Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
CV bedienen met extra schakelaar
CV bedienen met extra schakelaar
Hallo medeforummers,
Na inbraak in mijn laadruimte wil ik hier toch definitief een einde aan maken, Ik wil mijn deurknopjes in gaan korten zodat deze geheel verzonken zijn wanneer de auto op slot staat, een raam ingooien betekend dan niet automatisch dat de CV te bedienen is. Nadeel; wanneer je onder per ongeluk het knopje indrukt je deze zelf ook niet meer kan ontgrendelen. Wanneer de motor draait is de open en dicht knop op de AB ook niet meer te gebruiken.
Wat ik wil:
Een apparte (puls)schakelaar inbouwen waarmee ik de CV kan openen, uiteraard wordt deze geschakeld via het contact zodat deze schakelaar niet zonder contact sleutel te bedienen is.
Mijn vragen:
Is er iemand die dit al gedaan heeft?
Is er iemand die ook de knopjes ingekort heeft of andere knopjes (deurslot stiften) gebruikt heeft?
Welke draad van de CV moet ik een open puls geven?? Ik meen gelezen te hebben even de witte draad een plus puls geven en de deuren gaan open alleen weet ik het niet met 100% zeker.
Verder maak ik stalen platen voor de raampjes van mijn achterdeuren zodat het ingooien van een raam geen zin heeft.
Alvast bedankt.
Rogier
Na inbraak in mijn laadruimte wil ik hier toch definitief een einde aan maken, Ik wil mijn deurknopjes in gaan korten zodat deze geheel verzonken zijn wanneer de auto op slot staat, een raam ingooien betekend dan niet automatisch dat de CV te bedienen is. Nadeel; wanneer je onder per ongeluk het knopje indrukt je deze zelf ook niet meer kan ontgrendelen. Wanneer de motor draait is de open en dicht knop op de AB ook niet meer te gebruiken.
Wat ik wil:
Een apparte (puls)schakelaar inbouwen waarmee ik de CV kan openen, uiteraard wordt deze geschakeld via het contact zodat deze schakelaar niet zonder contact sleutel te bedienen is.
Mijn vragen:
Is er iemand die dit al gedaan heeft?
Is er iemand die ook de knopjes ingekort heeft of andere knopjes (deurslot stiften) gebruikt heeft?
Welke draad van de CV moet ik een open puls geven?? Ik meen gelezen te hebben even de witte draad een plus puls geven en de deuren gaan open alleen weet ik het niet met 100% zeker.
Verder maak ik stalen platen voor de raampjes van mijn achterdeuren zodat het ingooien van een raam geen zin heeft.
Alvast bedankt.
Rogier
Re: CV bedienen met extra schakelaar
als je in de auto zit kan je toch nog je raam naar beneden doen en zo je deur open krijgen via de buitenkant
Re: CV bedienen met extra schakelaar
Maar in geval van bijvoorbeeld tewater raken......in een paniek situatie te omslagtig...
Re: CV bedienen met extra schakelaar
Geen techneuten online??
Re: CV bedienen met extra schakelaar
zo`n mooie life hammer
zal vast wel te maken zijn maar daar kan ik je niet mee helpen
zal vast wel te maken zijn maar daar kan ik je niet mee helpen
Re: CV bedienen met extra schakelaar
Ik ben eruit,
Zelf maar ff op onderzoek uitgegaan:
Wanneer je deuren opslot zijn en je maakt een + aan de witte draad die gaat naar je CV motor gaat ie open, wanneer je deuren open zijn en je maakt een + aan de gele draad die gaat naar je CV motor gaat ie op slot.
Ik ga nu mijn knopjes met stangetjes helemaal weghalen (dopje erin) en een schakelaar plaatsen geschakled via contactslot waarmee ik mijn deuren van binnenuit kan afsluiten of openen.
Wanneer nu mijn raam wordt ingeslagen kunnen ze mijn deuren niet meer openen. Uiteraard gaas voor mijn achter ramen en gaas bij mijn tussen raam van de DC. Ik denk dat mijn gereedschap dan wel veilig staat.
Zelf maar ff op onderzoek uitgegaan:
Wanneer je deuren opslot zijn en je maakt een + aan de witte draad die gaat naar je CV motor gaat ie open, wanneer je deuren open zijn en je maakt een + aan de gele draad die gaat naar je CV motor gaat ie op slot.
Ik ga nu mijn knopjes met stangetjes helemaal weghalen (dopje erin) en een schakelaar plaatsen geschakled via contactslot waarmee ik mijn deuren van binnenuit kan afsluiten of openen.
Wanneer nu mijn raam wordt ingeslagen kunnen ze mijn deuren niet meer openen. Uiteraard gaas voor mijn achter ramen en gaas bij mijn tussen raam van de DC. Ik denk dat mijn gereedschap dan wel veilig staat.
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: CV bedienen met extra schakelaar
rijden ze gewoon de hele bus op een kar. Je kunt het ze alleen maar moeilijk maken maar voorkomen?????.Heb wel eens een T4 gezien die twee lippen op de achterdeuren had zitten met een hangslot er door.Ook kan je natuurlijk een extra beveiligd slot in de deuren bouwen.
Dick
Dick
Groetjes Dick 1076
Re: CV bedienen met extra schakelaar
Hallo, en wat ga je doen als de accu leeg is ? even de motorkap open trekken zal dan ook niet meer lukken toch? mvg Ton.
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: CV bedienen met extra schakelaar
Dan steek je gewoon de sleutel van buiten in het slot en draai je hem open.Rotor schreef:Hallo, en wat ga je doen als de accu leeg is ? even de motorkap open trekken zal dan ook niet meer lukken toch? mvg Ton.
Groeten van Wim
Re: CV bedienen met extra schakelaar
Gelijk heb je, ik dacht er niet zo snel aan, omdat ik hem altijd open met de ab
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: CV bedienen met extra schakelaar
Ik ben benieuwd wat er in geval van een ongeluk aan de hand zal zijn, en/of er b.v. een storing in jouw zelf aangelegde beveiliging optreedt, en de deuren niet meer open kunnen van binnenuit.
Heb je hier ook over nagedacht? Een panieksituatie kan vervelende gevolgen hebben misschien.
Gerard
Heb je hier ook over nagedacht? Een panieksituatie kan vervelende gevolgen hebben misschien.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Re: CV bedienen met extra schakelaar
maar als je je sleutelgat er nog is dan kunnen ze de deuren toch wel openkrijgen ben ik bang