd worden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Vandaag naar de VW-dealer geweest, aan de VAG computer.......
Er zaten 2 storingen in :
1 - omdat ik de luchtmassameter had ontkoppeld = gereset
2 - en een bepaalde overdruk bij luchtinlaat, waardoor hij hem in de noodloop zou doen om de turbo te beschermen = gereset
Rijd nu weer als vanouds, even in de gaten houden.
Monteur heb effe gereden, met mij erbij in en was niks meer te merken van het euvel.